جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

حضور ۸۴ کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن

دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 604419
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ۵ بخش و با حضور نمایندگان ۸۴ کشور خبر داد.
حضور ۸۴ کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن
به گزارش جهان نيوز، نشست خبری سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

در این نشست محمدی با اشاره به دستورات دین اسلام برای عموم مسلمانان گفت: دین اسلام برای هرکس به صورت انفرادی دستورات و قوانینی دارد که باید به این دستورات عمل کنیم اما در کنار دستورات انفرادی موضوعاتی هم به عنوان قوانین جمعی و گروهی برای مسلمانان وضع شده که عمل به این‌گونه قوانین لازم و ضروری است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای کم‌رنگ کردن برخی از قوانین دین اسلام گفت: متأسفانه دشمنان اسلام مانند نظریه اول فقط قوانین فردی را مطرح می‌کنند در حالیکه قوانین اجتماعی اسلام بسیار مهم‌تر است اما از آنجایی که به صلاح آنها نیست سعی بر کمرگ کردن قوانین جمعی و گروهی اسلام دارند و در این زمینه تا حدودی موفق هم بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اسلام توسط کشورهای مستکبر به گونه‌ای ترسیم شده تا به آنها کسی کاری نداشته باشد، گفت: دشمنان اسلام سعیشان بر این است موضوعات اجتماعی اسلام از جمله مبارزه با ظلم را کمرگ کند تا کسی با آنها کاری نداشته باشد در حالیکه مسلمان کسی است که در مقابل ظلم بایستد و در عین حال با مستضعفان مهربان باشد.

محمدی حمایت از مظلوم را وظیفه هر مسلمان دانست و گفت: طبق آیات قرآن وظیفه ماست که از هر مظلومی چه مسلمان و چه غیرمسلمان دفاع کنیم. زیرا حقیقت اسلام مبارزه با ظلم، کفر و نفاق است و در غیر اینصورت انبیاء و اولیهء الهی هم به مبارزه با طاغوت و مستکبران بر نمی‌خواستند و تنها عبادت و راز و نیاز می‌کردند. در واقع کسی که نسبت به دیگران بی‌تفاوت باشد مسلمان نیست و امروز مشکل امت اسلام این است که به آیات قرآن عمل نمی‌کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری سی‌و‌پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: در این دوره از مسابقات، نمایندگان 84 کشور با حضور در جمهوری اسلامی ایران به صورت همزمان در پنج مسابقه بین‌المللی شرکت خواهند کرد که در مجموع حدود ۳۷۰ نفر میهمان کشورمان خواهند بود و این رویداد برای دومین بار در کشورمان رقم می‌خورد. 

محمدی از برگزاری همایش پژوهش‌های قرآنی به عنوان یکی از برنامه‌های جانبی مسابقات خبرداد و گفت: همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی از امروز در شهر مقدس قم آغاز می‌شود که 1115 مقاله با موضوعاتی درباره استکبار ستیزی به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد 130 مقاله خارجی است. 

وی از برگزاری مسابقات بین‌المللی طلاب در شهر قم خبرداد و گفت: این مسابقات سال گذشته در رشته‌های حفظ و قرائت برگزار شد امسال رشته‌های تفسیر و خطابه‌خوانی قرآن هم به آن افزوده شده و مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان هم مانند مسابقات بزرگسالان و روشن‌دلان در رشته‌های حفظ و قرائت برگزار می‌شود. البته مسابقات قرآن بانوان فقط در رشته حفظ کل قرآن کریم برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص نحوه انتخاب نمایندگان کشور در مسابقات بین‌المللی گفت: مسابقات قرآن در کشور از شهرستان‌ها آغاز می‌شود و پس از برگزاری مرحله استانی، برگزیدگان در مسابقات کشوری حضور می‌یابند که از مجموع حدود 1000 شرکت‌کننده مرحله کشوری مسابقات یک نفر به عنوان نماینده کشور در رشته حفظ و یک نفر به عنوان نماینده کشور در رشته قرائت برگزار می‌شود. نفر اول مسابقات کشوری حفظ قرآن بانوان هم به عنوان نماینده کشور در مسابقات بین‌المللی بانوان شرکت می‌کند.

محمدی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را متعلق به نظام اسلامی دانست و گفت: این مسابقات تنها کارهای اجرایی‌اش به سازمان اوقاف واگذار شده و نباید آن را مسابقاتی متعلق به این سازمان دانست بلکه این رقابت‌ها مسابقاتی است که متعلق به نظام اسلامی است و برگزاری باشکوه آن آبروی کشور خواهد بود.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *