پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تفاهم برای بهبود اشتغال دانش‌آموختگان

سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب: 604735
صبح امروز در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه مراسم رونمایی از تفاهم‌نامه بین شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی برگزار شد.
تفاهم برای بهبود اشتغال دانش‌آموختگان
به گزارش جهان نيوز، میلاد مرادی: در این مراسم یاسر فلاح رئیس شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس به همراه محمدصادق بیجندی، سازمان تجاری‌ساری فناوری و اشتغال دانش‌اموختگان جهاد دانشگاهی حضور داشتند.
 
 یاسر فلاح در این مراسم با اشاره به اینکه امروز بازار مخاطب بازار سرمایه افزایش یافته است گفت: در سال‌های ۸۳ و ۸۴ شاید چیزی در حدود ۲ الی ۳ درصد جامعه با بازار سرمایه آشنا بودند. اما اکنون می‌توان گفت این میزان به بیش از ۱۰ درصد جامعه رسیده است.

وی در ادامه گفت: بیش از ۶۰۰ شرکت بورسی و فرابورسی در بازار سرمایه حضور دارند و طی سالیان گذشته دولت بخش از هزینه‌های خود را از طریق این بازار تامین کرده است در حالی‌که قبلا تامین مالی از طریق بانک‌ها و نظام بانکی اتفاق می‌افتاد. اکنون حجم بازار سرمایه به بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

فلاح ادامه داد: یکی از رویکردهای نوین که در پیش گرفته‌ایم، توجه ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌و‌کارهای نوین است. وی همچنین در ادامه به برخی اقدامات گذشته و برنامه‌هایی که شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس در آینده در نظر دارد، اشاره کرد.
در این مراسم، رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی نیز به معرفی این سازمان و واحدهای زیرمجموعه آن پرداخت. وی اضافه کرد که جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان فعالیت دارد.

وی افزود: در این سازمان در حوزه فرهنگی سه خبرگزاری ایسنا، ایکنا و سیناپرس مشغول به فعالیت هستند. همچنین دارای دو نشریه در زمینه بازار کار هستیم که شامل ‌هفته‌نامه بازار کار و ماهنامه بازار کار نوین است.

وی ادامه داد: در حوزه پژوهش نیز پژوهشگاه رویان و سایر پژوهشگاه‌های دیگر مشغول به فعالیت هستند. همچنین در حوزه آموزشی نیز موسسات آموزش عالی جهاد دانشگاهی و دانشگاه علم و فرهنگ فعال هستند.

بیجندی در ادامه به حوزه پارک‌های علم و فناوری اشاره کرد و افزود: جهاد دانشگاهی دارای ۳ پارک علم‌ و فناوری و ۲۴ مرکز رشد است. وی در ادامه به برخی دیگر از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی اشاره کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *