جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۴۵
رئیس قوه قضائیه:

اهتمام ویژه‌ برای رسیدگی به پرونده‌ اصحاب قدرت و ثروت داریم/ اینها به‌راحتی تن به عدالت نمی‌دهند و مجاهدت می‌خواهد/ تخریب دستگاه قضا نهایتا دشمنی با نظام است

پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 605373
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به حجم زیاد پرونده های وارده خاطر نشان کرد: در کنار رسیدگی به این پرونده ها، قوه قضاییه اهتمام ویژه ای به رسیدگی به پرونده های مهم ملی و پرونده هایی که اطراف آنها اصحاب ثروت و قدرت بوده اند.
اهتمام ویژه‌ برای رسیدگی به پرونده‌ اصحاب قدرت و ثروت داریم/ اینها به‌راحتی تن به عدالت نمی‌دهند و مجاهدت می‌خواهد/ تخریب دستگاه قضا نهایتا دشمنی با نظام است
گروه سیاسی جهان نيوز: آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اقدامات موثّر قوه قضاییه در زمینه برخورد با مفاسد و رسیدگی به پرونده های اصحاب ثروت و قدرت؛ حل مشکلات معیشتی و مسائل اقتصادی مردم را مسئله ای مهم و اساسی و نیازمند تلاش همگانی دانست.

رئیس قوه قضاییه که در دیدار با رئیس و اعضای شورای قضایی استان خراسان رضوی در مشهد مقدس سخن می گفت ضمن تبریک اعیاد ماه معظم شعبان این ایام را فرصت مغتنمی در جهت خودسازی و قرب به حق تعالی دانست.

آیت الله آملی لاریجانی با تقدیر از اقدامات انجام شده در مجموعه قضایی استان خراسان رضوی ، خدمت به مردم  بویژه در جوار مضج شریف رضوی را یک توفیق بزرگ الهی برشمرد و افزود: اهمیت جایگاه و کار قوه قضاییه نیاز به تأکید مجدد ندارد چه آنکه  به این مهم در قانون اساسی و هم در مبانی شرع مقدس تصریح شده است.

رئیس دستگاه قضایی با اشاره به حوزه گسترده وظایف این قوه خاطر نشان کرد: علاوه بر وظیفه فصل خصومت و احقاق حق؛ براساس اصلول قانون اساسی وظایف نظارتی مهمی؛ از جمله نظارت بر دستگاه های اجرایی و رسیدگی به دادخواهی مردم از دستگاه های دولتی از طریق سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری و مانند آنها برعهده دستگاه قضایی گذارده شده است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به حجم زیاد پرونده های وارده  به دستگاه قضایی خاطر نشان کرد: در کنار رسیدگی به این پرونده ها، قوه قضاییه اهتمام ویژه ای به رسیدگی به پرونده های مهم ملی و پرونده هایی که اطراف آنها اصحاب ثروت و قدرت بوده اند؛ داشته است و این در حالیست که رسیدگی به این گونه موارد نیازمند مجاهدت است چه آنکه اینان به راحتی در مقابل اجرای عدالت و قانون تمکین نمی کنند.

رئیس دستگاه قضایی افزود: از جمله اقدامات مهم قوه قضاییه طی سالهای اخیر رسیدگی به برخی از پرونده های کلان بوده که نظیر آن در دستگاه قضایی سابقه نداشته و علت برخی هجمه ها علیه دستگاه قضایی ناشی از همین امر بوده است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به حضور مؤثر و میدانی دستگاه قضایی در صحنه های مختلف و در دفاع از حقوق عامه خاطر نشان کرد: چنانچه کار قوه قضاییه در اصلاح امور، اجرای عدالت و احقاق حقوق عامه مؤثر نبود اینچنین مورد این حجم از حملات از درون و بیرون کشور قرار نمی گرفت.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به برخی از حملات به قوه قضاییه خاطر نشان کرد: بکارگیری شیوه های کاملا نابخردانه و ناآگاهانه با هدف تخریب دستگاه قضایی توسط برخی افراد، دشمنی با قوه قضاییه و نهایتا دشمنی با نظام اسلامی است.

وی با اشاره به اهمیت بحث امنیت خاطر نشان کرد: یکی از سیاست های دستگاه قضایی استقرار امنیت پایدار و ارتقای احساس امنیت اجتماعی است و این در حالی است که متأسفانه برخی از رسانه ها و شبکه های اجتماعی بدون داشتن استدلال محکم، علمی و فنی مدعی اند که برخورد های قوه قضاییه مانند اجرای احکام اعدام نتوانسته آمار جرایم را کاهش دهد.

رئیس دستگاه قضایی با اشاره به اقدامات به موقع قوه قضاییه در میدان عمل و با هدف تأمین امنیت افزود: با عنایت به بالا رفتن انتظارات معیشتی عمومی نسبت به گذشته؛ وجود احساس امنیت بویژه در حوزه سرمایه گذاری و مسائل اقتصادی و معیشتی بسیار مهم بوده و همه مسئولان باید دراتخاذ روشها و راهبردها به این نکته مهم توجه نمایند.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به تأکید فراوان قوه قضاییه در زمینه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و اشتغال و کالای ایرانی خاطر نشان کرد: وظیفه همه مسئولان است که در این زمینه ها بویژه بحث تولید و اشتغال اهتمام ویژه ای داشته باشند ، براین اساس دستگاه قضایی اقدامات متعددی به انجام رسانده و با ابلاغ دستورالعمل های اقتصاد مقاومتی گامهای مؤثری برداشته است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اهمیت فرمایش مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» در حمایت از کالای ایرانی خاطر نشان کرد: در کنار انجام اقدامات اجرایی دولت و سایر قوا باید تلاش موثری در زمینه فرهنگ سازی بویژه با هدف استفاده از کالای ایرانی صورت پذیرد.

آیت الله آملی لاریجانی مبارزه با قاچاق کالا را یکی از محورهای مهم و اساسی اقدامات بویژه در دستگاه قضایی دانست و افزود: در این مبحث و با تعامل و همدلی بین بخشی و بین قوه ای ، نیازمند تلاش بیش از پیش بویژه توسط دستگاه اجرایی و تقنینی هستیم و قوه قضاییه در دو حوزه پیشگیری از وقوع جرایم و نیز برخورد با تخلفات  اهتمام ویژه ای داشته است.

رئیس دستگاه قضایی با اشاره به کمبودهای موجود در این قوه خاطر نشان کرد: در حوزه نیروی انسانی و همچنین امکانات و منابع مالی مشکلات فراوانی وجود دارد اما علی رغم وجود این وضعیت و با انجام کار جهادی و تلاش مضاعف بویژه در رسیدگی به پرونده های ملی، عملکرد قابل قبولی توسط قضات شریف و کارکنان خدوم به ثبت رسیده است.

آیت الله آملی لاریجانی گره گشایی از کار مردم را بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: مسئولان قضایی همه باید تلاش مضاعفی در جهت تسهیل دسترسی عمومی بخصوص محرومان به عدالت داشته باشند و هر کمکی در این زمینه عبادت محسوب می شود چرا که گره گشایی از کار مردم یک وظیفه شرعی، اخلاقی، انسانی و سبب قرب به خداوند متعال است.

رئیس دستگاه قضایی ارتقای آگاهی های عمومی را بسیار مهم دانست و افزود: ازاین طریق می توان کمک بزرگی به مردم نمود و اطلاع رسانی با هدف تسهیل انجام امور آنها کار بسیار ارزشمندی است که باید مورد توجه مسئولان دستگاه قضایی قرار گیرد.

آیت الله آملی لاریجانی دفاع از حقوق مظلومان را از جمله وظایف شرعی دانست و افزود: این مسئله مهم باید در صدر توجهات ما قرار گیرد و اگر بخواهیم راه کمال را طی کنیم، در این زمینه و سایر موارد اقدامات ما باید با نیت خالص و با هدف قرب الی الله به انجام برسد.

