جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سروری: سیاست آمریکا و اروپا در برجام یکی است

چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 604944
دبیرکل جمعیت رهپویان گفت: خروجی سیاست‌های آمریکا و اروپا درباره برجام یکی است و هر دو طرف خواستار خروج ایران از منطقه و تمکین خواسته‌های آمریکا هستند.
سروری: سیاست آمریکا و اروپا در برجام یکی است
به گزارش جهان نيوز، پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان با اشاره به عدم حمایت همه جانبه اتحادیه اروپا از حمله آمریکا به سوریه اظهار کرد: اروپایی‌ها اگرچه همراهی کاملی را با ایالات متحده در خصوص حمله به سوریه انجام ندادند، اما رفتار آنها مغایر ادعاهایشان بود، چرا که می‌خواستند در برابر زیاده‌خواهی‌های ترامپ بایستند.

وی افزود: همه می‌دانند که اروپایی‌ها کاملا با این موضوع مخالف بودند، اما فشارهای ترامپ باعث شد که اتحادیه اروپا عکس‌العمل متفاوتی انجام دهد.

دبیرکل جمعیت رهپویان تصریح کرد: اعلام حمایت اتحادیه اروپا از تجاوزهای غیرقانونی و بدون مصوبه ترامپ، نشان می‌دهد که آنها نمی‌توانند عناصر معتمدی باشند.

سروری بیان کرد: آمریکایی‌ها تبادلات اقتصادی بالایی با اروپا دارند، به همین دلیل کشورهای اروپایی نمی‌توانند مخالف سیاست‌های آمریکا عمل کرده و از این کشور جدا شوند، لذا به نظر می‌رسد که در نهایت  اتحادیه بدون اراده آمریکا قادر به اتخاذ تصمیم مستقلی نیست.

وی ادامه داد: البته ادعاها و مواضع بی‌خاصیتی از سوی اروپا اعلام می‌شود، اما بر سر بزنگاه‌ها اروپایی‌ها همواره نشان داده‌اند که مجبورند با سیاست‌های آمریکا هماهنگ باشند.

دبیرکل جمعیت رهپویان تأکید کرد: در حالی که اروپایی‌ها عملا سیاست‌های آمریکا را نمی‌پسندند، اما مجبور به اطاعت از سیاست‌های این کشور هستند.

سروری اذعان کرد: با ادعایی که اروپایی‌ها نسبت به روابط بین‌الملل داشته‌اند به نظر بنده تأیید جنایت‌های بزرگ آمریکا نشان داد که نمی‌توانند به صورت موثر و مستقل تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به عدم حمایت اتحادیه اروپا از ادامه تحریم‌ها علیه ایران خاطرنشان کرد: اگر به مواضع اروپایی‌ها دقت کنید تفاوت چندانی با آمریکا ندارد و تنها به دو شکل متفاوت سخن می‌گویند. به عنوان مثال آمریکایی‌ها می گویند که در صورت تن ندادن ایران به خواسته‌های ما از برجام خارج می‌شویم، اما اروپایی‌ها مدعی اند که  از برجام خارج نمی‌شوند اما ایران موظف است تا شروط را بپذیرد و در واقع اتحادیه اروپا حرف‌های آمریکا را با زبان دیگری به ما دیکته می‌کند.

دبیرکل جمعیت رهپویان گفت: اروپایی‌ها تاکنون هیچ اقدامی را در جهت برداشتن تحریم‌ها علیه ایران برنداشته‌اند، اما می‌گویند که در برجام می‌مانیم، لذا خروجی سیاست‌های آمریکا و اروپا درباره برجام یکی است و هر دو طرف خواستار خروج ایران از منطقه و تمکین خواسته‌های آمریکا هستند و ما نباید فریب بازی‌های آمریکا و اروپا را بخوریم.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *