جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۴۳
نقد اظهارات روحانی/ قسمت دوم

مگر قرار نبود برجام مشکل آب خوردن، محیط زیست و اشتغال جوانان را حل کند؟/ چرا رئیس جمهور منتظر استعفای مدیرانش است؟

يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 605756
این نوع گلایه‌های رئیس جمهور تقریبا در دیگر سخنرانی ها نیز ذکر شده است و تازگی ندارد و نشان دهنده نارضایتی روحانی از برخی از مدیرانش است اما تاکنون عملکرد دولت نشان داده که بیشتر صبر و تجدید نظر با مدیران را ترجیح می دهد.
مگر قرار نبود برجام مشکل آب خوردن، محیط زیست و اشتغال جوانان را حل کند؟/ چرا رئیس جمهور منتظر استعفای مدیرانش است؟
گروه سیاسی جهان: حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان امروز در حالی در میان مدیران دولتی حاضر شد که سخنرانی پرحاشیه و قابل تامل در این مراسم ایراد کرد.

به گزارش جهان نيوز، درحالی روحانی از سیاست ارزی انتقاد کرد که این سیاست ارزی را خود دولت در پیش گرفته است و هیچ نهادی در این زمینه دخالتی ندارد.

رئیس جمهور در این حطیه بیان می کند: «من در اینجا به صراحت می‌خواهم بگویم که از سیستم ارز  در چهار سال گذشته راضی نبودم از سیستم ارزی فعلی هم راضی نیستم و باید به یک سیستم سوم دست پیدا کنیم.»

دولت در این زمینه و موارد دیگر درحالی ژست انتقادی به خود می گیرد که قوه مجریه و بازوی اجرایی است و بایستی اقدامات لازم را در این چند سال برای بهبود این وضعیت انجام می داد.

این درحالی است که رییس دولت تدبیر و امید در همین سخنرانی تاکید کرد: «ما در صندلی وظیفه و قانون نشسته ایم، قانون اساسی به ما اختیارات داده است. بالاترین قدرت در کشور قدرت اجرایی و بالاترین مسئولیت بر دوش بخش اجرایی است، قدرت را هم قانون اساسی به او داده است.»

این در شرایطی است که بعد از چند سالی که از کار دولت روحانی می گذرد، مردم در انتظار گزارش عملکرد دولت در تحقق وعده‌هایش هستند. دولت در این عرصه اما خود را به عنوان منتقد اصلی حوادث کشور و نه به عنوان مدیر اجرایی نشان می‌دهد. این رویکرد دولت درحالی بوده است که برخی منتقدان بیان کردند که هنوز دولت با اینکه در دور دوم خدمت رسانی است، فکر می کند انتخابات تمام نشده است.

رئیس جمهور همچنین در سخنان کنایه آمیز دیگر افزود: «مدیران دولتی نباید نصیحت‌ کنند و منبر بروند، چرا که برای نصیحت کردن، علما و ائمه جمعه و خیلی‌های دیگر هستند، بلکه مدیر اجرایی کشور، باید برنامه‌ریزی داشته باشد.»

رئیس جمهور در حالی مدیران خود از نصیحت کردن و منبر رفتن بر حذر می کند که در چندسال اخیر دولت با حرف درمانی سعی کرده کشور را اداره کند. برجام یکی از موارد اصلی حرف درمانی بود که با وعده های مختلف و اسامی پرطمطراق نامیده شد تا مردم به دولت امیدوار شوند.

مگر قرار نبود برجام مشکل آب خوردن، محیط زیست و اشغال جوانان را حل کند؟

حسن روحانی همچنین در ادامه اظهارات داشت: «می‌دانیم که کشور در کم‌آبی قرار دارد و مردم ممکن است نگران برخی رفتارهای دشمن باشند و می‌دانیم که در کشور مشکل محیط زیست، بیکاری و عدم اشتغال جوانان و زنان را داریم، اما همه اینها با اراده و تصمیم‌مان و اتکای به خداوند، حل شدنی است.»

سخنان تازه رئیس جمهور درباره بی آبی، محیط زیست و اشتغال جوانان در شرایطی است که در گذشته وی در وعده‌های برجامی بیان داشت: « ما وقتی می‌گوییم باید تحریم‌های ظالمانه رفع شود بعضی‌ها چشمان‌شان زیاد نچرخد. تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیط زیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود، منابع آبی زیاد شده و بانک‌ها احیا شوند. آنها که ملت ما را تحریم کرده‌اند ظلم بزرگی مرتکب شده‌اند اما عده‌ای در داخل هم نمی‌دانستند تحریم چیست.»

حرف درمانی تا کی؟ 

امروز روحانی با بیان اینکه باید در مسایل و موضوعات مختلف کشور از جمله ارز، صادرات غیرنفتی، اشتغال و مقابله با توطئه‌های دشمن پشتیبانی مردم را داشته و مردم را همراه کنیم، افزود: «ما باید اول خوب به مردم توضیح بدهیم تا آنها مشکل را بداند. اگر توضیح ندهیم و مردم درست مشکل را لمس نکنند و دیگران راه‌های انحرافی را پیش پای آنها بگذارند، می‌توانند مردم را تحریک کرده و ما را با مشکل مواجه کنند چرا که مسئولان، توضیح کافی را به مردم ندادند و آنها بدون در نظر گرفتن برنامه‌های آینده فقط مشکل فعلی را می‌بینند.»

درحالی که مردم منتظر به ثمر رسیدن برجام که به بزرگترین دستاورد دولت تعبیر می شد، هستند، روحانی اعلام می‌کند: « برجام باشد یا نباشد، با آمریکا و بدون آمریکا ثبات ارزی خواهیم داشت.»
حسن روحانی در چند سال گذشته، برجام را با تعابیر افسانه‌ای مانند « آقتاب تابان»، « فتح الفتوح»، «ابر باران زا» و ... خوانده و امید دولت تدبیر و امید بیشتر برجام بوده است و مردم منتظرند تا میوه های برجام را این روزها بچینند.

چرا روحانی منتظر استعفای مدیرانش است؟

امروز روحانی خطاب به مدیرانش موضوعات بسیاری را مطرح کرد. در همین حیطه وی از مدیرانش خواست تا با شجاعت به کار خود ادامه دهد و اگر می بینند از عهده شرایطشان بر نمی آیند خود کناره گیری کنند. در این رابطه لحن و کلام روحانی بیشتر کنایه آمیز و حاکی از این موضوع بود که مدیران دولتی اجازه دخالت درکارشان را به احدی ندهد.

وی با کنایه به مسئولان دولت خود گفت: «ما مسئولیم و باید کشور را اداره کنیم و بار اصلی کشور بر دوش ماست و بقیه کنار گود هستند و معمولاً کنار گودی‌ها حرف و کف می‌زنند و نکاتی را پیشنهاد می‌کنند، اما نمی‌دانند درون گود چه خبر است.»

رئیس جمهور درحالی بیان می کند که هر کسی از مدیران نمی تواند کار اجرایی کند کنار برود که به نظر نمی رسد با این سبک و سیاق مدیران اجرایی خود از کارشان استعفا دهند. با این شرایط مشخص نیست که چرا دولت اگر طرح و برنامه‌ای در این عرصه دارد که چنین مدیرانی نمی توانند آنرا عملیاتی کنند چرا اقدام به برکناری آنان نمی کند و اصرار دارد این مدیران خود را اصلاح کنند.

از نوع سخنان رئیس جمهور مشخص است که دولت از کار برخی از مدیران خود راضی نیست اما با کدخدامنشی سعی دارد این موضوع را حل کند. این نوع گلایه‌های رئیس جمهور تقریبا در دیگر سخنرانی ها نیز ذکر شده است و تازگی ندارد و نشان دهنده نارضایتی روحانی از برخی از مدیرانش است اما تاکنون عملکرد دولت نشان داده که بیشتر صبر و تجدید نظر با مدیران را ترجیح می دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که منابع وپول کشور در خارج هزینه میشود و چراغی که به خانه رواست درمسجد روشن میشود هیچ دولتی کاری از دستش بر نمی اید!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
دوست من ، مشت نمونه خروار است ،مثلا برجام کلا دست دولت بود
.فراموشی زودرس درمانی دارد به نام ارشیوهای اینترنتی سایتها !اندر فواید برجام که قرار بود هستی رو سامان دوباره ببخشد! ولی توزرد از اب دراومد تا حدی که دیروز جهانگیری رسما فرمود: ,

بدون برجام کوچک‌ترین اتفاقی برای کشور نمی‌افتد.

دولت هسته ای رو که دستش بود ،دقیقا برای "دستاورد تقریبا هیـــــــچ"" به باد داد.مطمئن باش همه کشور رو هم دستش بدن ،به فاصله یک ماه ،ایران تبدیل میشه به یک اسم در کتب تاریخی وخلاص !

از طرفی این چه اقتصادیست که وقتی به دولت ومدیرانش میرسه ،میشه گاو هزار من شیرده! وحقوقهای نجومی وپاداشهای کلان .ولی وقتی نوبت به مردم میرسه ،میشه پمپ آب و جیب مردم رو خالی میکنه ؟
شهروند
Iran, Islamic Republic of
من کاری به این حرفا ندارم
اما خدا لعنت کنه کسانی که به مردم دروغ میگنند تا به مقام و منسبی برسند
Iran, Islamic Republic of
.... ببینید دوستان عزیز نمیشه درهای کشور را بست و توقع بهتر شدن اوضاع را داشت . داد و ستد دقیقا معنای حرف بالا هست . شما نمی تونی تو دنیا امروز که معاملات دنیا بر مبنای دلار صورت می گیره بگی من دلار را حذف می کنم . این یعنی ساده اندیشی و فکر نکردن . در رابطه با اینکه فقط با پولهای محلی کار کنیم هم بیشتر شبیه جوک هست و کشور را مستعمره اون کشور می کنه . بهرحال شما برای خرید مواد اولیه تولید نیاز به دلار دارید . شما برای رونق کسب و کار نیاز به ترویست داری که متاسفانه بدلیل چند قانون توریستها نمیان ایران من جمله حجاب اجباری و رعایت نکردن قوانین حقوق بشر و ........ شما برای رونق کسب و کار نیاز به سرمایه خارجی دارید که اینها می تونن ایرانیان خارج از کشور و یا شرکتهای خارجی باشند . که متاسفانه اون هم با توجه به مشکلات جامعه از جمله عدم ثبات اقتصادی . نداشتن بانکهای معتبر و عدم باز شدن فاینانس خارجی و یا انگ جاسوس بودن و هزاران داستان دیگه امکان پذیر نیست .با توجه به اینکه در ایران در این 12 سال اخیر بدلیل دور زدن تحریمها و فروش نفت بدست دلالان اختلاسهای فراوانی شد و یا بخشی از منابع منابع مالی در کشورهای عراق و سوریه و ترکیه و لبنان و فلسطین هزینه شد . امروز کشور بصورت طبیعی به همچین بحرانی برخورد کرده . شما ببینید اوردن دلار پالتی که با باج دادن به امارات و ترکیه انجام میشه خودش نوعی رانت خواری هست . باید حقیقت را پذیرفت و به فکر راه حل بلند مدت بود با اینکه باج بدیم امارات 3 تا پالت دلار بیاریم مشکل مملکت حل نمیشه .
Iran, Islamic Republic of
وقتی در 5 سال گذشته 70 درصد واردات افزایش یافته و دلار کمیاب رو صرف واردات کالاهای بنجل چینی و ترکیه و غیره کردند و 160 تن کود انسانی از ترکیه وارد می کنند کشور به بحران برخورد می کند.
Iran, Islamic Republic of
سلام .حرف های شما سراسر غلط و فرار رو بجلوست .ابتداکی گفته که ما درهای کشور را ببندیم .منظور شما دنیا فقط چند کشور است .دلار خیلی وقته که از معامله با خیلی از کشور ها در دادو ستد تجاری حذف شده و تهاتر میکنند .اجلاس BRICS اساسا مسئله امریکایی ها شده.پس ساده اندیش تنها کدخدا منش است.اما توریست از نظر تعریف یونسکو برای غذا و محیط و زنان یک کشور تعریف کرده باسواد برو بخوان بعد هم شما در مورد سومیش اگر غیرت داری که سکوت کن و دیگر بحثش را وسط نکش ومورد اولی هم مشروبش و گوشت های حرامش هم که مشخصه.به حجاب و حقوق بشر هم ربطش نده که اونیکه دستش توکاره خندش میگیره.در مورد سرمایه خارجی اگر درست باشه که دولت برجامی باید پاسخ بده که بازی برد برد از اولش تماما برد برای اونا و باخت مطلق برای مابود .در مورد جاسوس شما هم برو انگلیس دوتا مطلب از محیط زیستی انجا جمع کن ببین با سلام و صلوات راهیه ایران میشی یا قبرستان را بغل میکنی.منابع مالی ایران در دست دولت است و ربطی به حرف پوسیده و نخ نمای هزینه کردن در سوریه و عراق و فلسطین نداره و بودجه دفاعی کشور هم تا حالا که امنیت را تامین کرده صدقه ایثاره نه حمایت دولت ها.مشکل واقعی اقتصاد به طور کلی اجرای دستور العمل های بانک جهانی و صندوق بین المللی پول است که پدر ملت را در این 5 سال و در زمان هاشمی در اورده و این جز با تائید استادان اقتصاد در کشور از جمله نیلی و طیب نیا و نوبخت و نهاوندیان و ترکان و...نبوده و علت بالا رفتن دلار یک کلاه برداری بسیار ماهرانه دولت و بانک های ورشکسته ان بود که جیب ملت را خالی کنند و تنها راه نجات کشور حذف دلالی بانک ها و تغییر ماهیت انها و جلوگیری از خلق پول و نقدینگی در بانک ها و امحا نقدینگی پول از چرخه مالی کشور به تدریج است البته باچند موئلفه قابلیت توضیح نداره البته اگر قرار بود به ملت این دولت ها خدمت کنند تا بحال اینقدر مشکل نداشتیم و اما افسوس کسیکه خوی اشرافیت گرفته نمیتونه طرح های ارتقائ و پیشرفت کشور و خود باوری و جوان محوری را بپذیره و یا مغرضه
Germany
اگر مخالفان داخلی و خارجی برجام بگذارند همه مشکلات حل میشود
Iran, Islamic Republic of
مخالف برجام!!!!!!!!
عراقچی اسفند 96: امریکا نه فقط روح ومتن برجام ،که کلمات برجام را هم نقض کرده است ونمیگذاردایران از منافع برجام بهره مند شود.
جهانگیری دیروز: بدون برجام کوچک‌ترین اتفاقی برای کشور نمی‌افتد.
Iran, Islamic Republic of
وقتی با برجام تحریمهای ظالمانه لغو نشدند و تمدید و تشدید هم شدند یعنی خسارت محض بود.
Iran, Islamic Republic of
برجامو پله کردند / ملتو ذله کردند
Germany
خودتو ملت جا نزن اخوی
Iran, Islamic Republic of
دقیقا ملت را له کردند
Iran, Islamic Republic of
اشتباه منفی دادم
آفتاب تابان ،فتح الفتوح ،باغ در حال ميوه دادن تعابيري بود كه براي برجام به مردم گفته مي شد .
