کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمله هوایی عراق به داعش در خاک سوریه

30 فروردين 1397 ساعت 16:31

منابع عراقی می‌گویند جنگنده‌های این کشور به دستور نخست‌وزیر عراق، به مواضع عناصر داعش در خاک سوریه «حملات مرگباری» انجام دادند.


به گزارش جهان نیوز، دولت عراق امروز پنجشنبه از حمله جنگنده‌های این کشور به مواضع عناصر داعش در خاک سوریه خبر داد.

دفتر نخست‌وزیری عراق امروز در بیانیه‌ای که از رسانه‌های این کشور پخش شد، اعلام کرد که به دستور حیدر العبادی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، جنگنده‌های عراقی از سمت مرز این کشور [با سوریه] «حملات مرگباری» به مواضع داعش در خاک سوریه کردند.

به گزارش وبگاه خبری الفرات نیوز، علت این حمله، «وجود خطر این گروه تروریستی برای خاک عراق» عنوان شده است و در بیانیه گفته شده که «این حملات نشان‌دهنده افزایش قدرت نیروهای مسلح در تعقیب تروریسم و نابود کردن آن است.

در این بیانیه آمده است که «نیروها و رزمندگان دلاور ما در خلال مبارزه با گروه‌های تروریستی، از طریق نابود کردن ماشین جنگی و تروریستی داعش جان بسیاری‌ها را نجات دادند و طرح‌های داعش را ناکام گذاردند و بعد از آنکه آن را در عراق نابود کردیم، این حملات [هوایی در سوریه] به تسریع نابودی داعش در منطقه کمک می‌کند». 

همچنین یک منبع مطلع توضیح داده که این حملات «فشرىه و با جنگنده‌های اف16 انجام شده که نیروی هوایی عراق در اختیار دارد».


 
نخست‌وزیر عراق روز گذشته اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی داعش را در منطقه تحت تعقیب قرار می‌دهند نه فقط در عراق. العبادی آذرماه سال گذشته (نوامبر 2017) نیز اعلام کرده بود که «به نیروهایمان دستور دادیم تا با هرگونه حمله تروریستی از جانب داعش مقابله کنند حتی اگر از داخل خاک سوریه باشد».

پیش از آن نیز در آبان ماه 1396، «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه در نامه‌ای مکتوب به ابراهیم الجعفری همتای عراق خود، خواستار ادامه هماهنگی دمشق و بغداد برای مبارزه با تروریسم و خطرات مشترک شده بود. 


کد مطلب: 605432

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/605432/حمله-هوایی-عراق-داعش-خاک-سوریه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com