رئیس دستگاه قضایی خاطر نشان کرد: خدمت به مردم یک توفیق بزرگ الهی است و مسئولان باید توجه داشته باشند که از این بستر برای انجام وظیفه و تکلیف بویژه در این ایام پربرکت بهره گیری نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امین
Iran, Islamic Republic of
...
😂😂😂😂
Iran, Islamic Republic of
😂😂😂😂

کاش واقعا جایی ، شخصی و یا نهادی وجود داشت ک در جمهوری اسلامی بشه حداقل به خیلی از این عرائض نقد کرد...
...
Iran, Islamic Republic of
هست خوبم فقط افسوس که فایده ای ندارد برای اینکه کرم درخت از خود درخت احمدی نژاد را یادتون هست تا قدرت داشت بهترین قوه قضائیه بود تا از قدرت کناره گیری کرد شد بدترین قوه
Iran, Islamic Republic of
ای مرجع قضایی / اقدام انقلابی
Canada
مبارزه با فساد و اقدام انقلابی آنهم با دادگاههای غیر علنی؟ ...
Iran, Islamic Republic of
درود بر آیت الله آملی لاریجانی مبارزه با فساد عزم جدی می خواهد .
رضا
Iran, Islamic Republic of
چى چى درود پدر جان ؟! ...
Iran, Islamic Republic of
اى خدا از دست زاكانى ! آخه بقيه حرفهامو چرا سانسور كرديد ؟! ديديد دروغ ميگيد ؟! ديديد فقط به فكر منافع خودتون و قبيله تونيد ؟! تا موقعيكه همين يك قلم آزادى بيان رو كه بر خلاف اهداف اوليه انقلاب، امام خمينى و شهدا ازمون گرفتيد برش نگردونيد هيچ فايده اى نداره و به هيچ جا نخواهيم رسيد
Canada
پرونده برادرشان کی قرار است رسیدگی شود؟
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
...
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
چیزخاصی نگفته بودم که حذف کردید
واقعا تا کی میخوان به مردم وعده اجرای عدالت بدهند؟
همش وعده های تکراری
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
اضافه میکنم اگر به قول آقای اژه ای دادگاه های اختلاس ها و رشوه ها و ... علنی باشه و مردم چپاولگران بیت المال را بشناسند و بهانه ای از طرف مجرمین وجود نداشته باشد در پیشگیری این موارد بسیارموثره
آقای اژه ای ازهمین قوه است و یک مقام قضایی سردوگرم چشیده دراین نظام است چرا به نظرایشان عمل نمی کنند؟
وقتی اختلاس گرها از بی آبروشدن خود مصونیت داشته باشند دست به هر جرمی می زنند
عمل به وعده ها یعنی " پیشگیری " از سوءاستفاده های مالی نه فقط سخنرانی ها و وعده و وعیدهای تکراری
این قوه باید پناهگاه مظلومان باشد نه ماءمن چپاولگران بیت المال
Iran, Islamic Republic of
علت زیاد بودن پروندهای قضای اجرا نشدن قانون یکسان برای افراد است مانند ...
Iran, Islamic Republic of
احسنت گل گفتی تقریبا اکثر ارگان ها و نهادها اصلا توجه به قانون ندارند و قبیله ای و حزبی و سلیقه ای تصمیم می گیرند قانون می شکنند و ناقص اجرا می کنند..
Iran, Islamic Republic of
خدایا از کسانی که با سانسور و خفقان اجازه نمی دهند فریاد تظلم خواهی خود را به گوش مسولان ... برسانیم نگذر و تا رسوا نساخته اید از دنیا نبر آمین یا رب العالمین اللهم عجل لولیک الفرج اللهم عجل لولیک الفرج اللهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
راستی جناب لاریجانی! مرتضوی کجاس؟؟؟؟؟
م. ج
Iran, Islamic Republic of
کدام ادم خلاف کار تن به قانون مید هد که این از خدا بی خبر ها تن بدهند مو من خدا?
Canada
تخریب دستگاه قضا قطعا دشمنی با نظام است ولی انتقاد با تخریب از زمین تا آسمان تفاوت دارد. مثلا انتقاد از رئیس قوه قضائیه و منسوبین وی خصوصا با طولانی و بی نتیجه شدن مبارزه با فساد و متهمین حق قانونی و شرعی مردم است مثل بابک زنجانی - برادر جهانگیری - حسین فریدون - پرونده های زمین خواری و ...
قوه قضائیه بایستی پاسخ دهد چند ریال از این مفسدین به بیت المال برگردانده و اینکه چرا چند ساله پرونده های آنان بی نتیجه باز مانده است؟ همچنین در بحث مطالبه رهبری در خصوص ضعف در اجرای عدالت که مشخصا به "قوه عدلیه" بر میگردد باید پاسخگو باشد.
نباید انتقادات مردمی و مطالبات رهبری مترادف با دشمنی با نظام تصور شود.
Iran, Islamic Republic of
جناب آملی الماس را با الماس می برند. اگر قوه قضاییه بخواهد تضعیف شود از خودش و توسط خودش تضعیف می شود. درست است که کار آن بسیار سنگین است ولی حتی اگر یک قاضی فاسد در این دستگاه باشد برای تضعیف آن کافیست. اگر مجموعه اداری این قوه کارچاق کن شوند برای تضعیف آن کافیست. قطعا افراد شریف در این قوه حضور دارند ولی به خاطر آن که این قوه مستقیما با جان و مال و ناموس مردم سروکار دارد تاثیر عملش بسیار فراتر از تاثیر قوای دیگر و حساس تر است. این قوه است که می تواند قوای دیگر و مجموعه های کشور را سر خط بیاورد و اصلاح کند. اگر به این مسائل توجه نشود و گند زدایی از بدنه اداری و قاضیان آن نشود و قوانین آن اصلاح نشود و به رسیدگی ها سرعت داده نگردد همین وضع خواهد بود و کسانی به این قوه اعتراض کرده یا آن را به شدت نقد می کنند چون به مواردی ارجاع می دهند که برای مردم ملموس است. درست است که نیمی از مراجعه کنندگان ناراضی بر می گردند چون علیه شان حکم داده شده است ولی نباید در جریان رسیدگی و نوع رسیدگی و مدت آن و...احساس بی عدالتی شود. نگذارید آبروی نظام به خاطر حفظ آبروی چند نفر....ملکوک شود.
Germany
شك نكن ...
Iran, Islamic Republic of
چه کسی به تخلفات دستگاه تحت تصدی شما رسیدگی میکنه؟
Iran, Islamic Republic of
کدام عدالت یک بار عام بده شاکیان بیان پیشت یکی از آن پرونده هارا بگیر و نگاه کن ببین قاضی چگونه حکم صادر کرده
گردن زدن امدی نژاد بامن خیالت راحت باشه حتی کارمندان رده پائینتان با مردم رفتار توهین آمیز دارند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین دشمن قوه قضائیه عملکرد خود این نهاد است . نمونه روشنش پرونده مرتضوی که باعث شد در این مدت قوه قضائیه مسخره عام و خاص شد. ایشان اگر واقعا به عدالت اعتقاد دارند بگویند که چرا عده زیادی از متهمان حوادث سال 88 دستگیر و محاکمه و زندانی شدند ولی بعد از گذشت 9 سال هنوز پرونده مرتضوی به سرانجام نرسیده است چرا باید باور کنیم این قوه در پی عدالت است و سیاسی بازی نمی کند
Iran, Islamic Republic of
مرتضوي كه رفت زندان و تمام شد , اگر هم زندان نرفته بود,مشكل چنداني براي نظامن و كشور ايجاد نمي كرد. مشكل مرتضوي و امثال مرتضوي نيستند ,چرا كه اينها به جايي از اصحاب ثروت و قدرت و نفوذ وصل نبوده و به راحتي دستگير و رنداني مي شوند مثل رحيمي,بقائي ,جوانفكر و امثالهم
مشكل اصلي وابستگان به باندهاي ذينفوذ و صاحب قدرت و ثروت و زر و زور است . افرادي همچون حسين فريدون , مهدي جهانگيري و بسياري ديگر از مفسدان و مجرمان اقتصادي و امنيتي و سياسي همگروه اين جماعت از خدا بي خبر دين به دنيافروش كه دمشان به دم صاحبان قدرت و ثروت ونفوذ گره خورده.
اگر قوه قضائيه توانست با اين مفسدان و متهمان ,متناسب با نوع جرم و فسادشان برخورد قاطعانه و عدالت محور نموده و در كمترين زمان ممكن حكم اينها را صادر و اجرا نمايد...
Iran, Islamic Republic of
ای کاش این بزرگوار یکی دو مثال از این اهتمام ویژه !! را هم ذکر می فرمودند.
Iran, Islamic Republic of
جهان عزیز باورکن این چندنفری هم که این کامنت روخوندن واظهارنظرکردن به خاطراون مطلب ریزی درمورد (بنایی ندارم جواب احمدی نژادروبدم)که پایین کامنت گذاشتی هست والاهیچ کس نه میخوندش ونه نظرمیداد
Iran, Islamic Republic of
اقا صادق چه خبراز فاضل،فریدون،جهانگیری؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز در عالم حسابداری یک تعریفی هست بنام تهاتر.یعنی اینکه می توان بعضی از موارد را با برخی دیگر مساوی کرد و بدهی و یا طلبش را از بین برد،در این مورد نیز برادر با برادرها تهاتر شده است.
Iran, Islamic Republic of
جهان جزء معدود سایتهای خبریی هستی که خبر کشور شدن قم رو توصفحه اولت نذاشتی از ۸۸ با شما بودم ولی انقدر دیگه سوءگیرانه خبر میذارید که اصلا دلم نمیخواد دیگه بیام طرفت
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای لاریجانی، نمی دانم چه بگویم،فقط دوستان این را بگویم شاید یک روز گذرتون خورد به آن ادم هایی که در سالروز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف سخنان پر واضحی به اقای اژه ای گفتند،اگر یکیشون را دیدید بپرسید چرا بعد از انروز ما را دعوت کردند به دفتر رییس قضا و چگونه وارد شدیم و چه حرف هایی به ما زدند،...
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
United Kingdom
...
Iran, Islamic Republic of
شرمنده قصد تخریب ندارم اما متاسفانه ما همیشه از دولت به خاطر پولهای بی حسابی که از مردم میگیره شکایت میکنیم که درسته اما اصلا میدونید تو دفترخونه ها چه خبره برید ببینید دارن چه پول مفتی از مردم میگیرن این یه نمونشه که به شدت هم انحصاریه که شورای رقابتو میطلبه...
Iran, Islamic Republic of
یه صفحه 200 300 تومن حداقل چه خبره !!
محمد
Iran, Islamic Republic of
بی صبرانه منتظر رسیدگی به پرونده براداران ایشان هستیم
ببینیم آیا این حرف ها ضمانت اجرایی دارد یا نه
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین آفت قوه قضائیه نگاه سیاسی است که این قوه را فرا گرفته و این که جناب لاریجانی در تمام نشست ها بخواهد حرف بزند و اهتمام بگوید اعتماد جلب نمی شود ایشان باید این قوه را از جناح بازی و حزب بازی کنار بکشد و فقط مسائل حقوی در این قوه حاکم باشد هرچند این کار از ایشان بعید است زیرا خود ایشان بشدت سیاسی است و نگاه سیاسی ایشان بر وجه حقوقی غلبه دارد
Iran, Islamic Republic of
مشكل اصلي اين قوه ,محافظه كاري و ملاحظه اصحاب قدرت و نفوذه كه بي عدالتي درتناسب نوع برخورد با مفاسد كلان و ريز را به دنبال داشته و دارد.
Iran, Islamic Republic of
تکلیف اختلاس های کلان فاضل لاریجانی چی شد ؟؟؟
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
...
اینقدر انگشت اشاره به سمت دیگران نگیرید لطفا...
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
تو به چه حقی پیام منو دستکاری کردی؟!!
شعور شماها در همین حده!!!
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
پس نتیجه ی سردرگمی میلیون ها نفر مثل من در راهروهای دادگاه ها و اعتراضات مردم، نتیجه ی اقدامات نابخردانه کی ست که سانسور می کنی؟!!
این بود قوه قضائیه ای که امام فرمود: «قوه قضاییه ملجأ و پناه گاه مردم ستمدیده است»؟!!
Iran, Islamic Republic of
مراجع قدرت فامیلها ی زر و زور راسرکوب کن ملت را خوشحال
ايرج
Iran, Islamic Republic of
نظر بنده رو چرا درج نكرديد؟ بنظرم خيلي عادي و معمولي بود واقعا عجيبه تو قسمت نظرات يه سايت هم نميشه از آملي لاريجاني انتقاد كرد .
بقول بهتاش اي خدا
Iran, Islamic Republic of
تکلیف اختلاس های کلان فاضل لاریجانی چی شد ؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