کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر سی و پنجمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم:

حضور شاعران در جشنواره بین المللی شعر قرآنی

28 فروردين 1397 ساعت 15:01

حجت الاسلام حسینی گفت:با توجه به تجربه سال گذشته در دیدار با مقام معظم رهبری، یک جشنواره بین المللی در حوزه شعرقرآنی با حضور اُدبا و شاعران ملیت‌های مختلف در کنار مسابقات قرآن برگزار خواهیم کرد.


به گزارش جهان نیوز،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی دبیر سی و پنجمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم درخصوص روند برگزاری مسابقات گفت: به لطف خداوند متعال سی و پنجمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم، از سی‌ام فروردین تا لغایت ششم اردیبهشت ماه، در جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد. ما در این دوره از مسابقات شاهد برگزاری 5 رشته مسابقه قرآنی با حضور بانوان، آقایان، نابینایان، دانشجویان و طلاب علوم دینی هستیم. همچنین با توجه به سابقه سال گذشته در دیدار با مقام معظم رهبری، یک جشنواره بین المللی در حوزه شعرقرآنی با حضور اُدبا و شاعران ملیت‌های مختلف در کنار مسابقات قرآن برگزار خواهیم کرد.

وی درادامه بیان کرد: همچنین در بخش حضور طلاب علوم دینی، رشته خطابه قرآنی به مسابقات اضافه شده است، و امسال نیز یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی را کنار این مسابقات داریم. البته باید درنظر داشت که امسال 257 شرکت کننده از 84 کشور و 4 قاره جهان در این دوره از مسابقات حضور دارند. مسابقاتی که بخش بانوان، آقایان و نابینایان در تهران برگزار می شود و دیگر مسابقات طلاب را در شهر قم و دانشجویان را در جوار حرم رضوی مشهد مقدس خواهیم داشت.

مدیر فعالیت های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در بخش جانبی برگزاری مسابقات، یک نمایشگاه چند رسانه ای داریم و پیش از برگزاری مسابقات بین المللی قرآن، مسابقات «مشکات» را در پیش خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با توجه به شعار مسابقات که یک کتاب یک امت گفت: کلیه فعالیت ها از جمله محتوای تلاوت ها، مدیحه سرایی و گفتگو های ویژه حول محور شعار امسال شکل می گیرد،و تلاش شده امسال یک برنامه دیدنی جذاب هنری را داشته باشیم، و از همه علاقه مندان به ساخت مقدس قرآن کریم دعوت می کنیم که با حضور در مسابقات از برنامه هایی که تدارک دیده شده بازدید کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 604783

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/604783/حضور-شاعران-جشنواره-بین-المللی-شعر-قرآنی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com