پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

ناراحتی ترامپ از سیاست‌های ارزی روسیه و چین

سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 604598
رئیس جمهور آمریکا از سیاست‌های روسیه و چین در زمینه کاهش نرخ ارز انتقاد کرده است.
ناراحتی ترامپ از سیاست‌های ارزی روسیه و چین
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه با انتشار توئیتی روسیه و چین را به دستکاری و کاهش نرخ ارز متهم کرده است.ترامپ ادعا کرده است که در شرایطی که ایالات متحده نرخ بهره بانکی خود را افزایش می دهد، روسیه و چین ارزش پول خود را عمدا کاهش می‌دهند.

رئیس جمهور آمریکا توئیت کرد: روسیه و چین در حال بازی کاهش نرخ ارز هستند آن هم در شرایطی که آمریکا همچنان در حال افزایش نرخ بهره بانکی است. این قابل قبول نیست.اشاره ترامپ به چیزی است که او مزیت های ناعادلانه و غیرمنصفانه تجاری می‌داند: اگر کشوری ارزش پول خود را به صورت ساختگی پایین نگه دارد، صادرات آن رقابتی تر خواهد شد. افزایش نرخ بهره آمریکا به طور کلی موجب تقویت ارزش دلار شده و هزینه صادرات آمریکا را افزایش می دهد.

از زمان به قدرت رسیدن ترامپ در ژانویه 2017 میلادی، ارزش دلار آمریکا در برابر اکثر ارزهای بین المللی از جمله یوان چین کاهش یافته است و اعمال تحریم های آمریکا علیه روسیه نیز موجب کاهش ارزش روبل طی هفته های اخیر شده است.
ارزش دلار آمریکا در برابر یوان از 20 ژانویه 2017 تاکنون 8.6 درصد کاهش داشته است. البته ارزش دلار در برابر روبل روسیه در این مدت 4.5 درصد رشد داشته است.

از وقتی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا شده است، شاخص ارزش دلار که ارزش آن را در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی تعیین می کند، با افت شدید 11.2 درصدی روبرو شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *