پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۳

الجبیر: عربستان آماده اعزام نیرو به سوریه است

سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۹
کد مطلب: 604853
وزیر خارجه سعودی مدعی آمادگی این رژیم برای اعزام نیرو به سوریه شد.
الجبیر: عربستان آماده اعزام نیرو به سوریه است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تلویزیون عربستان،‌عادل الجبیر ادعا کرد کشورش آماده است به سوریه نیروی  نظامی اعزام کند.

بر اساس این گزارش، الجبیر گفت : ریاض این آمادگی را دارد تا در چارچوب ائتلاف فراگیرتر درصورتی که پیشنهادی مطرح شود، نیروهایش را به سوریه اعزام کند.

این ادعا در حالی است که حکومت سعودی برای جنگ با مردم یمن با کمبود نیرو روبرو بوده و با تکیه بر دلارهای نفتی خود برخی کشورهای ضعیف از نظر اقتصادی همچون سودان را وادار کرد تا نظامیان خود را به باتلاق یمن اعزام کنند و هم اکنون در مرزهای یمن و عربستان،‌مزدوران خارجی مستقر هستند،‌اما رزمندگان یمنی بارها توانسته‌اند در پاسخ به تجاوزات مستمر ائتلاف سعودی‌-اماراتی به عمق خاک عربستان نفوذ کرده و مناطقی از این کشور را به کنترل خود درآورند. حال معلوم نیست الجبیر چگونه وعده آمادگی حکومت سعودی برای اعزام نیرو به سوریه را مطرح کرده است.

ادعای آمادگی عربستان برای اعزام نیرو به سوریه در پی گزارش یک نشریه آمریکایی مطرح شده است که نوشته بود دونالد ترامپ خواستار جایگزین شدن نیروهای عربی به جای نظامیان آمریکایی در سوریه است.

این رسانه آمریکایی از تماس دولت آمریکا با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و ارائه طرح جایگزینی نیروهایشان و نیروهای کشورهای عربی در سوریه به جای نظامیان آمریکایی خبر داده بود.

آمریکا از سال 2014 و  به بهانه مبارزه با تروریسم،‌ائتلافی را با چند کشور همپیمان خود بدون موافقت و خارج از چارچوب سازمان ملل ایجاد کرده و بارها به سوریه تجاوز کرده‌اند، این در حالی  است که بنا به تصریح منابع سوری،‌ حملات جنگنده‌های آمریکایی و متحدانشان بیشتر در راستای حمایت از گروه‌های تروریستی به ویژه داعش بوده است تا مبارزه ادعایی با تروریسم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شاید هم سفیانی آماده خروج است
Iran, Islamic Republic of
واین خبر طنز تلخ تاریخ است متاسفانه
Iran, Islamic Republic of
آقا یا خانم الجبیر شما خیلی سال است که نیروهای تان را به سوریه فرستاده اید شاید همه آنها نابود شده اند و الان میخواهید نیروی جدید بفرستید برای تجدید قوا؟؟