اگر كسي از روي دلسوزي پيشنهادي در باره برجام مي داد چه تهمت هايي كه نثارش نمي شد (دلواپس - ترسو كم عقل و بيعقل - بي سواد - كاسب تحريم وغيره........).
ظاهرا فهميدن سرشان چه كلاهي رفت دو باره سراغ پشتيباني مردم آمدند.چرا اول روي پشتيباني مردم حساب باز نكرديد؟
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اولا حضرت فاطمه س می فرماید: الجار و ثم الدار. اول همسایه بعد خانه
دوما اگر تمام منابع کشور در خارج هزینه می شود، چرا 15 هزارمیلیارد اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان در ایران انجام شده؟ و سایر فسادهای مالی مه مثنوی هفتاد من کاغذ است
سوما سومدیریت و ناکارآمدی دولتها را توجیه نکنید
Iran, Islamic Republic of
اقای ابوذر شما فکر کنم اصلتا ایرانی نیستی . درسته ؟
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم.البته کسانی که به حقوق نجومی بگیران واختلاس گران اعتراض ندارند ،هم ایرانی نیستند.
Iran, Islamic Republic of
خب اینا معلومه به چیزی که دست خودشون توشه اعتراض ندارند کدوم عقل سلیمی به زیرآبی هایی که خودش می ره اعتراض می کنه
Iran, Islamic Republic of
عزیزم شما مال کجایی با این زبان سلیس و روانت!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
من ایرانی مسلمان هستم...
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اولا بنده از دیار علویان هستم. از مازندران.
دوما اگر به اصالت باشد، به اطلاع حضرتعالی می رسانم که مازندرانی ها با اصالت ترین اقوام ایرانی هستند و به دلیل رشته کوههای بلند البرز، نژاد آنها با اقوام دیگر کمتر ازدواج کرده است.
سوما شما که ادعای ایرانی بودن داری چه گلی به سر این مملکت زدی؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اشتباه منفی دادم.البته کمک ناچیز ما به دیگران صد برابر برای ما منفعت دارد.چرا که جنگ را به جای داخل کشور ،به سمت مرزهای دشمنان ما میبرد.
Iran, Islamic Republic of
اشتباه منفی دادم اینا چون حقوق نجومی و غارتگر بیت المال هستند معلومه که هی برجام برجام می کنند تا ملت را سرگرم و غافل از اعمالشون نگاه دارند
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که با فساد و اختلاس ها مقابله نشود هیچ مشکلی حل نخواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
تو کز محنت دیگران بی غمی. نشاید که نامت نهند آدمی .اگر نگران پول مردمی چرا بودجه وزارت صنعت و معدن و تجارت و بهداشت و نفت و مخابرات و کشاورزی وخیلی از نهاد های دیگر خرج واردات اب نبات و لوازم لاکچری و شتر از المان بز فرانسه اب معدنی وکاسه توالت و موبایل و صد ها هزار قلم موارد غیر ضرور در کشور میشه صدات در نمیاد ولی بودجه دفاعی کشور که برای امنیت ایرانه دردت گرفته.اول که ایرانی ها در نسبت به کل اروپا و افریقا و اسیا و امریکا خیلی از نظر تغذیه و بهداشت و سبک زندگی بهترند.اما ضعفهم بسیار است که مشخصا داخلی است و ربطی به بیرون نداره و فقط یک مسئول وطن فروش و خائن و مفسد و دلال و عوضی میتونه بگه که مشکلات مطلقا بخاطر اینه که ما بخاطر نداشتن ارتباط با امریکا و اسرائیل و عدم کرنش به این وضع گرفتار شدیم و در مورد مردم ایران حکومت مقصره که با طر ح های مصرف گرایی برای چرخیدن اقتصاد پدر مردم را با تغییر سبک زندگی و نابودی ریشه های اصلی خانواده در اورده که باز هم با توجه به انتخاب مردم است که این امر را جلوگیری کینم و یا رو به جلو برویم پس فرفکنی تا اطلاع ثانوی لطفا ممنوع
Iran, Islamic Republic of
خفه شو بابا کدوم پولا از صد میلیارد دلارتون از برجام چه خبر از طرح های میلیونی و اشتغالزایی دروغ اون جهانگیری دروغگو و پینوکیوی دولت(نوبخت)،ازدرآمدهای ارزی که توسط دولت و در آشتفه بازار قیمت دلار برای دولت بدست آمد چه خبر از مالیات های راه به راه که از مردم می گیرند چه خبر از‌اضافی پول هدفمند کردن یارانه ها چه خبر یا فقط برای سوگلی های دولت و ذخیره های طلایی و نجومی بگیران حرام خواره یا برای سلبریتی های بی سوادو...
Iran, Islamic Republic of
راست گفتی ولی شنیدید که میگویند خود کرده را تدبیر نیست این همه نتایج انتخاب مردمی بود که چشمهای خود را بر حقایق بستند
محمد
Iran, Islamic Republic of
... دوست عزیز، اول در مورد صحت انجام کاری فکر کن، بعد نظر بده.
Iran, Islamic Republic of
با این صحبت های رئیس جمهور یعنی رسیدم سر خط با برجام تازه
Iran, Islamic Republic of
روحاني "از مدیرانش خواست تا با شجاعت به کار خود ادامه دهد و اگر می بینند از عهده شرایطشان بر نمی آیند خود کناره گیری کنند."
به نظر من اين فرصت خوبي است كه در اسرع وقت اول خودش كنار بكشد و استعفا بدهد تا بيش از اين به مملكت هزينه ...تحميل نشود.
نمايندگان مردمي مجلس لطفا زود دست به كار شويد
حرف حرف حرف حرف انشا وانشاء وشایدهم وقتی آقای ریس جمهورسخرانی میکندیادزنگ دیکته می افتم که معلم صاف می ایستاداول کلاس وتکون نمی خوردومانندآقای روحانی دیکته می گفت.............
Iran, Islamic Republic of
روحانی میخواد طوری وانمود کند که عده ایی نمیزان کار کنه، ولی این روش زمان خاتمی اجرا شد و دیگه اثری نداره.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دوران خیلی حرفها و عوام فریبی ها گذشته

بجای جواب وعملکرد
طرح سوال و انتقاد و فرار به جلو

وحتی مدعی وطلبکار بودن
احمد
Iran, Islamic Republic of
اول قرارنبود عاشقان رابکشند بعدا قرارشد عاشقان رابکشند
Iran, Islamic Republic of
مگر دوستان شما گذاشتند طعم شیرین برجام بکام مردم شیرین بشه
محمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا پرروئی حد ندارد. طعم؟؟؟ شیرین؟؟؟؟ برجام؟؟؟؟؟ دیگه چه خبر بالام جان؟؟؟؟؟؟ بنده آلزایمر دارم.
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز مشکل همه حل شده، تعطیل تعطیل بهترین راه حله اگر مخالفت کنید شما منتقدان را به جهنم حواله می کنم رئیس جمهور رفته منزل نهار بخوره وقت نداره. نهار نخردمه
Iran, Islamic Republic of
از این حرفهای بی معنا زیاد شنیدیم بیچاره آمار نخونده تا 200000 را از 2000000 تشخیص بدهد همه امارهایش همن طوری است علی برکت الله
علی
Iran, Islamic Republic of
بابا ... شما نباید باور می کردید
از دیار شهید رجایی
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی به مدیران می‌گویی هر کس نمی‌تواند برود؛ خوب این سخن را به خودت بگو؛ اگه نمی‌تونی تشریف ببر. بزا یکی بیاد که اهل کار باش. تا کی باید حرفهای تکراری و توهین‌های و بی‌عملی‌های جناب عالی را بشنویم.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
United States
دوست نویسنده اظهار واضحات دیگه لطفی نداره بخصوص بعد از کلاه گشادی که بخاطر ننگجام بر سر این مملکت گذاشتند. روحانی طبق روال ۵ سال گذشته وقت طلف خواهد کرد تا دوره اش تمام شود. باید یک فکری برای بعد از رفتن ایشان و فاجعه ای که در انتظار مملکت هست کرد و پیشبینیهائی کرد که شدت ضربه وحشتناک ۸ سال فاجعه را کم کرد. وگرنه این آقا واقایون همراه ایشان بکار دیگر مشغولند.