شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۲۹

اعتماد: خانم‌ها موتورسواری کنند تا هوای تهران پاک شود!

سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 604587
پس از ماه‌ها سکوت در مقابل کم‌توانی‌های مدیریتی نجفی و حضور او در یک مجلس رقص؛ به بهانه حل مشکل آلودگی هوای تهران به بانوان پیشنهاد موتورسواری می‌دهند!
به گزارش جهان نيوز، روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد، در شماره دوشنبه گذشته خود یادداشتی را منتشر کرد که در آن بر «موتورسواری خانم‌ها بعنوان راه مقابله با آلودگی هوای تهران» تأکید شده بود!

در این یادداشت می‌خوانیم:
راهکاری که امروز دولت برای مقابله با آن به کار می بندد، تعطیلی مدارس و دانشگاه هاست تا کمی از مشکلات آلودگی هوای شهر بکاهد موضوعی که باعث تمسخر بسیاری از مردم شده و عده ای را بر آن داشته که به دولت پیشنهاد بدهند شهر تهران را یکسره تعطیل اعلام کند. با این حال به گفته کارشناسان به غیر از تعطیلی مدارس و همچنین پیشنهاد استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی ناکارآمد، باید با یکسری از تمهیدات از میزان خودرو های تک سرنشین تهران کاست.

یادداشت مذکور می‌افزاید:
«امروز بخشی از ترافیک تهران مربوط به خانم هاست که برای خرید مجبور به استفاده از خودرو های شخصی شان هستند و این یعنی افزایش خودرو های تک سرنشین. اگر خانم ها بتوانند به جای ماشین از موتور سیکلت استفاده کنند، میزان آلودگی بیش از میزانی که بر اثر تعطیلی مدارس کاسته می شود، کاهش خواهد یافت. به علاوه باید میزان کاهش ترافیک و مصرف بنزین را از دیگر مزایای آن به حساب آورد!»
نویسنده این مطلب در ادامه نوشته خود تصریح می‌کند:

مشکل اساسی این است که با اینکه مشکل شرعی در این زمینه وجود ندارد ولی به دلیل برخی القائات نادرست در این زمینه هیچ خانمی به فکر استفاده از موتوسیکلت برای حمل و نقل درون شهری نیست... باید یادآور شود که انقلاب اسلامی ایران بسیاری از تابوهایی را شکست که تنها در ذهن‌های مردم وجود داشت. تابوهایی که نه ضد ارزش و نه ارزش بودند. امروزه نیز موتورسواری خانم ها که از نظر شرعی دارای اشکال نیست باید مورد تبلیغ قرار گیرد تا بتوان از طریق آن یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور که همان آلودگی هوا و ترافیک است را تا حدودی حل کرد.

*جریان اصلاح‌طلب به جای انتخاب شهرداری که بتواند مسائل و مشکلات تهران را مدیریت کند و به روند پیشرفت پایتخت جمهوری اسلامی ایران سرعت ببخشد؛ نه تنها شهردار نجفی و البته کم‌توانی و حواشی و استعفای او را به مردم تقدیم کرد بلکه اکنون و پس از ماه‌ها سکوت در مقابل کم‌توانی‌های مدیریتی نجفی و حضور او در یک مجلس رقص؛ به بهانه حل مشکل آلودگی هوای تهران به بانوان پیشنهاد موتورسواری می‌دهد!

ما قضاوت درباره یادداشت روزنامه اعتماد مبنی بر اینکه راهکار رفع آلودگی هوای تهران «موتورسواری بانوان» است را به مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم...

گفتنیست، در دین مبین اسلام سوار شدن خانم‌ها بر مرکب تقبیح شده است و فی‌المثل در اصول کافی با زبان مذمت، به نخستین زن مسلمانی اشاره شده است که سوار بر اسب شد.

مقام معظم رهبری نیز در این زمینه تصریح دارند که دوچرخه سواری بانوان در مجامع عمومی جایز نیست.
پیش از این نام کسانی از جمله گلشیفته فراهانی، بازیگر ایرانی خارج از کشور و یکی از صبیّه‌های مرحوم هاشمی در بحث موتورسواری و دوچرخه‌سواری مطرح شده بود.

روزنامه اعتماد،‌ پیش از این و چند سال قبل نیز در گفت‌وگو با یک فعال سیاسی اینطور نوشته بود که «امام حسین(ع) یک اسطوره رنگ باخته است.» اقدامی که البته منجر به عذرخواهیالیاس حضرتی، مدیر مسئول این روزنامه شد.

منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این توصیه اعتماد از کتابچه آقای کروبی امده اول همسر و دختر سر دبیر روزنامه اعتماد موتور سواری کنند ببینیم تجربه اش چه جوری است
Canada
چیه نکنه موتور سواری هم برای زن در اسلام حرام است چون زمان پیغمبر موتور نبود
Iran, Islamic Republic of
حرمتش روشنه
چرا خودت رو به اون راه می زنی؟
Netherlands
...
کاربر محترم . با تشکر خواهشمند است از کلمات دو پهلو ، نامفهوم خودداری فرمایید.جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
پیامبر اکرم (ص) فرمودند شما را سفارش می کنیم سه ورزش را یاد بگیرید. تیراندازی ، شنا و سوارکاری. تاکنون نه دیده و نه شنیده ام که بفرمایند مردان اینکار را انجام دهند و زنان نه. چرا اینقدر این دین زیبا را پیچیده اش می کنید. بخدا کاملترین و بهترین دین است و به بدترین وجه القا می شود. در زمان پیامبر(ص) ماشین نبود آیا منظور ایشان را فقط اگر اینطور برداشت کنید که منظور از سوارکاری فقط استفاده از چهارپایان است امروزه ما می توانستیم ماشین سوار شویم این عمل قبح شناخته می شد. یا آن زمان تفنگ نبود ... ایشان جامع فرموده اند و برای همه دوران. تیراندازی با کمان، تفنگ، ... سوار کاری با هر وسیله ای که برای رفت و امد استفاده می شود، می خواهد چارپایان دوران قبل باشد یا ماشین های امروزی... اصل این است تیراندازی، شنا و سوارکاری . بخدا اسلام قشنگترین است اگر بگذارند...
United States
دکتر جان
اون وقتها موتور نبوده که!!!
United States
دیگه الان دنیا به آخر رسید.
زن و موتور؟
آخرکجای دنیا زنان سوار این ارابه ی شیطانی می شوند که در کشور عزیز اسلامیمون بشوند؟
حاج حسین شریعتمداری کجایی ببینی که داریم در منجلاب فساد و بی بند و باری فرو می رویم!!
خیلی بی نمک تشریف دارید
United States
تو خوبی
Iran, Islamic Republic of
اشتباها منفی دادم
Iran, Islamic Republic of
وا اسلاماه برادر ترمز بریدی ؟
Iran, Islamic Republic of
یکی از گرفتاری های مستغرقان دنیایی امثال شما ، همین چشم دوختن به دیگران است
هر چه دیگران کردند
هر جور بودند
...
خداوند می فرماید
کنتم خیر امة اخرجت للناس تامرون بالمعروف و تنهون عن المنکر
شما بهترین مرمید چون امر به معروف می کنید و نهی از منکر .

نه چون نگاه می کنید دیگران چگونه اند و همان طور می رقصید
United States
باورم نمیشه!!!!
موتور؟؟؟
فقط منافقین و خودفروخته ها و غرب زده ها سوار موتور میشوند.
زن فقط باید به وظایف مهم بچه داری و آشپزی بپردازد.
Iran, Islamic Republic of
البته درست میگید!
باورتون نمیشه!

چون باورهای متضاد چطور با هم جمع بشند؟
وقتی باور ضد دینی در دل و ذهمنمان رسوخ کند ، چطور باور الهی میتواند راه بیابد
اون خواه ناخواه مورد تمسخر قرار می گیرد

و البته تمسخر به تمسخر می انجامد
آن هم تمسخری که وازن ندارد
United States
به کجا چنین شتابان؟؟؟؟
زن مسلمان و موتور؟
موتور سواری یکی از حرامات می باشد.
به جای آن بهتر است زنان به ورزش های دیگر چون رالی و فرمول یک بپردازند
Iran, Islamic Republic of
مجتهد و مفسر و متکلم محترم! سوارکاری و تیراندازی و...که تاکید شده یکی از دلایل مهمش برای ورزیدگی مسلمانان در جنگ ها بوده است. بانوان هم می توانند چنین فعالیت هایی داشته باشند بشرط آن که با شخصیتشان و حرمتشان که خدا برایشان خواسته است (نه بنده و شما) بازی نشود و جامعه محل تظاهرات جنسی نگردد. الان به لحاظ شرعی رانندگی بانوان با شروط ذکر شده مشکلی ندارد ولی دوچرخه سواری آن ها در جلوی نامحرم اشکال دارد و حرام است. شما چون خودتان مجتهد و مفسر و متکلم هستید حتما دلیلش را می دانید.
Iran, Islamic Republic of
آری دین قشنگ دین اسلام است و لا غیر
اما همان دین معیار قشنگی را هم ارائه کرده است

...
در حقیقت مدعیان حلال مشکلات وگره های کور معضلات جامعه چون چیزی در استین تدبیر جهت گره گشایی ندارند مدام با تزریق افکار لیبرالی ونسخه های دیکته شده فرهنگ مبتذل غربی سعی در به حاشیه بردن ناتوانی خود در حل مشکلات را داشته وافکار مردمی را مشغول سرابهای بی سرانجام مینمایند وخود کرده را تدبیر نیست
Iran, Islamic Republic of
اگر این اصلاح طلبان، اصلاح شوند مشکلات کشور هم اصلاح می شود اینها
شدیدا بر روی سطحی نگری و سیاست زدگی برخی از اقشار مردم حساب باز کردند! آخه موتور سواری بانوان چاره آلودگی هواست؟ موتورسیکلت که از خودرو آلاینده تره! بجای ترویج پیاده روی و استفاده از حمل و نقل عمومی همچین نسخه عجیبی میپیچه؟! فقط زور میزنن تا مسائل نامربوط رو به مساله بانوان و مسایل دوپهلو و تحریک آمیز ربط بدن .گودرز رو به شقایق ارتباط میدن تا بلکه به هدف و منظور سیاسی خودشون برسند.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا هدف افساد طلبان و کارگزارانی‌ها اینه که در این ۳ سال ... باقیمانده با حاشیه‌سازی و هزینه‌سازی جامعه رو سرگرم کنن. اگر اینطور نیست چرا از بین چندین راه و روش منطقی و آینده‌نگرانه میگردن دست رو اونی میذارن که التهاب ایجاد میکنه؟!
درحالیکه تولید خودروهای برقی و هیبریدی در برنامه‌ها و دستور کار جدی کشورهای صنعتی قرار گرفته، چرا براش فکری نمیکنن؟!
علی
Canada
موتور برقی و اتومبیل برقی چاره ی کار آلودگی هواست است....موتورها و اتومبیلهای بنزینی را باید جمع کنند. والسلام
Iran, Islamic Republic of
چه توصیه جالبی. آلودگی موتور سیکت از اتوموبیل خیلی بیشتر است.
United States
اطلاعات شما فقط در مورد کالای ایرانی صادق می باشد.
یک جستجوی کوچک در اینترنت نشان می دهد که آلودگی تولیدی اکثر موتورها از انواع سواری ها بیشتر است.
لطفا مطالعه بفرمایید
ن
Iran, Islamic Republic of
اون بیچاره همکه همین رو گفته
Iran, Islamic Republic of
متنفرم از این اصلاح طلبهای دروغگو. واقعا دروغگو و حیله بازن. خدا روشونو سیاه کنه.البته بیشترشون همینجورین.
Iran, Islamic Republic of
اگر من بودم اگر اعدامشان نمی کردم بیجاره شان می کردم. اگر مغز کار و حرف هایشان را درک کنید اینها از داعشی ها بدترند. اینها داعشی سازند. اینها بستر ساز بی غیرتی و حضور دشمن در کشورند. اینها مزدوران امریکا و غرب در کشورند.
Canada
...
محسن
Iran, Islamic Republic of
بالاخره باید موضوعی برای افکار عمومی مطرح بشه تا نرخ جدید دلار و گرانی ورکود و عدم توانایی در معرفی شهردار تهران وسوتی برجام ترجمه غلط برجام وپالرمو وووووووووو را از یاد ببریم علی برکت ا...
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا ماموریت جنبی مسیح علی نژاد به این روزنامه حوالت داده شده