کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توصیه‌هایی برای انتخاب رشته آزمون دکتری ۹۷

28 فروردين 1397 ساعت 10:09

داوطلبانی که در آزمون دکتری سال ۹۷ مجاز به انتخاب رشته شدند باید از سوم اردیبهشت با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، کارنامه داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 97 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی از عصر روز گذشته (دوشنبه 27 فروردین 97) بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.

طبق گفته‌های حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش از تعداد 187 هزار و 821 داوطلب حاضر 173 هزار و 763 داوطلب مجاز و تعداد 14 هزار و 58 نفر مجاز به انتخاب رشته نیستند یعنی 92.52 درصد حاضرین در جلسه آزمون مجاز و 7.48 درصد غیرمجاز اعلام شدند.

آنگونه که او گفته است: از تعداد 173 هزار و 763 داوطلب مجاز به انتخاب رشته، تعداد 73 هزار و 680 داوطلب مجاز به انتخاب رشته کدرشته‌های محل‌های دوره روزانه و سایر دوره‌ها هستند. همچنین از تعداد 173 هزار و 763، تعداد 100هزار و 83 داوطلب منحصرا مجاز به انتخاب کدرشته محل‌های غیر روزانه یا به عبارت دیگر سایر دوره‌ها هستند.

داوطلبانی که براساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند باید از روز دوشنبه سوم اردیبهشت تا روز شنبه 8 اردیبهشت 97 نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر 50 کدرشته محل) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

به داوطلبان توصیه می‌شود؛ ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام کنند و سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به رشته امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه، مرتب  و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام کنند. دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی دوره دکتری از طریق سایت سازمان سنجش از عصر روز پنج‌شنبه 30 فروردین 97 در اختیار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قرار خواهد گرفت. 

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم ( مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه‌های مجری در اواخر اردیبهشت ماه 97 از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر خواهد شد. 

داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب کد رشته‌های امتحانی مربوط به دانشگاه‌های امام صادق (ع)، جامع امام حسین (ع) و علوم انتظامی امین که فقط مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های غیرروزانه شده‌اند، در صورت تمایل و دارابودن شرایط لازم مطابق توضیحات انتهای دفترچه می‌توانند کد رشته محل‌های مربوط به دوره‌های روزانه این دانشگاه‌ها را انتخاب کنند.

داوطلبانی مجاز به انتخاب رشته که علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به سایت این دانشگاه مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در سایت آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.


کد مطلب: 604603

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/604603/توصیه-هایی-انتخاب-رشته-آزمون-دکتری-۹۷

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com