جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

خسارت ۸۱۵ میلیاردی سرما به باغ‌های تهران

جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 605489
باغداران استان تهران از سرمای بی‌سابقه چند روز اخیر در این استان خسارت‌های بسیاری دیدند که این خسارات ۸۱۵ میلیارد تومان برآورد شده است.
به گزارش جهان نيوز، درست زمانی که فروردین به نیمه‌راه رسید و هوای مطلوب بهاری حس خوب سرزندگی و لطافت را به انسان القا کرد و در نقطه‌ای از زمان، که شکوفه‌های بهاری هوش از سر ربوده بودند، خبر ورود سامانه بارشی به کشور و به‌تبع آن استان تهران سبب خوشحالی کشاورزان و باغداران شد و لذت باز شدن و رقص شکوفه‌ها را دوچندان کرد.

این بارش‌ها با موجی از سرمایی همراه بود، که در سال‌های اخیر نمونه‌ای از آن مشاهده نشده است، این سرمای ناگهانی هوا ماندگار شد و به دنبال آن برف بهاری چهره باغات در شمال شرق استان تهران و شهرستان‌های فیروزکوه، شمیرانات و دماوند را تغییر داد و بساط شکوفه‌های سپید و گل‌های بهاری و زیبا را برچید.

یخ و برف تا مغز استخوان همه درختان نفوذ کرد و دمای هوا در شمیرانات و فیروزکوه در مواقعی به حدود ۱۰ درجه زیر صفر نیز رسید و بارش برف در برخی نقاط این شهرستان‌ها تا حدود نیم متر گزارش شد و همین امر سبب سرمازدگی محصولات کشاورزی شد و کشاورزانی که چشم به ثمر رسیدن محصولات خود دوخته بودند، را ناامید کرد.

کشاورزان تنها توانستند، سرمازدگی درختان به شکوفه نشسته خود را نظاره کنند، قصه سرمازدگی بهاری باغ‌ها و محصولات کشاورزی تنها به خسارت‌های اندک ختم نمی‌شود، این قصه آغازی است، بر لیست بدهی‌ها و بی‌پولی‌های یک سال آینده کشاورزان و باغ داران زحمتکش استان تهران.

۳۴۰ میلیارد تومان به باغ‌های دماوند وارد شد

شهرستان دماوند همواره قطب تولید محصولات باغی در استان تهران بوده است و محصولاتی مانند گیلاس، هلو، سیب، گردو آلبالو، زرآلو و شلیل نیز از گزند سرما در امان نبود و به گفته سرپرست فرمانداری دماوند برآورد اولیه این خسارت در شهرستان دماوند چیزی حدود ۲۵۰ میلیارد تومان بود، که با بررسی‌های دقیق‌تر این میزان به ۳۴۰ میلیارد تومان رسید.

منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *