سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
فرماندار تهران عنوان کرد

مقابله با تکدی‌گری درتهران با تغییرشیوه کمک

شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب: 605824
فرماندار تهران با تاکید بر لزوم تغییر شیوه شهروندان تهرانی و خودداری از کمک مستقیم به متکدیان افزود: بخش اعظم مشکل تکدی گری در تهران در حوزه فرهنگی نهفته شده است.
مقابله با تکدی‌گری درتهران با تغییرشیوه کمک
به گزارش جهان نيوز، عیسی فرهادی گفت: قرارگاه آسیب‌های اجتماعی در محل جدید خود واقع در منطقه 9 تهران با شیوه‌ای قوی‌تر نسبت به گذشته کار خود را پیش از عید از سر گرفته است. امروز همه دستگاه‌های ذیربط در موضوع آسیب‌های اجتماعی نمایندگان تام الاختیار خود را در این قرارگاه مستقر کرده‌اند و این رویکرد به خوبی ایجاد شده که هریک از این دستگاه‌ها اعم از کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، نیروی انتظامی، اتباع، بهداشت و درمان و... باید سهم خود را در مسیر مقابله با آسیب‌های اجتماعی پرداخت کنند.

وی افزود: فعالیت قرارگاه قطعا قوی‌تر از گذشته در سال1397 ادامه خواهد داشت و با تغییراتی در شیوه کار در حال حاضر جمع آوری معتادین نیز در همین محل انجام می شود و از این کانال به اردوگاه‌ها اعزام می‌شوند.

فرهادی درباره ادامه طرح جمع آوری متکدیان سطح شهر تهران نیز گفت: در موضوع متکدیان سطح شهر تهران باید به این نکته توجه داشته باشیم که بخش اعظم مشکل در حوزه فرهنگی نهفته است لذا نیاز دارد شهروندان کمک کنند به این شکل که به متکدیان با شیوه ای که امروز در شهر تهران رایج است کمک نکنند چرا که این شیوه نتیجه ای جز گداپروری ندارد.

فرماندار تهران تاکید کرد: بی تردید راه ریشه کنی تکدی گری این نیست که شهروندان به صورت مستقیم به متکدیان کمک کنند باید از مسیر دستگاه های مربوطه ای که شناخت دارند و نسبت به متکدیان تحقیق، مطالعه و کارشناسی دارند و حساب و کتاب دارند اقدام کنند. اگر شهروندان تهرانی روش خود در کمک به متکدیان را تغییر ندهند نتیجه ای جز رواج تکدی گری و افزایش متکدیان در سطح شهر را به همراه نخواهد داشت.

وی ادامه داد: باید مردم ما شیوه دلسوزی و دل رحمی را نسبت به متکدیان کنار بگذارند و از طریق دستگاه ها و نهادهای حمایتی و خیریه ها کمک های خود به این افراد انجام دهند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *