سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۵
۲۱
کوشکی:

وزیر اطلاعات پاسخگوی انتصاب کاوه مدنی باشد

چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 605025
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: وزارت اطّلاعات باید در مورد فرار کاوه مدنی پاسخگو باشد و بگوید که بر اساس چه سازوکاری، چنین فردی به معاونت یک سازمان مهمّ می‌رسد.
وزیر اطلاعات پاسخگوی انتصاب کاوه مدنی باشد
به گزارش جهان نيوز، محمّدصادق کوشکی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با اشاره به فرار کاوه مدنی معاون دوتابعیتی سازمان محیط زیست اظهار داشت: عزل و نصب‌ها در کشور تابع قواعدی است و افرادی که به سمت‌هایی منصوب می‌شوند باید مراحلی را طی کنند. یکی از این مراحل، چک امنیتی است که در وزارت اطّلاعات اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه موارد مختلفی را شاهد بوده‌ایم که افرادی که واجد صلاحیت نبوده‌اند و مشکلات مختلفی داشته‌اند متأسفانه توانسته‌اند در دولت آقای روحانی مسئولیت بگیرند خاطرنشان کرد: در دولت‌های قبلی هم چنین مواردی وجود داشته است؛ مثل آقای بقایی که بدون داشتن صلاحیت، پست گرفته است.

کوشکی با بیان اینکه پاسخگوی اصلی این خلاء جدّی، وزارت اطّلاعات است، تصریح کرد: وزارت اطّلاعات باید در مورد فرار کاوه مدنی پاسخگو باشد و بگوید که بر اساس چه سازوکاری، چنین فردی به معاونت یک سازمان مهمّ می‌رسد یا چطور فردی مثل مدیرعامل سابق بانک ملّت با داشتن سوابق وحشتناک قضایی و تخلفات مالی می‌تواند دوباره مدیرعامل بانک ملّت شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیرعامل بانک رفاه که دستگیر شد، چگونه با داشتن مشکلات و تخلفاتی که سازمان بازرسی کل کشور از او ذکر کرد توانست مدیرعامل این بانک شود. در همه این موارد وزارت اطّلاعات باید پاسخگو باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه اگر واقعاً قوانین اشکال دارد وزارت اطّلاعات باید لایحه بدهد تا مشکل رفع شود، تصریح کرد: چنانچه کوتاهی یا قصوری در کار بوده است و یا حتی تخلفی رخ داده، مجلس باید از وزیر اطّلاعات بخواهد پاسخگو باشد تا مشخص شود که مشکل از کجاست.

وی با بیان اینکه در موضوع گزینش نیروهای جدید نیز ما شاهد مشکلاتی بوده‌ایم، اظهار داشت: فردی را برای پذیرش در هیئت علمی دانشگاه معرفی کردند که در فتنه 88 زندانی امنیتی بوده و مورد حمایت گروه کومله قرار داشته و آن‌ها رسماً از او حمایت کرده بودند. 

