سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

کربلا محل رشد و تعالی انبیای الهی بود

پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 605403
کارشناس مسائل دینی با توجه به روایتی از پیامبر(ص) گفت: تمام پیامبران(ص) سرزمین کربلا را زیارت کرده‌اند؛ لذا باید گفت کربلا کلاس درس انبیاء و محل رشد و تعالی انبیاء و اوصیای ایشان است.
کربلا محل رشد و تعالی انبیای الهی بود
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام محمد صفیاری، کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه پیامبران الهی به معرفت اهل‌بیت(ع) و جریانات مربوط به اهل‌بیت(ع) دست یافتند، گفت: بر اساس روایات ائمه معصومین(ع)  تمام پیامبران(ع)  با اقرار نسبت به ولایت اهل‌بیت(ع) و با توجه به معرفت ایشان به نبوت رسیدند. امام صادق(ع) در روایتی فرمودند: هیچ پیامبری هرگز به نبوت نرسید مگر به دلیل شناخت حق ما و فضیلت ما نسبت با سایرین؛ مَا مِنْ‏ نَبِیٍ‏ جَاءَ قَطُّ إِلَّا بِمَعْرِفَةِ حَقِّنَا وَ تَفْضِیلِنَا عَلَى مَنْ سِوَانَا.» (الکافی، ج1، ص437). امام محمدباقر(ع) در روایتی دیگر فرمودند: پیامبران و فرشتگان معتقد به محبت ما هستند؛ مَا مِنْ‏ نَبِیٍ‏ وَ لَا مَلَكٍ إِلَّا وَ كَانَ یَدِینُ بِمَحَبَّتِنَا.» 

وی افزود: پیامبران الهی حتی نسبت به جریاناتی که مربوط به اهل‌بیت(ع) است، شناخت داشتند؛ ماجرای کربلا و عاشورای حسینی از جمله آن‌هاست. در این باره امام حسین(ع) در روز عاشورا به اصحاب فرمودند: پیامبر(ص) به من فرمود: تو به زودی به سوی عراق سوق داده می‌شوی و آن زمینی است که پیامبران و اوصیای آنها آنجا را ملاقات کرده‌اند که عمورا نام دارد؛ یَا بُنَیَّ إِنَّكَ سَتُسَاقُ إِلَى الْعِرَاقِ وَ هِیَ أَرْضٌ قَدِ الْتَقَى‏ بِهَا النَّبِیُّونَ وَ أَوْصِیَاءُ النَّبِیِّینَ وَ هِیَ أَرْضٌ تُدْعَى عَمُورا»؛ لذا باید گفت کربلا کلاس درس انبیاء و محل رشد و تعالی انبیاء و اوصیای ایشان است. 

صفیاری ادامه داد: از این جهت،کربلا تنها یک حماسه نیست بلکه یک ایدئولوژی است که تمام انبیا برای تحقق آموزه‌های آن به طور هدفمند حرکت کردند و آن آموزه‌ها را به پیروان خود آموختند. 

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *