پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۳

پرسش‌ های دردمندانه یک پدر شهید +‌عکس

سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 604535
برای اعلام خبر شهادت به خانواده ایشان مراجعه کردند پدرشان پرسیده بود:«قبل از اینکه چگونگی شهادت او را بیان کنید چند سوال می‌پرسم؟»...
به گزارش جهان نيوز، جانباز تخریبچی اویس زکی‌خانی در رابطه با اعلام خبرشهادت یکی از همرزمان شهیدش به اسم «عباسعلی کریم آبادی» روایت می‌کند: شهید عباسعلی کریم آبادی آنقدر نورانی بود که وقتی وارد اطاق می‌شد من چراغ را خاموش می‌کردم دوستان همرزم اعتراض می‌کردند که چراغ را روشن کن !!!

من می‌گفتم که تا وقتی «منور» هست چراغ لازم نیست. خداوند بدلیل معصومیت عباسعلی، نوری در چهره او قرار داده بود که او را «منور» صدا می‌کردیم.
 

حسین حیدری - جانباز خلیل آزادیان - شهید عباسعلی کریم آبادی - سرپل ذهاب میدان تیر پادگان ابوذر

وقتی عباسعلی به درجه رفیع شهادت رسید، دوستان برای اعلام خبر شهادت به خانواده ایشان مراجعه کردند پدرشان پرسیده بود:«قبل از اینکه چگونگی شهادت او را بیان کنید چند سوال می پرسم؟» «عباس آیا سر به تن دارد ؟» گفتیم: «نه. «آیا دو دست دارد ؟» باز هم گفتیم: «نه.»

پدرشان با یک اطمینان خاطر گفت:«خیالم راحت شد.» پرسیدیم «چطور؟!» توضیح داد:«دلیل انتخاب نام عباسعلی این بود قبل از این‌که او به دنیا بیاید خواب آقا ابوالفضل العباس (ع) را دیدم و به همین دلیل نام او را عباسعلی گذاشتم و من اطمینان داشتم که او نیز همانند آقا ابوالفضل العباس (ع) به شهادت می‌رسد.»

منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دو کلام حرف حساب در وانفسای گرد و خاک سیاستمداران و ترخ دلار و ....
وااسفا ، به کجا میرویم
Iran, Islamic Republic of
يا الله
كي ميخواد جواب اين خونها رو بده
Iran, Islamic Republic of
این عباس ها بودند که انقلاب را حفظ کردند.