پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
گزارشی از فعالیت کاربران انقلابی، ۱۵ ماه پس از تیتر جنجالی «شما را چه به توییتر»

حیاط خلوتی که دیگر دست نااهلان نیست

سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب: 604835
طی روزهای گذشته هشتگ «روایت توییتر»‌ به یکی از هشتگ‌های داغ در توییتر فارسی تبدیل شده است؛ هشتگی که در آن کاربران توییتر به مسائلی از قبیل چگونگی ورود خود به توییتر،‌ میزان اثرگذاری و نحوه تعاملشان با سایر کاربران پرداخته‌اند.
حیاط خلوتی که دیگر دست نااهلان نیست
به گزارش جهان نيوز، مدت زمان زیادی نیست که فعالان فضای مجازی انقلابی و خوش فکر پا به توییتر گذاشته اند. شبکه اجتماعی که شاید کمتر کسی فکر می‌کرد روزی صحنه گردان اصلی آن جوانان ارزشی و انقلابی باشند. اما حالا این جوانان آتش به اختیار و خودجوش در مقابل جریان ضد انقلاب و اپوزسیون ایستاده و عرضه اندام می‌کنند. #روایت_توییتر هشتگی هست که توسط این فعالان از روز گذشته برای یادآوری چگونگی ورود خود به توییتر،‌ میزان اثرگذاری و نحوه تعاملشان با سایر کاربران استفاده کرده‌اند. 

براساس آمارهای منتشر شده در کمتر از 24 ساعت بیش از 10هزار توییت با این هشتگ منتشر شده است.

در این میان، نکته جالب توجه، توصیف کاربران انقلابی از حضور خود در توییتر و ایفای نقش فعال در آن است. این کاربران تأکید می‌کنند که شبکه اجتماعی توییتر زمانی حیاط خلوت ضدانقلاب بود و نیروهای انقلابی در اقلیت بودند اما حالا با حضور کمی و کیفی عناصر انقلابی و حزب‌اللهی، این حیاط خلوت تبدیل به یک عرصه اثرگذاری رسانه‌ای گفتمان انقلاب شده و ضدانقلاب مثل سابق از قدرت مطلقه در آن برخوردار نیست.

وحید یامین‌پور فعال رسانه‌ای با انتشار تصویر یکی از شماره‌های روزنامه آفتاب که خطاب به او و جمعی دیگر نوشته شده بود "شماره چه به توئیتر؟" در صفحه شخصی خود نوشت:‌ زمانیکه این روزنامه با انتشار عکس حساب من تیتر زد شما را چه به توییتر؟! این حساب متروک بود. ولی از این انحصارطلبی مطمئن شدم حضورم موثر خواهدبود. جنگ با دشمن در زمین خودش دشوارتر ولی عاقلانه‌تر است. اگر بااینها در توییتر نجنگیم باید در مرزهای رسانه‌های داخلی بجنگیم.


 
علی رجبی هم با انتشار همان تصویر از روزنامه آفتاب نوشت: همه‌چیز از حماقت یه روزنامه اصلاح طلب در آشکارکردن روحیه تمامیت‌خواهی اصلاح طلبان شروع شد. یه کاری کرد که راحت‌تر بتونیم هم‌فکرهامون رو برای بازی در زمین دشمن مجاب کنیم. او با زبان مسخره نوشت شما را چه به توییتر و ما با ما را چه به توییتر پاسخ‌شان را دادیم.

سیدپویان حسین‌پور از دیگر فعالان مجازی نیز نوشت: ده سال پیش که نه، دو سال پیش هم نه، حتی تا همین پارسال هم کسی فکر نمی‌کرد روزی در توییترِ حیاط‌خلوت ضدانقلاب، حزب‌الله یکی از بازیگران اصلی شود.. بازیگری که معرکه برپا می‌کند. واکنش می‌سازد. اثرگذار است و جریان ساز.. این است معنای فأن حزب الله هم الغالبون.. این است

امیر نجفی توییت کرد: ضدانقلاب در توییتر پیشرو بود، از درخواست رفع حصر فتنه گران تا درخواست آزادی جاسوسها، منافقین و نیروهای پژاک را ترند میکرد و انا رجل میگفت اما امروز این جبهه انقلاب است که کنترل شبکه را بدست گرفته و ضدانقلاب از ترندهای جهانی به بازی های زردی مثل "براندازم" رسیده است.



حسین دلیریان نوشت:‌ فتح سنگر به سنگر؛ واقعا ایده خوبی بود در توییتر علیه مواضع ضدانقلاب اجرا کردیم، جواب داد.

نفیسه سادات موسوی نیز نوشت: همین‌که با اون‌همه سال سابقه فعالیت(!!!) مجازی با ورود و فعالیت بچه‌های انقلابی صداشون دراومده و می‌گن تا قبل اومدن ارزشی‌ها چقد اینجا خوب بود، نشون می‌ده جریان حزب‌الله تاثیر خودشو تو توییتر گذاشته و نمی‌شه نادیده‌ش گرفت.

