جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید محمد امانی

پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 605298
گوشه‌ای از زندگی نامه شهید محمد امانی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.
گوشه‌ای از زندگی نامه شهید محمد امانی
به گزارش جهان نيوز، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید محمد امانی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید؛
شهید محمد امانی در سال1332 در روستای خرمدره از خانوادة مؤمن و متعهد به دنیا آمد. با مادرش زندگی می كرد و تنها نان آور خانواده بود.

شهید امانی همیشه نماز می خواند و مهر روزه بر لب او بود. به مادر پیرش همیشه سفارش می‌كرد كه در نماز امام را دعا كنید. به خاطر خوش‌خلقی، دوستان زیادی داشت. شهید مدتها در جبهه كردستان شاهین دژ، جهت ایجاد امنیت با سپاه پاسداران همكاری می‌كرد. با تعهد و احساس مسؤولیتش، به مدت 24 ماه بدون اظهار گله و شكایت و بی توقع، صادقانه در مناطق كردستان خدمت كرد. ولی باد خزان بر گل نوبهار او وزیدن گرفت و برق سرخ شهادت را بر بلندی كوه عشق و معرفت حق به اهتزاز درآورد و مادرش را چشم انتظار برگشتنش باقی گذاشت. شهید امانی در تاریخ1361/2/21 در مسیر مابین روستای الی بالتا و فتح آباد بر اثر مین گذاری حزب دمكرات به شهادت رسید. باد صبا بوی تربت خونین‌اش را هر صبح و شام به سوی تربت مقدس مولای تشیع سرخ علوی می‌برد و روستای خرمدره از این نسیم عطرآگین است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *