جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۰
ضرغامی:

عارف در جلسه به من گفت اصلاح طلب شدید؟/ نمی توانم ۵ نفر از اعضای شورای شهر را نام ببرم/ انتخابات‌ها را تلخ کردیم/ ماجرای اشکال گرفتن روحانی از ضرغامی

چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 604963
برخی در مورد من اشتباه فکر می کنند؛ به من می گویند فلان حرف جایگاه تان را تنزل داد. من در پاسخ به آن ها می گویم که اصلا برای چنین اهدافی حرف نمی زنم. من وقتی در مورد مسئله ای به جمع بندی برسم، اعلام موضع می‌کنم.
عارف در جلسه به من گفت اصلاح طلب شدید؟/ نمی توانم ۵ نفر از اعضای شورای شهر را نام ببرم/ انتخابات‌ها را تلخ کردیم/ ماجرای اشکال گرفتن روحانی از ضرغامی
گروه سیاسی جهان نيوز: عزت الله ضرغامی رئیس اسبق صدا و سیما در گفتگویی با مهر به بیان مسائل مهمی پرداخته است که در ادامه بخش هایی از آن خواهد آمد.

- در صبحانه ای که با آقای «آل هاشم» نماینده ولی فقیه در تبریز داشتم، به ایشان گفتم آقای آل هاشم! کار بسیار خوبی می کنید سوار تاکسی و مترو می شوید و استادیوم می روید و بازی های تراکتور را تماشا می کنید اما خیال نکنید که «شاخ غول» شکسته اید! اصلاً شما کار مهمی را انجام نداده اید. از بس خلاف این رویه انجام شده و از بس سبک زندگی و رفتار تغییر کرده، خیال می کنند اگر شما در خیابان راه رفتید، اتفاق بسیار عجیبی رخ داده است. آقای آل هاشم در پاسخ به حرف های من گفت که کاملاً حرف های شما درست است. در خیابان راه رفتن یا برداشتن نرده‌های میان مردم و مسئولین در نمازجمعه، واقعاً کار خاصی نیست، در واقع کاری نکرده‌ایم!

- یک روز در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطلبی گفتم که آقای عارف در واکنش به این حرف خندید و گفت «آقای ضرغامی چند وقتی است که اصلاح طلب شدید!» در جواب گفتم، من اصلاح طلب آنطور که شما می شناسید، خیر؛ نشدم! من حرف حق را می گویم. خیال می کنند اگر در قبال جریانات سیاسی کلیشه، حرف متفاوتی بزنیم، پس حتما خط عوض کرده ایم. اصلا این طور نیست.

- برخی در مورد من اشتباه فکر می کنند؛ به من می گویند فلان حرف جایگاه تان را تنزل داد. من در پاسخ به آن ها می گویم که اصلا برای چنین اهدافی حرف نمی زنم. من وقتی در مورد مسئله ای به جمع بندی برسم، اعلام موضع می‌کنم.

- من در پی حرف متفاوت هستم. بگذارید بگویند اصولگرایم اما در کنارش این حرف ها را هم می زنم. برخی دیگر می گویند که شما اصولگرایید اما حرف های اصلاح طلبی می زنید. در فضای سیاسی کشور به خصوص در حوزه اصولگرایان، معتقدم که انتخابات بلای جان وحدت نیروهای اصولگرایی است. چرا؟ چون هرگاه می خواهند کنار هم بنشینند و با هم چای بخورند! و چهار تا کار درست و حسابی انجام دهند، انتخابات بعدی می رسد و می گویند قرار است این فرد کاندیدا شود یا آن فرد! یا در مورد انتخابات مجلس می گویند فلان آقا آیا در لیست حضور دارد یا ندارد.

- انتخابات باید برای ما جشن و عروسی باشد. انتخابات پدیده بسیار شیرینی است اما ما آن را تلخ کرده ایم. ببینید! وقتی انتخابات می شود، جریان انقلابی چه کارها که با هم نمی کنند! شما در انتخابات ۹۲ و ۹۶ دیدید که چه اتفاقاتی افتاد؛ در انتخابات ۹۶، تا حدی سعی کردند کنترل شده رفتار کنند اما وقتی به سایت ها و کانال های متعلق به آقایان سر می زدید، می دیدید که چطور علیه هم شمشیر می زدند. وقتی انتخابات تمام می شود، این ها رفاقت بیشتری با هم دارند. اصولگرایان مانند تیم فوتبالی هستند که سال ها مربی خوب نداشته‌اند که دور یکدیگر جمع شان کند.

- جریانات سیاسی باید مهندسی انتخابات را بلد باشند. الان در تهران به گونه ای از مهندسی انجام شده که در دو، سه دوره انتخابات نتایجش را می بینیم. وقتی یک جریان سیاسی با شعارهای انتخاب شده، درست می تواند انگیزه درصدی از مردم که نمی خواهند در انتخابات شرکت کنند را برای حضور در انتخابات بالا می برد، این مهندسی خوب است.

اگر به من بگویید که پنج نفر از اعضای شورای شهر تهران را نام ببرم، واقعا نمی توانم بگویم. اگر به من بگویید که پنج نفر از نمایندگان تهران در مجلس را نام ببرم، به جز دو، سه نفر که اخیرا سر و صدا کرده اند و حرف های متفاوت زده اند، نمی توانم بگویم؛ اکثر آنان را به چهره هم نمی شناسم! اما این ها رای آوردند چون مهندسی خوب کردند. لیست اصولگرایان را تقریبا همه می شناختند؛ آقای حدادعادل و آقای توکلی؛ اما رای نیاوردند؛ چرا؟ چون نتوانستند مهندسی خوب بکنند.
     
- یک بار آقای روحانی به من اشکال گرفت و گفت آقای ضرغامی! شما در ایام انتخابات، یک تیپ خاصی از زنان را نشان می دهید، در ایام دیگر یک تیپ دیگر! من گفتم شما کاملا درست می گویید اما می دانی دلیلش چیست؟ دلیلش این است که سازمان صداوسیما باید نسبت به حجاب الگو معرفی کند. ما نمی توانیم به طور مرتب «بد لباسی» و «بد حجابی» نشان دهیم. جالب است بعضی اوقات در برخی تصاویری که از حضور مردم در پای صندوق های رای، به خصوص در استان ها به دست ما می رسید، بدحجابی بسیاری در تصاویر وجود داشت! یعنی وضعیت خانم ها بسیار بد بود؛ خب! ما این تصاویر را پخش نمی کردیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یک تهرانی
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر که جای خود دارد بنده یه عنوان یک فرد تا حدودی مطلع سیاسی، اسم 5 نفر از نمایندگان مجلس حوزه تهران را هم نمی دانم باور کنید افراد گمنام و مجهولی با سابقه اجرایی مبهم که به اذعان خود اصلاح طلبان افساد طلب طرف یک میلیارد داده که اسمش برود در لیست ... مشهورترین شان مدیر بخش امور دانشجویی یک دانشگاه در وزارت غلوم بوده که نظرات شاذ و کشفیات محیر العقولش بساط شادی و انبساط افراد را در فضاهای مجازی فراهم کرده است. بقیه هم که دیگه ... چه عرض کنم ...
Iran, Islamic Republic of
ایشان می خواهد کاندیدای رییس جمهوری شوند سخت نگیرید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ما نمی توانیم به طور مرتب «بد لباسی» و «بد حجابی» نشان دهیم ولی در انتخابات میتوانیم. (این حرف تو کت من نمیره واین رگ غیرتم این دو روی را قبول نمیکند)
اگر درانتخابات اونا را نشان بده میخاد اونا هم در تعیین رییس جمهور کشور مشارکت داشته باشند که این فکر مثبتی است وانحصار نیست و قبولش دارم
هدهد
Iran, Islamic Republic of
تمام حرف و توصیه جناب مهندس یک کلمه بود
مهندسی
اثر مهندسی شما در شورای فضای مجازی و شورای ن در انتخابات را زمستان پارسال دیدیم.امسال را هم می بینیم
مهندس چرا بنزین تموم شد حروم شد
محسن
Iran, Islamic Republic of
یک دوستی می گفت :
یک اقای محترمی مدتی بود به من مراجعه می کرد و در مورد اوضاع سیاسی احزاب و جایگاه انها موضوعات اصلاح طلبی و اصولگرایی سوال می کرد و من هم به عنوان اینکه از بعضی امور کشور و احزاب مطلع بودم برایش شرح میدادم کاین ال هست واون بل و این اقای محترم از مسائل مربوط به کشور و اوضاع سیاسی و داخلی و خارجی و اقتصادی کوچکترین اطلاعی نداشت
بلاخره بعد پایان جلسات متعدد با این اقا و در واقع اموزش اوضاع سیاسی و سیاست بعد از مدتی با کمال تعجب دیدم این اقا در لیست اصلاح طلبان است و در مجلس رای اورده است جهت نمونه گفتم تا بدانید برخی نمایندگان معرفی شده توسط اصلاح طلبان در کجای جدول هستند
Iran, Islamic Republic of
خیلی وقت است که اصلاح طلبن
سید سجاد
Iran, Islamic Republic of
سلام به شورای نگهبان اصولگرا می گفتید که افراد شناخته شده اصلاح طلبان رو تایید بکنه که مشکل عدم شناخت نداشته باشید. یاحق
حميد
Iran, Islamic Republic of
برو اول جوابگوي مردمي باش كه با تبليغات پديده شانديز مشهد گول خوردند و اموالشون بر باد رفت بعد چه اهميتي داره كه تو افراد شوراي شهر را بشناسي؟ چي توز موتوري رو تبليغ كن !