منصور امینی با اشاره به مولفه‌های اصلی اثرگذاری در توییتر نوشت: لزوما استانداردهای توییتر مثل هشتک گذاری و ترند شدن و ایمپرشن بالا نشان دهنده مطلق جریان سازی و تأثیر روی افکار عمومی نیست و برای اثربخش بودن مؤلفه های زیاد دیگری هم وجود دارد.هر چند اصل حضور محتوا محور در این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است.


 
کاربری با نام سیدسجاد نوشت: سال 2013 بود که واسه پیگیری آنلاین مذاکرات هسته ای اومدم اینجا... اون موقع هنوز ساحت براندازی اینقدر مبتذل نشده بود که کار دستِ سعودی و رجوی و پهلوی بیفته!

محمد خجسته نیز توییت کرد: بحث سر این نیست که #مارا_چه_به_توییتر بلکه بحث آنجاست؛ ما در هر جایی که بتوانیم آزادی‌بیان را ترویج، مبارزه با استکبار را تئوریزه و عدالت را برقرار کنیم ورود خواهیم کرد و آوازه پرچم #محمد_رسول_الله را در جهان بالا خواهیم برد.

کمال لطفی نوشت: قبل از ورود بچه‌های انقلابی به توئیتر، متوهمان ما_بیشماریم 88 یکه‌تازی می‌کردند! اما امروز که هنوز تعداد اندکی از بچه‌های انقلابی در توئیتر حاضر شدند چرا اینگونه وحشت کرده‌اند؟ دلیلش ساده است چون دیگر مجالی برای دروغگویی آنها مهیا نیست!

زینب حسنی با اشاره به چگونگی ورود و فعالیتش در فضای مجازی نوشت: روزگاری صرفا باخواهش دوستان هراز گاهی به فضای مجازی‌ سرمیزدم یک روز بهاری یه بنده خدایی ازضرورت حضوردرفضای مجازی(توییتر)برایمان گفت آمدیم توییتر دیدیم اینجا بسی حیاط خلوت نااهلان شده این شده که اینجا را بادوستان حزب اللهی پاتوق خودمان کردیم واز کرده ی خود دل‌شادیم.



حسین کازرونی از فعالان مجازی نیز نوشت:‌ دل را به خدا سپردیم، گوشمان را بر آیه‌های یأس اهل عزلت بستیم، غلاف شمشیر شکستیم و از فحاشی سوراخ موش نشینان نترسیدیم و اینگونه شد جمع‌جمع اهل نور قوت دل گرفتند و برای یاری سابقون شتافتند و شد آنچه شیطان از آن هراس دارد. جمع مومنان به نصرت الهی

حجت فقیه با بیان اینکه این فعالان مجازی از باب وظیفه در توییتر فعالیت می‌کنند، نوشت:‌ روایت توییتر روایت کسانی است که از باب وظیفه و بدون چشم داشت پول و حتی تشکری احساس وظیفه کردند که تا در خاکریزهای جنگ رسانه‌ای سینه سپر کنند و در مقابل اسلام امریکایی و تربیت شدگان غرب و شرق بایستند و تا ظلم هست مبارزه است.

مهدی خرامان نوشت: توییتر برای من مثل فیلم 2001: ادیسه فضایی است،اما اکنون به آخر فیلم نزدیک شده ایم و و دیوید بومن راز کیهان را کشف کرده است.

کاربری با نام فامیل دور هم نوشت: تا همین پارسال هر زندانی امنیتی رو سیاسی نشون میدادن و براش هشتگ ترند میکردند، خودتون می دونید دیگه این توان رو ندارند یا توضیح بدم الان چه اتفاقی در توییتر افتاده؟

 دیگری نوشت: ‏در دوران ترند روحانی مچکریم اومدم توییتر. توییتر حزب‌الله یه هشتگ هماهنگ نداشتن. ضدانقلاب جولان میداد، فحاشی میکرد. یواش یواش زمین بازی تغییر کرد تا اینجا که الان کنش از حزب‌الله هست و واکنش و انفعال از ضدانقلاب.

فتحعلی‌چاه نیز با زبانی طنز توییت کرد: از فتحعلی چاه قاجار به: زامبی مسلکان بی مقدار... هوووم و اما بعد، به محیط عیش و نوش تان دخول نَموده ایم، اگر لازم باشد از این نیز فراتر خواهیم آمد.

سید علی موسوی نیز نوشت:‌ نزدیک به 9 سال است در فضا توییتر حضور دارم دقیقا سال 88 قبل از آشوب ها فعالیت را شروع کردم آن هم صرفا رصد این فضا که کاملا در اختیار منافقین و‌ مخالف جمهوری اسلامی ایران بود و حالا بخشی از محور مقاومت اینجاست حزب الله هم الغالبون.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *