جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۴۸

درباره فیلم برخورد یک پلیس با یک خانم، اظهارات نسنجیده یک روحانی در قم و برگزاری عجیب یک کنسرت عجیب در مشهد!

شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۴۳
کد مطلب: 605531
اشتباه پلیس در برخورد با یک خانم و انتشار مشکوک فیلم آن، ادعای نسنجیده یک روحانی درباره استان قم و برگزاری عجیب یک کنسرت در پاساژی در مشهد که با حاشیه‌هایی همراه بود، با تمام قوا مسائل اصلی کشور را به حاشیه برد.
درباره فیلم برخورد یک پلیس با یک خانم، اظهارات نسنجیده یک روحانی در قم و برگزاری عجیب یک کنسرت عجیب در مشهد!
گروه سیاسی جهان نيوز، سجاد بلوکات: اشتباه پلیس در برخورد با یک خانم و انتشار مشکوک فیلم آن، ادعای نسنجیده یک روحانی درباره استان قم و برگزاری عجیب یک کنسرت در پاساژی در مشهد که با حاشیه‌هایی همراه بود، با تمام قوا مسائل اصلی کشور را به حاشیه برد.

به گزارش جهان نيوز، طی چند روز اخیر سه اتفاق در صدر اخبار رسانه‌ها و فضای مجازی قرار گرفت. برخورد گشت ارشاد با یک خانم، ادعای یک روحانی برای مستقل‌شدن استان قم و ایجاد کشوری جدید به نام این استان و دستگیری رئیس اداره فرهنگ مشهد به دلیل برگزاری کنسرت در برج سلمان مشهد جنجال‌ها و موضع‌گیری‌های فراوانی را به وجود آورد؛ موضوعاتی که با تمام تفاوت‌هایی که داشتند در یک نقطه مشترک بودند، آن‌هم داشتن پتانسیل اینکه موضوعات اصلی و دغدغه‌های مهم مردم را به حاشیه ببرند.
این پدیده‌های خرد اجتماعی که با دربرگیری پایین و خطاهای شخصی ایجاد شدند، توانستند موج مطالبات مردمی پیرامون واقعیت‌های شگفت‌انگیز این روزهای کشور مثل گرانی دلار، رکود و فساد‌های سیستماتیک را برای مدت کوتاهی از ذهن مردم دور کنند.  این تغییر اولویت‌ها و به حاشیه بردن مطالبات اصلی وقتی در یک فرمول رسانه‌ای قرار می‌گیرد، می‌تواند ضریب تاثیر‌گذاری بیشتری نیز به خود بگیرد و به‌اصطلاح تجربه موفقی برای مسببان چالش‌های اقتصادی و اجتماعی کلان باشد؛ تجربه‌ای که می‌تواند در آینده نیز کاربرد پیدا کند و آنجایی که وعده‌ای انجام نشد، شعاری به واقعیت نپیوست یا ادعایی در میدان عمل موفق نشد، با ضریب‌دهی به این حوادث حاشیه‌ای، سیبل انتقادهای مردم از دولت مستقر به سمت و سوهای دیگری هدف قرار بگیرد.
آیا گزاره بالا به‌معنای مهم نبودن خطاهای صورت‌گرفته در این مسائل است؟ حتما نه. با عاملان ماجراهایی نظیر کسی که خواستار جدایی قم از ایران است یا فرد خطاکاری که در قامت نیروی انتظامی با یک خانم برخورد خشن می‌کند حتما باید برخورد شود، اولا به دلیل عمل خلافی که انجام شده است، ثانیا به دلیل اثرات مخربی که در جامعه می‌گذارند و ثالثا باید مشخص شود آن روحانی گمنام یا آن مامور گشت ارشاد چه انگیزه‌ای برای عمل خود داشت و اصلا کیست؟
در این سه حادثه داغ‌شده این روزها چه نکته‌هایی گفته نشد؟ آیا همه ماجراها همان عکس‌نوشتی بود که بنده و شما در فضای مجازی دیده‌ایم؟ آیا حادثه برج سلمان، شبیه ادعای کشور قم یا درگیری یک خانم با مامور نیروی انتظامی است؟ برای اینکه مقداری تامل بیشتری در ماجراها داشته باشیم شاید بد نباشد نگاهی دقیق‌تر به این سه موضوع کنیم؛ چراکه هرکدام از این حوادث جوانبی دارند که شاید نتوان در موضع‌گیری فلان‌سلبریتی یا شوخی و جوک‌هایی که درباره کشور قم یا ماجرای برج سلمان ساخته شد، پیدا کرد.

1. اولین و مهم‌ترین ماجرای این روزها درگیری یک مامور گشت ارشاد با یک خانم است. در فیلم پخش‌شده از طرف همراهان خانمی که حجاب متعارفی نداشت، مامور گشت با آن خانم درگیر می‌شود. نوع برخورد مامور این‌قدر زننده و محکوم است که جای هیچ‌گونه دفاعی وجود ندارد. برخورد نیروی انتظامی با مامور خاطی و برکناری‌اش مهم‌ترین واکنشی است که باید توسط ناجا به‌عنوان نماینده حاکمیت انجام شود. وقتی این برخورد صورت بگیرد تفاوت میان یک خطای شخصی با یک خواست حاکمیتی برای جامعه مشخص خواهد شد و هزینه اتفاقات آینده برای افراد خاطی بالا خواهد رفت.

از طرف دیگر خانم دیگر ماجرا نیز باید جوابگوی توهین و فحاشی به مامور ناجا باشد و البته جواب دادن به این سوال مهم که فیلمبرداری از صفر تا صد ماجرا با چه نیتی انجام شده؟ چراکه در این اتفاق عنصر فیلم با عنوان یک سند غیرقابل انکار ثمرات رسانه‌ای بالاتری برای ضریب‌دهی خواهد داشت.

در یکی از صفحات اصلی اینستاگرامی که برای کشف حجاب ایجاد شده، بارها به انواع مختلف این کلیپ‌ها برخورد می‌کنیم که یک فرد بدون حجاب با دوربین روشن به یک مامور انتظامی نزدیک می‌شود تا واکنش وی را ثبت کند و طبیعتا از نظر منفعت شخصی یا سیاسی هرچقدر برخورد سخت‌تر باشد، قابلیت‌های توزیع نیز بهتر خواهد بود.

وقتی این فیلم را دیدم بیشتر از پیش تاسف خوردم که چرا وقتی در جاده لشگرک سه جوان دختر و پسر در حال کتک زدن مامور راهنمایی و رانندگی بودند، من نتوانستم این صحنه را با گوشی همراهم ثبت کنم. شاید چون آن ماجرا قرار نبود پخش شود و این ماجرا... .

صرف‌نظر از طراحی بودن یا نبودن ماجرای برخورد مامور با آن خانم، رفتار مامور خاطی مطلقا محکوم است و برای پیش نیامدن اتفاقات مشابه چقدر خوب است نیروی انتظامی دوره‌ای روانشناسی و مردم‌شناسی برای ماموران خود بگذارد.

2. ماجرای دوم اظهارنظر یک روحانی درباره استقلال استان قم از ایران است. این روحانی که در یکی از کانال‌های تلگرامی این یادداشت را منتشر کرده، مدعی است که با استقلال قم مثل واتیکان این کشور تازه‌تاسیس!!! می‌تواند رهبری جهان تشیع را در اختیار بگیرد. او در ادامه می‌گوید برای تامین مالی این کشور هم بهتر است حکومت مرکزی چند پالایشگاه در اختیارش بگذارد!

این خبر از چند بعد قابلیت توزیع گسترده در شبکه‌های مجازی داشت؛ اول اینکه درباره یکی از استان‌هایی گفته شد که همیشه به‌عنوان حامی ایدئولوژیک جمهوری اسلامی مطرح می‌شود، توسط کسی گفته شد که عمامه به‌سر دارد و جزء خانواده بزرگ روحانیتی است که بازهم مشخصا مشهور و معروف به حمایت از کشور هستند و سوم اینکه مدیر یک موسسه دینی به اسم جامعه‌المرتضی است که از نظر مخاطب حتما جای مهمی است، چیزی مثل موسسه جامعه‌المصطفی.

در این ماجرا هم جرقه اول این سوژه حاشیه‌ای توسط یک فرد گمنام زده شد. روحانی مورد اشاره هیچ جایگاه مهم علمی و سیاسی ندارد. موسسه‌ای که مدیر آن است یک موسسه شخصی، گمنام و کوچک است و حرفی که درباره استقلال قم زده حرفی شخصی است که تا به امروز نه افراد اثرگذار و نه کلیت حاکمیت حتی به آن فکر هم نکرده‌اند.

آخرین باری که شخصی ادعایی شبیه به این روحانی داشت، بختیار بود که وقتی دید در بهمن‌ماه سال 57 همه‌چیز از کنترل وی در حال خارج شدن است، این پیشنهاد را به‌عنوان آخرین امتیازی که حکومت پهلوی به امام‌خمینی می‌تواند بدهد، مطرح کرد که بدون کمترین توجهی از طرف سران انقلاب مواجه شد. نکته مهم درمورد این ماجرا این است که آیا اظهارنظر شخصی یک فرد گمنام چگونه به‌عنوان نظر حوزوی‌های قم به خورد مخاطب داده شد؟ در این مورد هم بیش از پیش نگارنده اذعان دارد حرف این روحانی خبط و کاملا محکوم است.

3. سومین ماجرا اتفاقاتی است که در برج سلمان مشهد افتاد که در خبرهای فضای مجازی به این شکل آمده بود: «رئیس اداره فرهنگ مشهد به دلیل برگزاری یک کنسرت در پاساژ دستگیر شد.» اگر شما هم کیش یا مشهد رفته باشید می‌بینید در جشنواره‌هایی که برای فروش برگزار می‌شود معمولا در آخرین زمان کاری، قرعه‌کشی با حضور افراد شرکت‌کننده انجام می‌شود و مجری دو، سه بیتی شعر یا ترانه می‌خواند و مراسم با معرفی برنده تمام می‌شود؛ اما در ماجرای برج سلمان اجازه برگزاری شبه‌کنسرت در پاساژ توسط اداره ارشاد استان داده شد و مسئولان برج هم به بهانه قرعه‌کشی، فراخوان عمومی برای حضور در مراسمی که فقط لب‌خوانی خواننده بود، دادند. وقتی در یک محیط غیرقابل کنترل، کنسرت برگزار می‌شود چه کسی قرار است تبعات ناهنجاری آن را بپذیرد؟ آیا نباید صاحبان برج سلمان و مجوز‌دهندگان این مسئولیت را بپذیرند؟

جنس این اتفاق با دو اتفاق دیگر متفاوت است و افراد نشر‌دهنده با نگفتن بخشی از ماجرا به سبکی این اتفاق را به مخاطب نشان دادند که گویا در مشهد که در پس‌زمینه ذهن خواننده متهم به رفتار ضدهنر است، در راستای همان اخبار ضد و نقیض قبلی، این دستگیری انجام شده است. این در حالی است که حدود 6 هزار کنسرت قانونی بدون هیچ مشکلی در مناطق مختلف کشور ازجمله مشهد در سال گذشته برگزار شد و هیچ مشکلی نیز به وجود نیامد.(1)


پی نوشت:
1)http://newspaper.fdn.ir/?nid=2474&pid=1&type=0
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سر مردم رو با همین اتفاقات گرم کنید تا داغ گرونی دلار و افزایش قیمت ها از یاد بره
Iran, Islamic Republic of
ظلم آشکار از سوی پلیس و گشت ارشاد همیشه گریبان گیر این مردم بوده و خدا رو شکر که اینبار فضای مجازی حداقل به داد مردم رسید
Iran, Islamic Republic of
ظلم چی چی است ؟
ذات کار پلیس و گشت ارشاد برخورد است. حتی به صورت فیزیکی.
این خانم مامور یک مقدار بیشتر از حد معمول برخورد فیزیکی کرده. رفتارش قابل تایید نیست ولی با فحش و بد و بیراه آن دختر تحریک شده.
Iran, Islamic Republic of
درود بر همه ماموران وظیفه شناس نیروی انتظامی
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی : بترسید از روزی که مردم به دورن شما پی ببرند و آن روز یوم اللهی دیگر رقم بخورد
Iran, Islamic Republic of
منظور حضرت امام همین لیبرال ها و غربگراها و سکولارها که در نظام نفوذ کرده بودند یا می کنند بود.
Iran, Islamic Republic of
برای همینه که میخوان تلگرام فیلتر بشه که صداها در گلو خفه بشه و هیچکس نتونه اینجوری آبروشون رو ببره
Iran, Islamic Republic of
هم دلی بهتر از هم زبانی است یعنی اینکه دین مان یکی است ولی ایمان درونی مردم با شما متفاوت است که باعث این تضادهای اجتماعی میشود بنابر این اجبار جز نشان دادن فاصله ها تاثیر دیگری ندارد
Canada
این اجبار علاوه بر نشان دادن فاصله ها، باعث فرار جوانان از دین می شه.

من اگر به همکارم در مورد رحمانیت اسلام بگم چند تا از این فیلم های گشت ارشاد و چند تا فیلم داعش نشونم می ده می گه منظورت از اسلام اینه؟؟
چی جواب بدم؟
بگم اسلام داعش اسلام واقعی نیست
اسلام القاعده اسلام واقعی نیست
اسلام گروگان گیران آفریقا اسلام واقعی نیست
اسلام مردم ترکیه اسلام واقعی نیست
اسلام ما فقط واقعیه
بعد تازه ما هم که اسلام مان واقعی هست فیلم های گشت ارشاد مان اشتباهات فردی پلیس هست و اصلا ربطی به اسلام نداره

خب من این حرفها را قبول دارم ولی کسی که قراره در مورد اسلام بشنوه هم می تونه باور کنه که اسلام واقعا چهره رحمانی داره؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
كسي دعوت به اسلام نكرد. قانون پوشش بايد رعايت شود.
Iran, Islamic Republic of
قانون پوشش باید تغییر یابد
Iran, Islamic Republic of
قانون خدا را که نمی شود عوض کرد. شما متدین شوید و به اسلام معتقد شده و عمل کنید.
Iran, Islamic Republic of
بزرگوار
برای همکارتان چهره رحمانی اسلام رو با هدف دین در حفظ حجاب بیان کنید
حفظ بنیان اخلاق جنسی، حفظ کانون خانواده و محدود کردن علاقه زن و شوهر به یکدیگر، نفی تبرج و خودآرایی و نفی عشوه‌گری و جلوگیری از ترویج فساد اخلاقی و ...

وگرنه با این استدلال شما، اساسا خود نبی اکرم هم پیامبر مهربانی و رحمت نیستند، چگونه رحمتی است که در طول23سال ده‌ها جنگ و هزاران کشته و اجرای احکام و حدود و تعزیرات در پی داشته!!!

در صورتی هدف و انگیزه ایشان ترویج اخلاق و عدالت و سرکوب ظالمان و تنبیه فاسدان و مروجان گناه بود، و آن جنگ ها همه در خدمت صلح بود.
Iran, Islamic Republic of
از کوزه همان برون تراود که در اوست.
یک معلم
Iran, Islamic Republic of
این جوانی که نامشان سجاد بلوکات است کمی دست از روشنفکر بازی دست بردارند و در مورد حکم خدا و فرهنگ و اخلاق غیرت نشان دهند و به جای آن که مجرم اصلی که از نظر شرعی به دلیل اینکارش دیگر احترام ندارد را خطاب قلم ...خود قرار دهند به خانم محترمی که مامور قانون بوده و مجرم به وی اهانت کرده و در برابر اعمال قانون مقاومت کرده کمی بتازند و از نیروی انتظامی و قانون بخواهند با وی بشدت برخورد کند تا حق الناس و حق الله حفظ شود. این که یک بانوی مامور نیروی انتظامی در اثر توهین و بیشرمی یک فرد ...ناراحت شده و عکس العمل نشان داده نباید باعث شود این جوان نویسنده و مانند وی او را مورد هجمه و بی احترامی مضاعف قرار دهند. ظاهرا در منطق ایشان حق همیشه با مجرم و خاطی و فاسق است و فرهنگ و فضای اخلاقی و فرهنگی کشور برای ایشان جزو مسائل اصلی نیست. کمی اسلامی بیندیشند نه غربی.
Canada
حکم خدا، فرهنگ و اخلاق در مورد مامور زن پلیس کارایی نداره؟
مردم باید همیشه با اخلاق و با فرهنگ باشند؟ پلیس لازم نیست با فرهنگ و با اخلاق باشه؟؟
Iran, Islamic Republic of
خیلی درک منظور نویسنده سخت نیست. منظور این است که متخلف و مجرم اصلی را مظلوم نکنید. عامل اصلی این که خانم مامور انتظامی ناراحت شده و برخورد کرده فحاشی این فاسق بوده است. باید این بانو خودش را کنترل می کرد ولی اصل و علت این اتفاق آن دخترک فاسق بوده است که ظاهرا برنامه ریزی شده هم بوده است. به کار این بانو رسیدگی شود ولی به مراتب بسیار بسیار بیش تر باید آن فاسق را تنبیه کرد تا کسی جرات حرمت شکنی و ...نکند.
Iran, Islamic Republic of
فاسق گفتنت چيه بعد بانو خطاب كردنت چيه..هر كي مانند شما فكر نكرد فاسق هستش . با اين حرفا مردم رو از دين گريزان كرديد رفت پي كارش . صد سال هم كه تلاش كني اين ضربات جبران نميشه .
Iran, Islamic Republic of
خداوند مسلمانی که به احکام اسلامی (مانند حجاب و...) عمل نمی کند را فاسق خوانده است . بنابر بر نص عقل و اعتقاد هر کس قانون را نقض کند احترام خود را از دست می دهد مگر این که جبران کند. اگر چراغ قرمز را رد کنید مامور راهنمایی و رانندگی جلوی همه شما را جریمه کرده و آبرویتان می رود. اگر در محل کار خلاف کنید شما را تحت تعقیب قرار می دهند و آبرویتان می رود. لذا به خدا و عقلی که او داده است ایراد بگیرید. بانو هم منظور خانم نیروی انتظامی است که قابل احترام است ولی باید به ایشان گفت اینها بعضا برنامه ریزی شده به شما عزیزان توهین می کنند تا عکس العمل نشان دهید و فیلم بگیرند و این کارها را بکنند باید صبورتر باشند. جنگ است و حیله می کنند باید مواظب باشند.
فاسق كيست؟
Iran, Islamic Republic of
ناشناس محترم 04:06 ، سلام
با تعريف شما از فاسق، حكم شخصي كه در امر به معروف و نهي از منكر، حدود شرع را رعايت نمي كند چيست؟ حكم پليسي كه نمي تواند بر احساسات خود لگام زند، صراحتاً ضوابط شرعي و قانوني را زير پا مي گذارد و آبروي دين و نظام و چادر و قانون و نيروي انتظامي و ... را يكجا برباد مي دهد چيست؟ كسي كه چنين فضاحتي به بار مي آورد از نظر شما يك "بانو" است و كسي كه چند تار مويش بيرون است يك "فاسق"؟!
Iran, Islamic Republic of
افکار عمومی تشنه عدالت هستند و برداشتن تبعیض بین این شهر با ان شهر بین برخورد قوه قضا با این خاطی و برخورد با خاطی دیگر مردم ناراحت هستند از برخورد دوگانه با مسایل کشور و از خودی و غیر خودی اعلان انزجراو ناراحتی میکنند مسولین باید یک دست و یکپارچه عمل کنند و کسانی که مسولیت ندارند دخالت بیجا در امور نکنند
مهم نیست
ره به اشتباه نرویم.
فرض را بر این میگیریم که این تحلیل درست باشد. من هم قاطعانه نسبت به درست بودن این تحلیل رای موافق می دهم.
آنوقت این سوال در ذهنم مطرح است که بیان این نوع تحلیل ها چه فایده ای دارد؟!
با خودم میگویم این اتفاق دیروز افتاد فردا هم ممکن است در جای دیگری بیفتد. هر بار به شکل جدیدی. یکبار با برچوب کردن روسری، یکبار هم به این شکل مصنوعی فیلم گرفتن و بار دیگر هم به شکلی دیگر.
حال ما دائم بنویسیم و بگوییم که این کار دشمنان است و از روی عناد. چرا یکبار نپرسیم و نگوییم که این خواسته چیست؟ چقدر بحق است و چقدر ناحق؟
چرا مسئله را بشکلی عقلانی در کشور در سطح نخبگان و نه عوامی و توده ای بصورتی جدی و بدور از انگ زنی مورد بررسی و بحث قرار نمی دهیم که همه تکلیف خود را بدانند. آنوقت دیگر چنین اتفاقاتی نخواهد بود که نیاز به تحلیل آن داشته باشیم که کار فلان گروه است و بهمان گروه.
بحثی نیست که حجاب یک ضروری دین است. کسی هم اختلافی روی آن ندارد. مسئله اینست که چه کسی گفته که این ضروری دین باید بصورت بالاجبار و دفعتا در جامعه محقق گردد؟!
حجاب یک ضروری دین است و باید در جامعه محقق شود اما تحققش اگر از روی آگاهی مجریانش نباشد و بالاجبار انجام شود پیامدش این می شود که بدحجابی می شود جایگزین بی حجابی.
عزیزان میزان استفاده از لوازم آرایشی در ایران معادل بودجه 25 کشور دنیاست. وقتی شخصی را بدون ایجاد بصیرت به امری مجبور می سازیم که پیامدهای بدش محل مناقشه است، حتما متهم به تمامت خواهی خواهیم شد و چنان او را در ورطه لج بازی انداخته ایم که هرگز به حرف منطقی ما هم گوش نخواهد داد.
انتها
Iran, Islamic Republic of
این برادر بزگوار ظاهرا در گلواژه گویی دست تووانایی دارند.
در مورد برخورد نیروی اتظامی!
چرا ایشان درباره تعرض فیزیکی ان عده به پلیس چزی نگفته است؟ شکسته شدن انگشت پلیس زن! زخمی شدن صورت زن پلیس! این ها همه قبل از تصویربرداری رخ داده است! تحکم و برخورد قاهرانه آن پلیس زن در واکنش به این گستاخی بود!!!!!
آقای روشن فکر! در آمریکا و انگلیس فقط کافیست انگشت وسط دست مبارک را به نشانه اعتراض و توهین به پلیس نشان دهی! ان وقت پلیس آن چنان برخوردی می کند که نه حضرت عزراییل که حضارت نکیر و منکر را باهم ببینی!

و اما درمورد فاجعه مشهد!
برادر منورالفکر! آیا فیلم را دیده ای؟! رقص های عیان را دیده ای؟! کشف حجاب ها را در مشهد الرضا دیده ای؟!
کسی که مجوز می دهد باید نظارت هم بکند! فقط کافی بود مراجع صادر کننده نه با پلیس که بوسیله نیروهای انتظامات مجتع (محمدبن) سلمان مدیریت صحنه را انجام دهد!
مسول یعنی مورد سوال قرار گیرنده!! در قبال وظیفه!
مدیر ارشاد ابن الوقت مشهد که سابقه روشنی در این عرصه دارد! که هم در دولت اصلاحات و هم دردولت احمدی نژاد و هم در دولت اعتدال مناسب مهم ارشاد استان را عهده دار بوده است قصور وتقصیر غیرقابل انکاری دارد!
او دوست داشت که در آستانه تغیر مدیرکل فعلی ارشاد استان به این جایگاه دست یابد! و خوش خدمتی برای به انحراف کشانندگان هویت مشهد الرضا کرد!!!!!
Iran, Islamic Republic of
چرا دنيا را به كام خودمان و ديگران تلخ كنيم.ايران امسال رتبه اول اعدام در جهان را دارد. حتي از عراق هم جلو زده. عراقي كه بيشتر اعداميهاش داعشي هستند. ما چرا مردممان را ميكشيم. چرا كشورهاي ديگر انقدر آدم نميكشند ولي وضعيت جامعه شون بهتر هم نباشه بدتر از ما نيست.چرا جان آدمها و روان آدمها در اين مملكت هيچ ارزشي ندارد و چرا مبناي تصميم گيريهاي ما و دغدغه ما فقط مسائل جنسي هستش و همه چي را با متر شهوت ميسنجيم . اگه تو برج سلمان واسه چند تا روسري حساسيت نشون بدي ميرند تو استخر شخصي دختر و پسر نامحرم با مايو و شورت با هم شنا ميكنند و انواع فسق و فجور انجام ميدهند. اگر افراطيگري جواب ميداد الان بايد داعش نصف جهان را ميگرفت ولي الان كجاست؟
Iran, Islamic Republic of
آقا يا خانم انتها، سلام
انگشت پليس مظلوم شكسته شده؟ صورتش از سوي يك نابكار زخمي شده؟ به وي فحش داده اند و توهين كرده اند؟ و با وجود همه اين موارد باز هم نيروي انتظامي بيرحمانه وي را اخراج كرده است؟! شما سندي براي سخنانتان داريد؟ آيا هدف وسيله را توجيه مي كند؟ شما ماكياول را مي شناسيد؟
Canada
منصفانه و قشنگ بود.
ممنون از جهان بابت انتشار چنين مطلب مفيدى
Iran, Islamic Republic of
در تمام چهل سال گذشته این رفتارها وجود داشته است . گیر دادن به دخترها و پسر ها به اشکال مختلف اول کمیته ای ها بودند و بسیج بعد شد نیروی انتظامی و بسیج حالا فقط گشت ارشاد اما نه تنها نتیجه مثبتی نداشته بلکه نتایج منفی اش وحشتناک است . آن دختری که کتک می خورد از دست مامور گشت ارشاد از نظر پوشش معمولی هیچ مشکلی نداشت و ماموران صرفا برای اینکه صندلی های ون ارشاد را پر بکنند به این طفلک گیر دادند . اتفاقا مقاومتش هم به همین خاطر بود . گزارش شما هم مغرضانه است که نوشتید این وسط یکهو دوبین روشن می شود چون یادتان رفته در روزگاری زندگی می کنید که هر شهروند یک خبرنگار است و به طرفه العینی این خبر را جهانی می کند .
United Arab Emirates
بعد توقع دارن توریست هم بیاد ایران
Iran, Islamic Republic of
...همه چی رو با هم قاطی می کنین.توریست ها هیچ مشکلی با این قضیه ندارن .من خودم با خیلی هاشون که شیراز میان هم صحبت شدم. حتی برای پوشیدن لباس محلی ما هم کلی ذوق می کنن.اونا شعورشون می رسه که قانون کشور رو رعایت کنن.مثل بعضی نفهم های خودی نیستن.
Iran, Islamic Republic of
بازی و پخش این فیلم برای سرپوش گذاشتن بر جاسوسی کاوه مدنی و بازار ارز است.
حامد
Iran, Islamic Republic of
برکناری‌!؟
مأمور از چی برکنار بشه؟ مگه وزیر و مدیر کل است؟
قانون نگفته اگر مأموری با مجرم درگیر شد برکنار بشه. از این جور اتفاقات در هر اداره و سازمانی ممکنه رخ بده. دادگاه هست. لباس مأموران هم دوربین دارد . رسیدگی می شه طبق قانون و قرار نیست بر اساس جنجال رسانه ها با مأمور خاطی برخورد بشه.
علی
Iran, Islamic Republic of
فعلا که هر چه جاسوس . خیانت کار . دزد . وطن فروش . منفعت طلب سود جوی بی وجدان و بی شرف در تمام سطوح این مملکت جمع شده اند برای نابودی اسلام و انقلاب از هم سبقت می گیرند وای به این ملت مظلوم که گیر افتاده
Denmark
بعد از دلار 6000 تومانی و گرانی های در پیش ! یهو چه خبرهای سرگرم کننده ای رخ داد از فرار مرتضوی بگیر تا کتک کاری با گشت ارشاد و دخترای خوشگل تو مجلس!!!!!
آدمیزاد
Colombia
هنگامیکه پلیس وضیفه اش گیر دادن به پوشش و موی خانمها و یا آب خوردن مردم در ماه رمضان میشود ، شان و حرمتش را در حد زیادی پایین میآید ، بله باید به پلیس احترام گذاشت ولی این خود حکومت است که با این قوانین حرمت و شان پلیس را پایین میاورد.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه بدونید همه کشورها دارای قانون و عرف جامعه شان دارند و به آن احترتم می گذارند واگر خلاف عمل کنند مسلما"برخورد می کنند . اما تو کشور ما داره بر عکس می شه از زمان کوروش و ین زرتشتی پوشش بوده و بعد اسلام .فرهنگ و پوششی که فرقی با برهنگی نداره جدیدا باب شده. خانمهای افشار و ترانه علیدوستی تز روشنفکری میدهند دارند جای شک و شبهه داره چرا از بی قانونی دفاع می کنند فیلم هایی که تو فضای مجازی پخش می شد قابل قبول باشه یا ساخته شده یا وارونه جلوه می دهند افراد نیروی انتظامی از مریخ که نیامدند از خود ماو خواهر برادرهای ماست .پس طوری قضاوت کنید که به شعور دیگران توهین نکنید.
Iran, Islamic Republic of
اگر به جای این روحانی به قول شما یا فرد عادی در مورد جدایی کردستان یا آذربایجان یا خوزستان حرفی می زد ایا این چنین بی تفاوت از کنار ان می گذشتید ؟
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز این تحلیل های آبکی را نشر ندهید کاری که شما میکنید آب به آسیاب دشمن ریختن است. شما میخواهید دل مشتی بی دین و فریب خورده را به دست بیاورید و البته دل مزدوران غرب را. یعنی همان راهی را میروید که در مورد احمدی نژاد توسط آقای زاکانی رفتید که جز خسارت چیزی نداشت. به جای دلجویی از مشتی مطرب و رقاص از آن مامور خانم دلجویی کنید که با صورت زخمی و انگشتی شکسته و قلبی مجروح از زخم زبان خودی ها روزگار میگذراند.
Iran, Islamic Republic of
در مناطقی از جهان که برای آن دختران جوان قبله آمال است ، اجرای دستور پلیس از واجبات هم بالاتر است چون در غیر اینصورت با باتوم و یا شلیک همراه میشود ولی در ایران تمام واماندگان غربزده ناگهان از واکنش پلیسی که به دستور حسن حتی باتوم ندارد و برای بازداشت متخلف اجبارا باید با متخلف درگیری بدنی پیدا کند، به وجد می آیند و مسئلیت منفعل بجای حفظ اقتدار پلیس و توانا ساختن ایشان به ابزار متعارف و آکوزش بی حرکت کردن متخلف با روشهای فنی، شروع به رفتارهای ملیح!! و سرزنش پلیس می کنند. از چنین پلیسی توقع اقدام در مقابل تجاوز به حقوق خودتان نداشته باشید
دانا
Iran, Islamic Republic of
حربه همیشه پنهان تر از مکره ، مکر پنهانی به سراغ ناآگاهان میاد و حربه روشی برای پنهان کردن مکره ؛
دوربین مخفی آن خانم برای ضبط تصویر بی حجابی برای دشمنان بوده ولی با دخالت پلیس به تصویر از نمایش نیمه تمام عده ای سودجو برای رسیدن به هدف واهی بوده که با درگیری تصنعی تا آنجا پیش رفته که بتواند نتیجه ای داشته باشد این تصاویر برای من یاداور خاطرات قربانیانیست که برای به دست اوردن خیالی واهی به کوچکترین جرقه ای امید می بندند و هر انچه دارن از دست می دهن درست است که کار ان مامور ناشیانه بوده ولی متاسفم که برای مصونیت از جامعه باید علاوه بر ناسزا ضربه گیر حربه های دشمنان خارجی و داخلی هم باشد متاسفم که باید تکه ای از پازلی باشد که به امنیت کشور چسبیده است متاسفم که باید به امید حفاظت از جان ها و مال ها و ناموس ها و برای حفظ نسلهایمان قدم بر دارد ولی با سیاست و مکر و حیله و حربه کار بزرگش که برملا کردن نمایش جدیدی بوده پنهان شود
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Canada
اصلا اصل عمل قبیح است!!!!واقعا تاسف باید خورد به حال پلیس که دختر با حجاب را میخواهد دستگیر کند!!!!
بیایید اینجا و ببینید که بی حجابهای ما از بسیاری از این خارجیها بسیار پوشیده تر هستند. اصلا آدم شرم میکند به سمت ایشان نگاه کند!!!! تا اسفل السافلین ایشان پیدا است. دختر داخل این ویدئو بسیار با عفت و شرف لباس پوشیده بود.... البته چادر سیاه نداشت!!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر ادامه یابد اینجا هم مثل کانادا می شود و شما شرم می کنید نگاه کنید. قبل از انقلاب هم همین طور بود و اهل غیرت شرم می کردند نگاه کنند. خود غرب هم آرام آرام به اینجا رسیده است. زمانی اگر در کانادا کسی کتش را در ملا عام در می آورد و روی دوشش می انداخت بد بود و جریمه می شد ولی الان این طوری می آیند بیرون. هدف غربی ها و دشمن هم همین است که زنان ایران را برهنه کنند. ازدواج و خانواده را از بین ببرند. تربیت را از بین ببرند. جوانانی (دختر و پسر) به وجود بیاورند بی غیرت و بی حیا. بچه های حرام زاده تولید کنند. زنا را منتشر کنند. احترام به پدر و مادر را از بین ببرند. نسل را فاسد کنند بی عاطفگی و بی تربیتی را ترویج کنند و خانه های سالمندان پی در پی افتتاح شوند. برنامه اعلام شده صهیونیست ها در همه دنیا این است و هر کس دانسته یا ندانسته در راستای بد یا بی حجابی و بی عفتی و بی غیرتی و... (شکاندن احکام الهی) قدم بردارد (تکرار می کنم حتی نادانسته) دارد به تحقق اهداف دشمن خودش و کشور و دینش کمک می کند.
علی
Canada
کنسرت عجیب هم ایشان ندیده اند که خوانندگان و نوازندگان و رقاصان و مردم تماشاچی چه کارهای عجیب و غریب و خلاف عفتی انجام میدهند.!!!! این کنسرت مشهد بسیار هم با عفت و عصمت بود.
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا برهمه کسایی که این سه توطیه رو با مکر وحیله وفراراز واقعیت وکلاه سرمردم گذاشتن ریختن توفضای مجازی تا دزدیهاشون خیانتهاشون ووطن فروشیهاشون برا مردم رو نشه. ولی خدا جای حق نشسته وحق رو آشکارمیکنه وباطل راروسیاه ونابودمیکنه. و مکرخدا بالای همه مکرهاست.
Iran, Islamic Republic of
این سه تا عجوزه بی حجاب بی حیا مردم نیستن جناب. بی غیرتن بی حیان. اینا تیشه به ریشه خانواده ها وجوونا میزنن. خدا ازشون نگذره.
صامین
Iran, Islamic Republic of
بنده از رفتار مامور ناجا حمایت نمیکنم اما مساله اینه که تا کی باید نیروهای نظامی و انتظامی کم کاری های ارگان های دیگه در زمینه فرهنگ و اقتصاد رو جبران کنند اون هم در حالی که درصد بالایی از بودجه مصوب مجلس بهشون داده نمیشه
مگه میشه این همه شبکه و رسانه ضد ایرانی مدام فرهنگ برهنگی رو ترویج بدن وزارت فرهنگ از فیلم های مروج نا امیدی حمایت کنه صدا و سیما بودجه شو خرج خرید پخش تلویزیونی توپ بازی دشمن آنگلو ساکسون و دوستاش بکنه بعد انتظار داشته باشیم پوشش اسلامی خود بخود تو جامعه گسترش پیدا کنه
از بعد اقتصادی با تصمیمات نابخردانه برخی مسولین کارخانه ها تعطیل جوانان بی کار و سن ازدواج بالا بره بعد انتظار داشته باشیم دختر مجرد با نطدیک سی سال سن هم چنان رفتار های درست و معقول داشته باشه
البته این رو هم میدونم که این مسولینی هستن که اکثر همین مردم مبتلا به این همه مشکل انتخاب کردن
والعاقبت للمتقین
Iran, Islamic Republic of
مساله اینه که تا کی باید نیروهای نظامی و انتظامی کم کاری های ارگان های دیگه در زمینه فرهنگ و اقتصاد رو جبران کنند اون هم در حالی که درصد بالایی از بودجه مصوب مجلس بهشون داده نمیشه
مگه میشه این همه شبکه و رسانه ضد ایرانی مدام فرهنگ برهنگی رو ترویج بدن وزارت فرهنگ از فیلم های مروج نا امیدی حمایت کنه صدا و سیما بودجه شو خرج خرید پخش تلویزیونی توپ بازی دشمن آنگلو ساکسون و دوستاش بکنه بعد انتظار داشته باشیم پوشش اسلامی خود بخود تو جامعه گسترش پیدا کنه
از بعد اقتصادی با تصمیمات نابخردانه برخی مسولین کارخانه ها تعطیل جوانان بی کار و سن ازدواج بالا بره بعد انتظار داشته باشیم دختر مجرد با نزدیک سی سال سن هم چنان رفتار های درست و معقول داشته باشه
البته این رو هم میدونم که این مسولینی هستن که اکثر همین مردم مبتلا به این همه مشکل انتخاب کردن
والعاقبت للمتقین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
عجب زمانه ای شده ، این دوره !!!!!!!
1- امروز انقلابی نماهای خسته و دنیا طلب به دفاع از بی حجابی و بی بندباری برخاسته اند !!!!!
2- امروز فریاد کسانی در دفاع از بی بندباری و بی حجابی زنان بلند است ، که دیروز ( چهل سال پیش ) ، در زمان شکل گیری انقلاب اسلامی برای بی بندباری ها و برهنگی های زنان در زمان طاغوت ، فریاد ضد برهنگی سر میدادند و خود را مدعی اسلام ناب میدانستند!!!!!!.
3- به همین مدعیان دروغین اسلام ناب بفرمائید ، اگر قرار است ، زنان ایرانی بعد از چهل سال ظهور انقلاب اسلامی به بی بندباری و برهنگی زمان شاه برگردند !!! پس چرا اصلاٌ انقلاب اسلامی برپا شد؟؟؟ و چرا اینهمه خون جوانان رشید میهن اسلامی در این راه مقدس ریخته شد ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!