کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تمسخر زنجیره ای عارف توسط اصلاح‌طلبان

28 فروردين 1397 ساعت 16:31

تحقیر سریالی محمدرضا عارف توسط اصلاح‌طلبان ادامه دارد. این بار روزنامه کارگزاران سازندگی احتمال حضور او در شهرداری را به سخره گرفته است.


به گزارش جهان نیوز، "محمدرضا عارف"، کارپرداز! - متوهم _. به یکباره بزرگ شده _. سهم‌خواه_ انحصار‌طلب، جریان خاص یا محور اصلاح‌طلبان. هرچه هست امروز سوژه یا پرسوناژ سناریوی اصلاح‌طلبان برای حضور در ساختمان بهشت است.

روزنامه سازندگی وابسته به حزب کارگزاران امروز در مطلبی از مخالفت جدی عارف با شهردار شدن محسن هاشمی خبر داده و نوشته است: محمدرضا عارف با شهردار شدن محسن هاشمی مخالف است؛ همانطور که با شهردار شدن نجفی مخالف بود با این حال هنگامی که در مجلس نظرش را درباره شهردار شدنش پرسیدند، سکوت کرد.

این روزنامه، از تلاش برخی برای مطرح کردن عارف برای شهرداری تهران خبر داده و به کنایه نوشته است: عارف منتظر است تا دعوت رسمی از او برای شهرداری تهران انجام شود تا با اجماع اصلاح‌طلبان به شهرداری برسد.

در بخشی از این یادداشت، نویسنده با تاکید بر اینکه، عملکرد شهرداری می‌تواند تاثیر مستقیمی بر آرای مردم در انتخابات آتی مجلس داشته باشد، تاکید می‌کند که عملکرد عارف در فراکسیون امید مناسب نبوده و با حضور در این فراکسیون، اختلاف در جبهه اصلاح‌طلبان نه تنها کمتر نشده بلکه بیشتر نیز شده است. نویسنده این یادداشت افزوده است: با این حال، عارف نمی‌تواند این حق را برای خود قائل باشد که شهردار بشود، اما با اعضای شورای شهر برای شهردار شدن مخالفت کند.

و، اما تحقیر عارف توسط اصلاح‌طلبان برای اولین بار نیست؛ اینکه یک روزنامه اصلاح‌طلب حق اظهارنظر برای شهرداری تهران را از عارف سلب کند، حرف تازه‌ای نیست چرا که به نظر می‌رسد عارف برای اصلاح‌طلبان پیش از این نیز مهم نبوده است؛ چندی پیش سایت اصلاح‌طلب انتخاب درباره انتقاد عارف از دولت نوشته بود: عارف دست بردار نیست! همان کسی که در میان قحط الرجال سال‌های اخیر که براثر کناره گیری یا کنارگذاشتن برخی چهره‌های اصلی جریان اصلاحات، یکباره «مهم» شد! او حالا تصور می‌کند رییس یک جبهه بزرگ به نام اصلاح طلبان است. او حالا پس از انتخابات تصور می‌کند روحانی مدیون او و شورای کذایی اصلاح طلبان است (و نه پیکره عظیم اصلاح طلبی) و به دنبال سهم خواهی‌هایی هست که بار دیگر، نزاع و اختلاف را برمی انگیزد و ناراحتی مردم را موجب می‌شود.

نه تنها رسانه‌های اصلاح‌طلب بلکه شخصیت‌های نزدیک به دولت نیز از اظهارنظر‌های و انتقاد‌های عارف استقبال نکرده‌اند؛ حسام الدین آشنا مشاور روحانی به سهم خواه توصیف کردن عارف، گفته بود: "درست است که گفتمان از جنس سهم خواهی نیست، اما امان از سهم خواهی‌های افراد به اسم جریان".

انتقاد‌های عارف از بخشی از دولت روحانی، موجب شد که غلامرضا جعفرزاده نماینده حامی دولت مجلس خطاب به او بگوید: اینکه فردی بگوید ما روحانی را رئیس جمهور کردیم، توهین به رئیس جمهور منتخب است؛ چرا تیزهوشی روحانی را نادیده می‌گیرید؟ مگر می‌توان سخنرانی‌های روحانی را فراموش کرد؟ چرا انقدر انحصار طلبانه فکر می‌کنید؟ این اظهارات دلسوزانه نیست، امیدوارم دنبال سهمیه از کابینه نباشند.

برخی دیگر از اصلاح طلبان معتقدند عارف طراز لازم برای محوریت جریان اصلاحات را ندارند و حتی با ریاست وی بر فراکسیون امید مخالفت کردند؛ غلامرضا کرباسچی در همین زمینه گفته بود: "در اردوگاه اصلاحات دوستان ما با وزن‌کشی اشتباه بزرگی را رقم زدند. باید در این میان کسی به‌عنوان کاندیدای ریاست مطرح می‌شد که یا باشخصیت کاریزماتیک خود بتواند نیرو‌های مختلف را به دور خود جمع کند یا از عوامل و عناوین کم‌هزینه‌تری برای رای‌آوری استفاده می‌کرد. کاری که شاید بتوان گفت: از مسعود پزشکیان و حتی علی مطهری به‌خوبی برمی‌آمدباید یک فرد کاریزماتیک کاندیدای ریاست مجلس می‌شد؛ کاندید شدن عارف اشتباه بود"؛ یا اینکه وقتی عارف از مخالفت با ائتلاف اصلاح طلبان با اعتدالیون سخن گفته، عطریانفر با انتقاد از او، گفت: اظهار نظر عارف شخصی بوده است؛ و حالا امروز، عارفی که برای اصلاح طلبان کارپرداز، سهم خواه و خود بزرگ بین بود، به عنوان کاندیدای شهرداری تهران مطرح کرد؛ کاندیدایی که البته حق مخالفت با شهرداری هیچ کس را ندارد.

منبع: تسنیم


کد مطلب: 604810

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/604810/تمسخر-زنجیره-عارف-توسط-اصلاح-طلبان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com