کوشکی تصریح کرد: متأسفانه از این موارد به طور مکرر مشاهده می‌شود. اینها مواردی است که ایجاب می‌کند مجلس از شخص وزیر اطّلاعات بخواهد تا پیرامون آن‌ها توضیح دهد و او هم لابد پاسخ‌هایی دارد که عرضه می‌کند و مشخص می‌‌شود مشکل کجاست.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظّم رهبری مبنی بر جدّی گرفتن پروژه نفوذ، تصریح کرد: واقعیت این است که بخشی از مسئولینی که باید پروژه نفوذ را جدّی بگیرند، خود مصداق نفوذ هستند و طبیعی است که چنین افرادی، پروژه نفوذ را جدّی نخواهند گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا خیرت بده . چه توقعی از این دولت تدبیر و امید داری ؟ تو تا حالا دیدی این دولت برای کارها و دستوراتی که میده به کسی جواب بده که الان توقع پیدا کردی ؟
متن قراردادهای بین المللی رو اشتباه ترجمه میکنن مثل برجام و پالرمو تا اون رو خوب جلوه بدهن و به کسی هم جواب نمیدن چرا اینکار ور کردن و حالا تو توقع داری بیان جواب این انتصاب رو بدن؟
مگه درباره بازار دلار جواب دادن ؟
مگه درباره بیکاری و بسته شدن 70 درصد تولیدی های کشور توی زمان تصدی این دولت جواب دادن ؟
برای مردم هم جواب دادن و ندادن اینها مهم نیست و فقط کنسرت مختلط و رفتن زنها به ورزشگاه درست بشه بقیه چیزها مثل امنیت و اقتصاد و استقلال و پیشرفت اصلا مهم نیست .
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم اینرو خوب اومدی " کنسرت مختلط و رفتن زنها به ورزشگاه " جدا که دغدغه مردم همین بود که به این دولت رای دادن
محمد
Iran, Islamic Republic of
در کشور ما برای مناصب مهم استعلام یا نمی کنند یا اگر بکنند به جوابش وقعی نهاده نمی شود
برای وامهای دو سه میلیونی ضامن کارمند با دریافتی مکفی می خواهند اما برای وامهای میلیاردی نیاز به ضامن نیست
Iran, Islamic Republic of
وزیر اطلاعات قبلا گفته بود که هیچ مدیر دو تابعیتی نداریم ولی نگفته بود که دو تابعیتی رقاص و جاسوس نداریم .
دقیقا مثل جناب نوبخت ، سخنگوی دولت توجیه کردم . حال کردید
Iran, Islamic Republic of
توی این سازمان محیط زیست چه خبره ؟ سازمان دولتیه ایرانه یا خونه تیمی جاسوسها؟
Iran, Islamic Republic of
باسلام
اتفاقا مدتي به اين فكر بودم كه چرا مركز يا سازماني در گزينش افراد در پست هاي مهم نظارت نمي كنند يك نمونه آن كه خودم شاهدش بودم عدم اعتقاد شخصي بنام ش - م به نظام جمهوري اسلامي و حتي به اصول ديني و اسلامي و تارك الصلاه، هم اكنون در رياست سازمان ب-اوراق بهادار مي باشد و قبلا نيز در همين دولت معاون وزير اقتصادي هم بوده است.
Iran, Islamic Republic of
کسانی باید پاسخگو باشند که این بازی بی نتیجه را شروع کردند.
Iran, Islamic Republic of
چرا بعد از گذشت چند ماه ، علیرغم قول وقرارهای مکرر ،مستندات جاسوسی آقایون محیط زیستی افشا نمی شود؟آخه میشه در بین اینهمه متهم اعتراف قابل پخشی که جامعه را قانع کنه وجود نداشته باشه؟
Iran, Islamic Republic of
اقای کوشکی خوبست کمی هم به این پرونده سازیها شک داشته باشید.
Iran, Islamic Republic of
به نظرم باید وزارت اطلاعات از دولت خارج و پس از بازسازی به نظام برگردد چون دولت ها این وزارت را بازیچه خودشان می کنند
Iran, Islamic Republic of
مثبت زدم فقط بخاطر ... این دولت ولی در کل وزارت اطلاعات باید از دولت خارج بشه
Iran, Islamic Republic of
برای کارگران و کارمندان جزئی استعلام لازم انجام می شود
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین وزیر در وزارت اطلاعات ...
Iran, Islamic Republic of
محیط زیست شده حیاط خلوت انگلیس در ایران علی برکت الله
رضا
Iran, Islamic Republic of
بفرما جناب وزير ! اين هم نتيجه حياى بيش از حدّ ! آقايون طلب كار شدند ! ملزم شون كن سواى اعترافات ، مدارك جاسوسى را منتشر كنند !
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
سلام
خیلی وقته فاتحه گزینش و حراستها را خوانده اند
کشور شدیدا دچار مشکل نظارتی
تمام بدبختی ما اینکه نظارت خیلی ضعیفه خیلی!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...همه اینها خیانت به اسلام و خون شهدا است و ان شاءالله روزی همه این آقایان باید پاسخگو باشند وان شاءالله آن روز دیر نخواهد بود
Iran, Islamic Republic of
ما ساواک نمیخواهیم هر فرد مخالف را ضد انقلاب ندانید اگر مدرک دارید نشان دهید
Iran, Islamic Republic of
سلام چرا نظر من رو در مورد وزیر سانسور کردید با جرات باشید و از هیچ کس نترسید
مجاهد شریف
Iran, Islamic Republic of
با سلام بهتر است مجموعه جهان نیوز که یک رسانه دغدغه مند است پیشرو تر از بقیه باشد و حداقل اگر از تلگرام خارج نمی شود تبلیغات آنرا از روی صفحات خود بردارد