پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

عوارض خروج از کشور در سال ۹۷ اعلام شد

پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 605244
سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه ای، میزان عوارض خروج از کشور در سال ۱۳۹۷ را بر اساس قانون بودجه سال ۹۷ مصوب مجلس اعلام کرد.
عوارض خروج از کشور در سال ۹۷ اعلام شد
به گزارش جهان نيوز، براساس این اطلاعیه عوارض خروج از کشور برای سفر عتبات عالیات از مرزهای زمینی و دریایی کشور در سال جاری مبلغ ۱۲۵ هزار ریال و از مرزهای هوایی کشور مبلغ ۳۷۵ هزار ریال تعیین شده است.
 
همچنین عوارض خروج از کشور برای سفر حج تمتع و حج عمره از کلیه مرزهای کشور برای بار اول در سال ۱۳۹۷ مبلغ یک میلیون و ۱۰۰ هزار ریال، برای بار دوم مبلغ یک میلیون و ۶۵۰ هزار ریال و برای بار سوم به بعد، مبلغ دو میلیون و ۲۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

این اطلاعیه همچنین عوارض خروج از کشور برای سایر سفرهای خارجی را نیز بدین شرح اعلام کرده است: عوارض خروج از کشور برای سایر سفرهای خارجی از کلیه مرزهای کشور برای بار اول در سال ۱۳۹۷، مبلغ دو میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، برای بار دوم، مبلغ سه میلیون و ۳۰۰ هزار ریال و برای بار سوم به بعد، مبلغ چهار میلیون و ۴۰۰ هزار ریال تعیین گردیده است.

گفتنی است، زائرین اربعین که از تاریخ سوم مهر ماه ۱۳۹۷ تا بیست و دوم آبان ماه ۱۳۹۷ از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می شوند از عوارض خروج معاف می باشند.

همچنین براساس تبصره ماده (۴۵) قانون مالیات بر ارزش افزوده دارندگان گذرنامه‌های سیاسی و خدمت، دارندگان پروانه گذر مرزی، خدمه وسایل نقلیه عمومی زمینی و دریایی و خطوط پروازی، جانبازان انقلاب اسلامی که برای معالجه به کشورهای دیگر اعزام می‌شوند، دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور (دارندگان اجازه خروج دانشجویی)، ایرانیان مقیم خارج از کشور دارای کارنامه شغلی از وزارت کار و امور اجتماعی و بیمارانی که با مجوز شورای پزشکی جهت درمان به خارج از کشور اعزام می گردند، از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف می باشند.

براساس این اطلاعیه، ضرورت دارد مسافران خروج از کشور با تعیین دقیق نوع و تعداد سفر نسبت به پرداخت عوارض خروج از کشور به حساب شماره ۲۱۱۰۱۰۰۲۵۰۰۰۹ اداره کل مالیات بر ارزش افزوده استان تهران اقدام کنند تا در زمان کنترل تعداد، نوع سفر و مبلغ توسط مأموران محترم مستقر در مبادی خروجی با مشکلی مواجه نشوند.

این اطلاعیه متذکر شده است: خروج از کشور به هر مقصدی اعم از عتبات عالیات، حج یا سایر سفرها، یک بار سفر محسوب می شود.

منبع:صداوسیما
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *