شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۴

خداحافظی مقامات فرانسوی‌ از تلگرام و واتس‌آپ

سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب: 604829
دولت فرانسه اعلام کرد قصد دارد از تابستان امسال نرم افزار پیام رسان موبایلی رمزگذاری شده اختصاصی خود را راه اندازی کند و علت این امر نگرانی های امنیتی از جاسوسی دولت های خارجی است.
خداحافظی مقامات فرانسوی‌ از تلگرام و واتس‌آپ
به گزارش جهان نيوز، به نقل از تک کرانچ، بر همین اساس رئیس جمهور و وزرای دولت در کشور فرانسه دیگر از نرم افزارهای پیام رسان خارجی مانند تلگرام و واتس اپ که در داخل فرانسه هیچ سروری ندارند، استفاده نخواهند کرد.

سخنگوی وزارت دیجیتال فرانسه در این مورد گفته است: ما باید یک نرم افزار پیام رسان رمزگذاری شده داشته باشیم که توسط ایالات متحده یا روسیه رمزگشایی نشود.

وی افزود: ما نگران رخنه های اطلاعاتی احتمالی همانند آنچه در مورد فیس بوک رخ داد هستیم. امکان وقوع این حوادث وجود دارد. لذا باید کنترل اوضاع را در دست بگیریم.

در حال حاضر 20 تن از مقامات فرانسوی و عده ای از کارکنان غیرنظامی ارشد این کشور در حال آزمایش پیام رسان فرانسوی جدید هستد که استفاده از آن توسط کارکنان دولت تا تابستان امسال اجباری خواهد شد. پیام رسان یادشده در نهایت در اختیار تمامی مردم فرانسه قرار می گیرد.

هیچ یک از پیام رسانهای اصلی موبایلی همچون واتس اپ یا تلگرام فرانسوی نیستند و این امر باعث نگرانی درباره احتمال جاسوسی از پیام های مقامات فرانسه شده است. گفته می شود تلگرام، برنامه پیام رسان محبوب امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه است و وی بیشتر اوقات و حتی در ساعات اولیه صبح از آن استفاده می کند. بسیاری از نمایندگان حزب ماکرون در مجلس نیز از تلگرام استفاده می کنند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ها ها ها این جور موقعها فرانسه میشه خوب نه ؟ دمکراسی فرانسه را با ایران مقایسه می کنید ؟ ...
M.sh
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم که دلداده ها به غرب، این خبر هارو نمیشنونن ونمیبینند، فقط ازادی بیان(مثلا)!!!!! ، ازادی بی بندو باری، حقوق بشر غربی!!!!! و... رو فقط میبینن. اگه اینکار تو ایران انجام بشه، کل نظام رو زیر سوال میبرن!!! البته به درک. برای جنگولک بازی ۴ نفر ، که کل منافع ملی رو نباید به خطر انداخت. حوادث دی ماه، دراویش و... باید یه درسی برای ما باشه. زودتر باید فیلتر بشه. نمیدونم چرا برای فیلتر تلگرام و... این همه معطلی وامروز و فردا!!!؟
علی
Iran, Islamic Republic of
شما مفهوم خبر را درست فهمیدی یا نه؟ نگفته که میخواند فیلتر کنند. گفته مقامات حکومتی فرانسه از تلگرام استفاده نمیکنند. از متن این خبر چطور برداشت کردی که میخواند فیلتر کنند و یا به مردمشون اجبار کنند که باید حتما از فلان شبکه اجتماعی استفاده کنید. اصلا همچین چیزی در کشور های اروپایی معنا نداره. دقت کن داره راجع به فرانسه صحبت میکنه نه روسیه و چین و قرقیزستان و میانمار و امثال اینهاااا. یعنی شما یک شبکه اجتماعی که در کشورهای اروپایی فیلتر شده باشه را نشون بده تا من کل حرفم را پس بگیرم. میدونید چرا؟؟؟ چون اونها از تظاهرات مردمشون نمیترسند. تطاهرات را به معنای واقعی کلمه حق طبیعی مردمشون میدونند. در فرانسه نگاه کن. ماهی نیست یک تظاهراتی یا اعتصابی نشه.
Iran, Islamic Republic of
در ان کشورها صدها نرم افزارهای مشابه وجود دارد که مردم ازاد به انتخاب ان هستن نه مانند ایران که از صدها نرم افزار چندتا صلاحیتشان تایید میشود