جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

نگهداری ارز از امروز جرم است

شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 605667
مهلت داده شده از سوی بانک مرکزی برای دریافت ارزهای مازاد بر ۱۰ هزار یوروی در دست افراد، امروز به پایان رسید.
نگهداری ارز از امروز جرم است
به گزارش جهان نيوز، التهاب در بازار ارز که از اواخر سال قبل تا روز ۲۱ فروردین ماه امسال ادامه داشت و قیمت دلار از محدوده ۳۸۰۰ تومان تا حدود ۶۰۰۰ تومان نیز رسید تاثیرات منفی را در اقتصاد ایران ایجاد کرد که حتی تک نرخی شدن نرخ ارز و تعیین رقم ۴۲۰۰ تومان برای دلار نیز نتوانسته به طور کامل جلوی آنها را بگیرد.

در این بین بانک مرکزی نسبت به نگهداری بیش از ۱۰ هزار یورو تا پایان فروردین هشدار داده و اعلام کرده بود که اگر مازاد بر این به فروش نرسیده و یا سپرده‌گذاری ارزی نشود، در صورت کشف با دارنده طبق قانون برخورد می‌شود. این مهلت تمام شد ولی مشخص نیست قرار است با چه سازوکاری ارز دارندگان بیش از ۱۰ هزار یورو شناسایی و با آنها برخورد شود.

بر این اساس از امروز (شنبه) همزمان با اول اردیبهشت ماه مهلت تعیین شده بانک مرکزی برای واگذاری ارز مازاد بر ۱۰ هزار یور و یا سپرده‌گذاری آن در بانک‌ها به پایان می‌رسد و اگر دارنده نسبت به این موضوع اقدام نکند مرتکب جرم شده است.

منبع:اقتصاد نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *