سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲
۱

جزئیات جدید از مقابله هوایی سوریه با حمله موشکی

سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب: 604496
سخنگوی وزارت دفاع روسیه از جزئیات جدیدی درباره مقابله پدافند هوایی سوریه با حملات موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس خبر داد.
جزئیات جدید از مقابله هوایی سوریه با حمله موشکی
به گزارش جهان نيوز به نقل از اسپوتنیک، "ایگور کوناشنکو" سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که سامانه روسی دفاع موشکی "پانستیر اس 1"  که توسط نیروهای سوریه مورد استفاده قرار گرفت تاثیر گذاری 100 درصدی خود در برابر حملات موشکی غرب را نشان داد.

کوناشنکو اضافه کرد که سامانه دفاع موشکی سوریه 112 موشک برای مقابله با موشک‌های شلیک شده از سوی آمریکا، فرانسه و انگلیس شلیک کرده است.

آمریکا، فرانسه و انگلیس بامداد شنبه با بهانه کردن وقوع حمله شیمیایی در منطقه «دوما» در غوطه شرقی، اهدافی در سوریه را هدف حمله قرار دادند.

دولت سوریه هر گونه دخالت در حمله شیمیایی را رد و از بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای انجام بررسی‌های لازم دعوت کرده است. حمله کشورهای غربی به سوریه قبل از آغاز تحقیقات بازرسان این سازمان انجام شد. 

ادعای وقوع حمله شیمیایی در «دوما» در حالی شنبه شب 18 فروردین‌ماه (7 آوریل) توسط معارضان سوری مطرح شد که ارتش سوریه در حال پیشروی در این منطقه بود. 

دولت سوریه در سال 2013 با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمیایی خود را نابود کرد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
آدم خبرگزاری های ایرانی را که می خونه فکر می کنه این سوریه بوده که بیش از 100 موشک به آمریکا شلیک کرده
احتمالا هفته آینده در خبرگزاری های داخلی می خونیم که سوری ها و داعشی ها واشنگتن را هم تسخیر کردند.