پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳
ابطحی:

تصمیمات آخوندی موجب بیکاری مهندسان است

دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 604431
نماینده خمینی‌شهر گفت: اختلافات میان سازمان نظام مهندسی ساختمان با وزارت راه و شهرسازی باید از طریق قانونی حل شود.
تصمیمات آخوندی موجب بیکاری مهندسان است
به گزارش جهان نيوز، سیدمهدی ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر با بیان اینکه اختلافات میان سازمان نظام مهندسی ساختمان با وزارت راه و شهرسازی باید از طریق قانونی حل شود، گفت: تضعیف نظام مهندسی ساختمان به هیچ وجه درست نیست و باید راهکاری قانونی برای حل این اختلاف نظر‌ها پیدا و اجرایی کرد.

وی همچنین تصریح کرد: وزیر راه بنابر ادعای خودش تاکید دارد که در سازمان نظام مهندسی ساختمان اشکالاتی وجود دارد که منجر به تضییع حقوق مردم می‌شود، لذا قوانین را بر مبنای تشخیص خودش تغییر داده است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به اینکه تصمیمات وزیر راه منجر به تضعیف سازمان نظام مهندسی ساختمان شده است، بیان کرد: امروزه مهندسان بسیاری در سازمان نظام مهندسی ساختمان مشغول به کار هستند و چنانچه آخوندی بخواهد بر تفکرات خودش اصرار داشته باشد، مهندسان بسیاری بیکار خواهند شد.

نماینده مردم خمینی‌شهر با تاکید بر اینکه وزیر راه مصداق ضرب‌المثل معروف است که می‌خواهد ابرو را بردارد، اما چشم طرف را کور می‌کند، بیان کرد: افراد شاغل در سازمان نظام مهندسی ساختمان از جوانان تحصیل کرده‌ای هستند که سال‌ها با تلاش مدرک و تخصص کسب کرده و اکنون با رفتاری از سوی وزیر راه و مسکن رو به رو شده‌اند که مصداق عینی بیکاری است.

ابطحی با تاکید براینکه در شرایط کنونی وزیر راه برای بیکار کردن این مهندسان باید پاسخگو باشد، ادامه داد: در شرایط کنونی که کشور با بحران بیکاری رو به رو شده این چه رویکرد و تفکری است که از سوی آخوندی صورت می‌گیرد و می‌خواهد به بیکاری دامن بزند؟ بهترین گزینه توسل به راهکار‌های قانونی است.

وی عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان را با انتقاداتی مواجه دانست، گفت: برای از بین بردن چالش‌ها و مشکلات باید به صورت کارشناسی بحث و بررسی کرد و نباید در فضای عمرانی کشور چالش درست کرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه اکنون بین وزرای کشور، راه و مسکن اختلاف سلیقه به وجود آمده است، تصریح کرد: شاهدیم که وزیر راه بر اجرای نظرات خود اصرار دارد در حالیکه وزیر کشور اعتقادی به برنامه‌های وی ندارد و در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی به صراحت اعلام کرده که با تصمیمات آخوندی مخالف است و آنها را مغایر با قانون و غیر قابل اجرا دانسته است.

نماینده مردم خمینی‌شهر با بیان اینکه مردم با نظر آخوندی موافق هستند، بیان کرد: مردم از اینکه بابت مهندس ناظر پول می‌دهند، مشکل دارند و تصمیمات آخوندی موجب تضعیف نظام مهندسی شده، مردم موافق لغو نظام مهندسی هستند تا بلکه هزینه‌ای بابت نظارت بر ساخت و ساز ندهند.

ابطحی با تاکید براینکه مهندسان در بحث نظارت با مردم مشکل دارند، گفت: اگر اشکالاتی در عملکرد نظام مهندسی وجود دارد، بهترین راه بررسی و راهکار حل آنهاست، نه آنکه تیشه به ریشه نظام مهندسی ساختمان بزنیم و این تشکل مهندسی را که مسوول پاسخگویی به وضعیت ساخت و ساز کشور است را به تعطیلی بکشانیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حتما منافع خودت ورفقا به خطر افتاده! حذف یکی بودن منتفع دوطرفه چه اشکال دارد رفیق دزد وشریک غافله نبودن مانع است! سئوال دیگر نظام پزشکی مسئول پخش مریض بین اطبا است؟ نظام مهندسی فقط مسئو ل رسیدگی بر تخلفات مهندسین است انهم از اصول فنی واخلاقی!
زنجان
Iran, Islamic Republic of
نماینده محترم
من خودم دربخش اداری نظام مهندسی زنجان 5 سال بودم شما یا مدرک تحصیلی مرتبط با ساختمان داری یا با اقای فرجی که هم نماینده وهم رئیس شورا است هماهنگ شدید دیدگاه شما کلا غلط بئده واز درون نظام مهندسی خبرنداری تمامی اینها مصداقی بوده وبنا به دلایل اسم برده نمیشود
1-مهندس عضو نظام مهندسی درزنجان دراسنرالیا درمقطع دکتری تحصیل میکند سهمیه او توسط دفاتر مهندسی پرشده وامضا فروشی میشود
2-کارمند وزارت نیرو شهرداری ویا سازمان های نظارتی که عضو نظام مهندسی هستند دراول سال به دلیل رانت سهمیه اش پر میشود باز از طریق امضا فروشی
3- هیات مدیره اکثرا از استادان دانشگاه وکارمندان دولت وشرکتهای دولتی هستند وحق جلسات ماهیانه 15 میلییون تومان دراسنان زنجان پرداخت میشود
4- چگونه رئس نظام مهندسی عضو وردیس شورای مرکزی نماینده شیراز هستند ایا این مصداق دو شغله بودن نیست قانون را اصلاح کنید
5- بیشتر ناظرین امضا فروش هستند
6-برعکس شما اگر کارمندان دولت وبهتر شرکتهای دولتی وخصوصی پروانه خودرا ابطال کنند مهندسین بیکار دارای شغل متغیر از نظام مهندسی خواهند شد
Iran, Islamic Republic of
آقاي ابطحي لطفاً به شعور مردم توهين نكنيد. هيچ كس مخالف پرداخت هزينه بابت نظارت بر ساخت و ساز نيست. بنده خودم مالك هستم ساختماني 6 طبقه براي خود و فرزندانم ساختم. از صفر تا صد ساختمان مهندس ناظري كه بايد بر كليه مراحل ساخت نظارت داشته باشد شايد 4 مرتبه هم سر ساختمان حاضر نشد. طبق قانون مهندس ناظر بايد در اجرا مرتباً حضور داشته باشد براي زدن هر سقف و مراحل بتن‌ريزي آن بايد حضور داشته باشد و ضمن نظارت بر كار برگه‌هاي مربوطه را مهر و امضاء نمايد، مهندس ناظري كه براي ما انتخاب كرده بودند اصلاً به خود زحمت نمي‌داد كه سر ساختمان حاضر شود و بايد مدارك و اوراق را بعد از اتمام هر مرحله به دفتر كارشان مي‌برديم تا آقا امضاء كند. اين شد نظارت بر امر ساخت و ساز. ما چون ملك را براي خودمان مي‌ساختيم همه استانداردها را رعايت كرديم و از هيچ چيزي كم نگذاشتيم. اما آيا بساز و بفروشها هم همه اين اصول را رعايت مي‌كنند.