کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آقای وزیر شما خودتان لنز آمریکایی وارد می کنید+ پاسخ تند وزیر بهداشت

28 فروردين 1397 ساعت 12:21

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر بهداشت گفت: شما که واردات لنز آمریکایی دارید معلوم است دغدغه کارگر ایرانی ندارید.


به گزارش جهان نیوز، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه‌شنبه پارلمان در سئو.ال از حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتقاداتی را نسبت به سیاست‌های این وزارتخانه درباره عدم استفاده از کالای ایرانی مطرح کرد.

وی ادامه داد: آقای قاضی‌زاده! شما که واردات لنز آمریکایی دارید معلوم است دغدغه کارگر ایرانی ندارید.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارگران ناموس ما هستند، گفت: برای حمایت از تولید ملی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

واکنش تند وزیر بهداشت به سوال قاضی پور
سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درنشست علنی امروز سه‌شنبه 28 فروردین پارلمان و در پاسخ به سوال نادر قاضی‌پور درباره علت مجوز واردات صافی دیالیز با وجود تولید در کشور گفت: محصولی که به استم صافی دیالیز در کشور تولید می‌شود در حقیقت تولید نیست و اینجا فقط سر هم و اسنبل می‌شود.

وی با ذکر اینکه برخلاف اظهارات قاضی‌پور سالانه 3 میلیون و 600 هزار ون 10 میلیون صافی دیالیز وارد در کشور تولید می‌شود اظهار داشت: کسی نباید از شعار حمایت از تولید داخلی سوء استفاده شود و بخواهد جنس بی‌کیفیت خود را به دو برابر قیمت به مردم ارائه دهد که این برخلاف فرمایش مقام معظم رهبری است.

وزیر بهداشت، درمان و  آموزش پزشکی در واکنش به بخشی از اظهارات قاضی‌پور گفت: شأن مردم ارومیه بیش از این است که این نماینده چنین تهمت‌هایی را از پشت تریبون مجلس مطرح کند و من از قوه قضائیه می‌خواهم که به این اتهامات رسیدگی کرده تا اگر تهمت‌های آقای قاضی‌پور صحیح است جای من پشت میله‌های زندان باشد و اگر حرف‌هایش درست نیست جای ایشان در زندان است.


وی در ادامه واکنش خود به سخنان قاضی‌پور ادامه داد: حقوق وزرا 2 میلیون و 900 خرده‌ای است که من آن را دریافت نمی‌کنم و از دانشگاه حقوق می‌گیرم. درحالی‌که اگر پیوند قرنیه انجام دهم که زمان آن‌هم نیم ساعت بیشتر نیست می‌توانم روزی 20 عمل جراحی انجام دهم.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: چرا یک نفر در مجلس هر چه به دهانش می‌آید مطرح می‌کند؟ رهبر معظم انقلاب موافق این نوع حمایت از تولید داخل نیستند و من حتماً درباره آن بخش از سخنان آقای قاضی‌پور که مربوط به خودم بود، به قوه قضائیه شکایت می‌کنم تا این‌گونه بحث‌ها برای همیشه پایان یابد.

وی تصریح کرد: نباید از تریبون مجلس به‌گونه‌ای استفاده کنیم که همانند بیگانگان سخن گفته باشیم تا مردم فکر کنند که مسئولان همه دزد هستند.

وزیر بهداشت، درمان و  آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در دوران وزارتش سهم تولید داخل در بازار دارو از 60 درصد به 70 درصد و سهم تجهیزات از 35 درصد به 40 درصد رسیده است، گفت: در طول 5 سال وزارت من 20 میلیون صافی دیالیز در کشور استفاده‌شده است که کمتر از 500 هزار عدد آن از خارج واردشده است که آن‌هم طبق قانون جزئی از اختیارات ما است و مجلس مصوب کرده است که 10 درصد نیاز داخل را بتوانیم از خارج وارد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه بخش خصوصی حاضر نیست تولید داخلی بی‌کیفت را به دو برابر قیمت مشابه خارجی آن بخرد،  خاطرنشان کرد: امروز بهترین برندهای دنیا در صافی دیالیز 7 دلار قیمت دارد درحالی‌که صافی دیالیز تولید داخل 14 دلار قیمت دارد.

وزیر بهداشت، درمان و  آموزش پزشکی گفت: من حاضر نیستم محصول داخلی را که بازاری هم در دنیا ندارد و بی‌کیفیت است به دو برابر قیمت بخرم.


کد مطلب: 604691

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/604691/آقای-وزیر-خودتان-لنز-آمریکایی-وارد-می-کنید-پاسخ-تند-بهداشت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com