جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

میرباقری: «سلمان فارسی» پایان ۹۷ کلید می‌خورد

چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب: 605172
نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون ایران از پیش تولید سریال سلمان فارسی در اواخر امسال خبر داد.
میرباقری: «سلمان فارسی» پایان ۹۷ کلید می‌خورد
به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه صدا و سیما داود میرباقری گفت: پروژه سریال سلمان فارسی یکی از بزرگترین تولیدات تلویزیونی خواهد بود. حجم و گستردگی کار باعث شده تا ساخت سریال را به سه بخش تقسیم کنیم.

وی افزود: بخش اول مربوط به زادگاه سلمان در ایران و دوران پیش از اسلام است، برای ضبط این بخش باید شهرک‌سازی کنیم. به عبارتی شهر‌های جی و تیسفون که پایتخت‌های ایران دوره ساسانی بودند را خواهیم ساخت.

میرباقری ادامه داد: بخش دوم مربوط به منطقه روم و امپراطوری بیزانس می‌شود که سلمان فارسی مدتی به آنجا مهاجرت کرد و داستان‌ها و اتفاقات بسیاری را در آنجا شاهد بود. بخش سوم به دوره ظهور اسلام و حضور سلمان در شهر‌های مکه و مدینه و همراهی او با پیامبر اسلام (ص) برمی‌گردد.

کارگردان سریال مختارنامه، بخش سوم سریال سلمان را بسیار سنگین‌تر از تمام سریال مختار توصیف کرد و گفت: آغاز به کار سه بخش یادشده، امسال و بطور همزمان کلید خواهد خورد. شهرک سازی خواهیم داشت. کلنگ ساخت شهرک ایرانی جی و تیسفون امسال به زمین زده خواهد شد و اصلاحات و اضافاتی در شهرک سینمایی نور تابان واقع در جاده قم اعمال خواهد شد.

این فیلمساز با بیان اینکه در مرحله انتخاب بازیگر است، تصریح کرد: آغاز پیش تولید سریال سلمان با ضبط بخش میانی یعنی مهاجرت سلمان به امپراطوری بیزانس خواهد بود. برای این بخش سه کشور ارمنستان، ترکیه و مراکش برای ضبط انتخاب شده‌اند که اکثر بازیگران این بخش خارجی و بومی همان کشور خواهند بود. پیش بینی می‌شود ساخت بخش میانی یک سال و نیم به طول انجامد.

میرباقری گفت: اگر تمام مراحل ساخت سریال به ترتیب و طبق برنامه جلو برود پیش بینی می‌کنیم که پنج سال آینده سریال سلمان فارسی آماده پخش از سیمای جمهوری اسلامی ایران باشد.

کارگردان سریال امام علی (ع) در پایان به عنوان توصیه به دانشجویان دانشگاه صدا و سیما گفت: امروزه زبان سینما و تصویر به زبان ارتباطات جهانی تبدیل شده است لذا سعی کنید با جدیت در فراگیری تکنیک‌های سینما و تلویزیون به این زبان آشنا و مسلط شوید. دانشجویان و هنرجویان جوان با مطالعه آثار سینمایی ایران و جهان، همچنین آشنایی با ادبیات و فرهنگ‌های مختلف، نه تنها جایگاه خود را در جهان سینما پیدا کنند بلکه به مرتبه‌ای برسند که صاحب سبک شوند و دیگران پا جای پای آنان بگذارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *