پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

برادرکشی به خاطر 15 میلیون تومان +عکس

سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 604593
مرد جوان که به خاطر 15 میلیون تومان نقشه قتل برادرش را طراحی و اجرا کرده بود در کمتر از 12 ساعت دستگیر شد.
برادرکشی به خاطر 15 میلیون تومان +عکس
به گزارش جهان نيوز، این حادثه ساعت 9 شب در خیابان دماوند تهران و در یک خودروی آزرا رخ داد. براساس آنچه دوربین‌های مداربسته یک مغازه ثبت کرده است، راننده خودروی آزرا در لاین کندرو و کمی بعد ازشرکت تویوتا توقف کرد. چراغ‌های خودرو روشن بود و ماشین‌های عبوری بدون توجه به خودرو به حرکت شان ادامه می‌دادند. یــــــــــک دقیقه و 59 ثانیه بعد در سمت شاگرد باز شد و مرد جوانی پس از شلیک یک گلوله به راننده از خودرو پیاده شد. هنوز چند لحظه‌ای نگذشته بود که وی دوباره داخل خودرو نشست و گلوله بعدی را به راننده شلیک کرد.
 
او از خودرو پیاده شد و به آن طرف خیابان رفت. لحظاتی بعد اما دوباره به سمت ماشین آمده و ابتدا به سمت شاگرد رفت و در خودرو را باز کرد انگار می‌خواست مطمئن شود که راننده کشته شده است. بعد از اطمینان از مرگ راننده محل را ترک کرد و رفت.

مأموران کلانتری 144 جوادیه هنگام گشت در خیابان دماوند به خودروی آزرا نوک مدادی مشکوک شدند. چراغ‌های خودرو روشن بود و چند دقیقه‌ای می‌گذشت که سرنشین خودرو هیچ حرکتی نداشت. ابتدا به نظر می‌رسید که حال سرنشین خودرو بد شده باشد. مأموران به بازرسی درها پرداختند تمامی درهای خودرو به غیر از در سمت شاگرد قفل بود. به محض ورود مأموران به داخل خودرو آنها متوجه شدند که راننده جوان با شلیک دو گلوله به پهلو و قفسه سینه‌اش به‌قتل رسیده است.

گزارش جنایت
لحظاتی بعداز کشف جسد مرد جوان، موضوع به بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم تحقیق اعلام شد. با اعلام خبر بلافاصله بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند. متخصصان پزشکی قانونی زمان مرگ را حدود یک ساعت قبل از کشف جسد اعلام کردند و بازرسی دوربین‌های مداربسته محل حادثه این موضوع را تأیید می‌کرد.

مرد متهم به قتل
در بازرسی از جیب‌های مقتول شناسنامه‌ای پیدا شد که متعلق به خودش بود. با استعلام شماره پلاک خودرو، مشخص شد که خودرونیز متعلق به مقتول است.در تحقیقات صورت گرفته توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت مشخص شد مقتول 39 ساله در محدوده تهرانپارس مغازه لوازم خانگی دارد. از سویی در بازبینی دوربین‌های مداربسته محل حادثه تصویر عامل جنایت به‌دست آمد. زمانی که تصویر متهم در اختیار خانواده مقتول قرار گرفت از سوی آنها شناسایی شد، او سعید برادر مقتول بود.

دستگیری 12 ساعت بعد از قتل
تحقیقات نشان می‌داد که دو برادر به خاطر مسائل مالی مدت هاست که باهم اختلاف داشته و همین موضوع انگیزه‌ای برای جنایت بود. با روشن شدن هویت قاتل، تیم تحقیق ساعت 10 صبح دوشنبه 27 فروردین امسال و کمتر از 12 ساعت بعد از جنایت، سعید را بازداشت کردند. در بازرسی از مخفیگاه سعید، اسلحه کلت کمری که با آن جنایت را مرتکب شده بود نیز کشف شد.متهم جوان در رابطه با انگیزه جنایت گفت: از برادرم 15 میلیون تومان پول می‌خواستم و سر همین مسأله باهم اختلاف پیدا کردیم. از دو ماه قبل اسلحه‌ای تهیه کردم تا از او انتقام بگیرم و شب حادثه نیز بعد از جنایت به خانه‌مان رفتم.سرهنگ حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: متهم به قتل به دستور بازپرس جنایی بازداشت شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

منبع: روزنامه ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *