جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۱۰۶
درباره گریختن راحت یک متهم به جاسوسی

موضوع دیگر فقط حمایت از یک جاسوس نیست!/ کدام کانال و مسیر کاوه مدنی را فراری داده است؟

دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 604358
سوال اصلی آن است اگر کاوه مدنی و حامیان وی به جاسوس نبودن او مطمئن بودند، چرا وی به کشور بازنگشت و چه چیزی باعث شده تا به مدنی توصیه شود ماموریتش در ایران پایان یافته و مهره سوخته شده است؟
موضوع دیگر فقط حمایت از یک جاسوس نیست!/ کدام کانال و مسیر کاوه مدنی را فراری داده است؟
گروه سیاسی جهان نيوز: کاوه مدنی نام آشنایی است کسی که به اسم نخبه و استاد دانشگاه امپریال کالج لندن توانست به دولت و دانشگاه های کشور نفوذ پیدا کند و به راحتی نیز ظاهرا گریخته است.

به گزارش جهان نيوز، خبر بسیار ساده  و کوتاه بود. کاوه مدنی کشور را ترک کرد :« کاوه مدنی یکی از ۱۰ چهره جوان برتر مهندسی عمران دنیا به انتخاب انجمن مهندسان عمران آمریکا که به قصد خدمت به کشور بازگشته بود، بدلیل فشارهای سیاسی داخلی، ایران را ترک کرد.»

در همین زمینه محمود صادقی، نماینده اصلاح طلب و تندرو مجلس نیز در توئیتی نوشت: « ‏امروز از یک منبع موثق شنیدم ‎کاوه مدنی معاون سازمان حفاظت محیط زیست، ایران را ترک کرده است. همسر او نیز که ممنوع الخروج شده بود با رفع ممنوع الخروجی کشور را ترک کرد. درس عبرتی برای نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور!»

همچنین حسین دهباشی، فعال حوزه تاریخ و رسانه نیز که پیش از این عباس امیرانتظام را سعی داشته تا از اتهام جاسوسی علیه کشور مبرا سازد، در ماجرای کاوه مدنی هم وی را نخبه دانسته است: «این همه بگیر و ببند و تقلا برای اینکه مثلا چند دسته اسکناس ارز کمتر از کشور خارج شود. آن وقت هر متخصصی که ازاینجا رانده می شود در جمجمه اش چه میزان ثروت را خارج می کند؟ هرگز ملتی اینگونه فیجع به کشتن خود برنخاست که ما به نخبه ستیزی نشسته ایم»

اینهمه مرثیه سرایی و مظلوم نمایی برای کاوه  مدنی در سطح افرادی که دسترسی چندانی به اطلاعات طبقه بندی شده ندارد و تنها بر اساس شنیده ها و برداشت های شخصی اجتهاد می کنند جای بسی تاسف دارد. به نظر این آقایان جاسوس ها حتما باید نشان جاسوسی بر روی پیشنانی داشته باشند و به مانند فیلم های جیمزباندی رفتار کنند تا آقایان مطمئن شود ریگی در کفش شان است.

کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست که چندی پیش خبر بازداشت او در خصوص برخی اتهامات منتشر شده بود. ارتباطات وی با کاووس سید امامی، جاسوس محیط زیستی یکی از دلایل بازداشت او در بهمن سال گذشته بود.

«کاووس سید امامی» تحت پوشش جامعه شناس و فعال محیط زیست، به جاسوسی برای سرویس‌های بیگانه مشغول بود و حساس‌ترین اطلاعات راهبردی کشور را به دشمنان این مرز و بوم انتقال می‌داد. «جامعه شناس» بودن، عضویت او در هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) و فعالیت زیست محیطی کاووس سیدامامی، پوشش هایی بودند که وی برای مخفی نگاه داشتن هویت خود استفاده می کرد. وی که برای عدم آشکار سازی هویت خود و تیم جاسوسی دست به خودکشی زد در حال تهیه نقشه های حساسی از داخل کشور برای سرویس های جاسوسی بود.

بعدها در اظهارنظر برخی از نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مشخص شد که امامی سرپل جاسوسی بود که تیم های تروریستی را برای انجام عملیات های خرابکارانه به شکل غیرمستقیم هدایت می کرده است. وی به دنبال اطلاعاتی درباره توان دفاعی و موشکی ایران بوده و فعالیت وی در حوزه محیط زیست در سرتاسر کشور در بیایان ها، کوه ها و مناطق حساس برای شناسایی توان نظامی ایران صورت می گرفته است. نصب دوربین های حساس و دقیق در مناطق کوهستانی و بیابانی و در نزدیک برخی از مناطق نظامی از جمله اقدامات وی بوده است.

یکی از افراد مهم و متهمان در رابطه با پرونده جاسوسان محیط زیستی، کاوه مدنی بوده است. کسی که تا حد معاونت سازمان محیط زیست ارتقا یافته بود و به اسناد و مدارک مهمی دسترسی داشت. وی به راحتی می توانسته هماهنگ کننده تیم های مرتبط با کاووس سیدامامی باشد و قابلیت هماهنگی و مهیا کردن فعالیت های به اصطلاح محیط زیستی را داشته است.

پیش از این و در زمان انتصاب کاوه مدنی، یکی از فعالین رسانه ای درباره این انتصاب شبهاتی را وارد کرده بود که مرور آن جالب توجه است: « «بنابر مستندات متنوع موجود در منابع آشکار، معصومه ابتکار بخش مهمی از برنامه‌های خود در سازمان محیط‌زیست را با «گری لوئیس» مدیر برنامه عمران سازمان ملل در ایران(UNDP)  هماهنگ می‌کرد. در این میان مشهورترین پروژه‌های زیست محیطی دوره ابتکار از جمله موضوع «نجات دریاچه ارومیه» و «پروژه یوز ایرانی» ابتدا در لندن با حضور لوئیس و اعضای لابی مشترک «ایرانی- انگلیسی» در کالج سلطنتی لندن رونمایی شدند. اعضای حلقه مذکور تحت مدیریت افرادی چون «مراد طاهباز» و «دیوید لیلین» از اقوام «اسکندر فیروز» رییس اداره شکاربانی ایران در دوره پهلوی و از دوستان پدر معصومه ابتکار، سال‌هاست که برای حوزه محیط‌زیست ایران برنامه‌ریزی می‌کنند.»

او در این مطلب ادامه می‌دهد: «مهم‌ترین کلان NGO همکار سازمان محیط‌زیست پارسیان حیات و «مراد طاهباز»، سرمایه‌ دار مشهور دوتابعیتی است که سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی ویژه‌ای در آمریکا و اسرائیل داشته است. همین موسسه بود که طرح تبدیل تصویر یوزپلنگ ایرانی به نماد محیط‌زیستی ایران را ارائه کرد و مورد تقدیر ویژه دفتر عمران سازمان ملل و معصومه ابتکار قرار گرفت و البته که آژانس‌های شکار ویژه خارجی-‌ایرانی در مراتع و مناطق تحت حفاظت سازمان نیز توسط همین افراد اداره می‌شود. حال، «کاوه مدنی» یکی از مرتبطان لابی مذکور از کالج سلطنتی لندن، با حکم کلانتری در سازمان محیط‌زیست پست معاونت امور اجتماعی، بین‌الملل و منابع انسانی را دریافت کرده است.
جالب اینجاست که مدنی «دوتابعیتی» ابتدا در دوره معصومه ابتکار نامزد مدیریت شد اما به‌علت سابقه انگلیسی طولانی مدتش ظاهراً لابی ترجیح داد مدنی را به دیپلماسی عمومی بپردازد. در همین راستا بود که مدنی ابتدا در «صدای آمریکا» و «بی‌بی‌سی فارسی» چهره شد و سپس سر از «شبکه 4 صدا و سیما»، «تدکس کیش» و در نهایت نیز «شبکه افق» و «برنامه 180 درجه» درآورد.»
 

 
از سوی دیگر محمد ایمانی، نیز درباره وی نوشته است: « کاوه مدنی از متهمان اصلی پرونده مربوط به شبکه نفوذ و جاسوسی در پوشش محیط زیست است. در واقع به واسطه او که در جایگاه معاونت سازمان محیط زیست بود که این شبکه نفوذ و جاسوسی وابسته به موساد و سیا توانسته بود در برخی مراکز مهم و حساس مدیریتی نفوذ کنند و ارتباط بگیرند و  با همین دستاویز ها، سراغ جاسوسی از برنامه های موشکی و نظامی کشور بروند یا نسخه های برنامه ریزی ضد محیط زیستی و ضد امنیتی بپیچند.کاوه مدنی که رشد و نمو خود را مدیون انگلیسی ها و شبکه رسانه ای آن است، به واسطه برخی فشارهای دولتی از بازداشت رهایی یافت. او عضو ارشد همان شبکه صهیونیستی است که کاووس سید امامی جزو آن بود و پس از مواجهه با برخی اسناد و مدارک خیانت خویش، خودکشی را بر ماندن و لو دادن همه اعضا و عملکرد شبکه ترجیح داد. http://fi9.ir/qsj6ue
وی پس از خروج از کشور، آخرین بار در یک مجلس عیاشی و در حالی که دچار بدمستی بود، دیده شد. و اکنون به دلایل کاملا روشن می گوید به کشور بر نمی گردد. او در اثر یک اهمال و فشار مشکوک، از کشور گریخت. باید کانال و مسیری را که موجب فرار کاوه مدنی شد، تحت نظر گرفت. این کانال به اندازه از آن شبکه مهم است.دری اصفهانی، کاووس سید امامی، سیامک و باقر نمازی، نزار زکا، جیسون رضائیان و ... تنها چند تن از این جاسوسان ماهر بودند که در تیم مذاکره کننده، وزارت ارتباطات، نفت، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، محیط زیست و ... نفوذ کردند. بخشی از نفوذ جریانی-مدیریتی این شبکه پنهان لو رفته بود و باید سرپوش بر این رسوایی بزرگ گذاشته می شد.»

حال پس از کش و قوس های فراوان کاوه مدنی که مشکوک و متهم به جاسوسی و ارتباط با کاووس سیدامامی بوده به راحتی از کشور گریخته و در یک فرصت مقتضی به بهانه ای دیگر به کشور ایران بازنگشت و از سوی دیگر پروژه مظلوم نمایی و ردگم کنی او نیز از سوی ناآگاهان و هوچی گران در قالب های مختلف به راه افتاده است.

 سوال اصلی آن است اگر کاوه مدنی و حامیان وی به جاسوس نبودن او مطمئن بودند، چرا وی به کشور بازنگشت و چه چیزی باعث شده تا به مدنی توصیه شود ماموریتش در ایران پایان یافته و مهره سوخته شده است؟
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شمیم
Iran, Islamic Republic of
خدا به داد دولت بعد برسد
بیشتر از آواربرداری اقتصادی برای ایجاد تولید و اشتغال
باید تا سالها شبکه های جاسوسی را در دستگاههای مختلف کشف و منهدم کند
Iran, Islamic Republic of
همه را دارید فراری میدید . یکی از نخبگان ایرانی دیگر هم رفت . همینه همه سفارتخونه ها دیگه وقت ندارند برای مصاحبه . انشالله چند وقت دیگه همه میرن و شما میمانید
Iran, Islamic Republic of
چشم روحانی و ظریفتون با برجامشون روشن
Iran, Islamic Republic of
اگه اینا نخبه هستن پس من فیلسوفم!! مملکت پر از جوان با استعداد هست از تو روستاها بگیر تا شهرها الکی به چهارتا ادم که تو خارج درس خوندن نگین نخبه ، نخبه کسیه که با تمام مشکلات دلش برا وطنش بسوزه
Iran, Islamic Republic of
شما وقتی به اندازه یک صدم ایشان پژوهش و تحقیق علمی داشتی بیا حرف بزن
Iran, Islamic Republic of
اگر اینا نخبه اند و می توانند کشور را آباد کنند و از سویی غرب بدنبال سرنگونی ایران هست چرا این نخبگان را برای آبادی کشور تربیت می کنند و چرا نخبگانی مثل شهید شهریاری، رضایی نژاد، روشن، علی محمدی را ترور می کنند و با افتخار از این اقدام شنیع یاد می کنند؟ پس چرا این نخبگان را ترور نمی کنند و اتفاقا از اینها حمایت می کنند. مسله کجاست؟ چون می دانند اینها عمله خودشان هستند نه نخبه.
برادر من خودتو به نادانی نزن، اینا نخبه نیستند اینا کسانی اند که پروژه سرنگونی کشور را پیاده می کنند. هر درس خواندی در خارج به معنای نخبگی نیست.
Iran, Islamic Republic of
این توهم دشمن و اینکه‌همه می خواهند ما نباشیم واقعا داره ازار دهنده میشه . یعنی هر کجا غرب هست همه را عوض کرده ؟
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
این خواب خرگوشی و خوش خیالی و اعتماد به دشمن شماها هم تمومی نداره؛ پس بخوابید ولی امیدوارم با لگد دشمن از خواب بیدار نشوید.
Iran, Islamic Republic of
اصطلاح استعماری «توهم توطئه» چیست و چگونه تبدیل به چماقی برای سرکوب روشنگران و فعالان مطالعات پسااستعماری شده است؟
Spain
OK
Iran, Islamic Republic of
پژوهش مخرب منابع آب ایران خیانت نامه است نه پژوهش
Iran, Islamic Republic of
خدائیش پژوهشهای جاسوسها از هزاران ایرانی وطن پرست بیشتره.
Iran, Islamic Republic of
شما که آمارشو داری رو کن بینیم که به کجای این مملکت بدرد خورد ....نکنه از اون تحقیق های کیلویی که تو میدان انقلاب می فروشند داشته !!
Iran, Islamic Republic of
البته شما فيلسوفي و فيلسوفي كه بدرد خودشم نمي خوره
Iran, Islamic Republic of
مملکت پر جوان با استعداد بیکار است
Iran, Islamic Republic of
میشه بگی این نخبه ها تا حالا به غیر از تحمیل ضرر به ملت ،چه گلی به سرما زده اند وکدوم بار رو از دوش ملت برداشتند.انشالله همشون برن پیش اربابشون ،ما هم از شر هزینه هاشون خلاص شیم.
Iran, Islamic Republic of
وقتی یک دانشمند یا نخبه در یک زمینه علمی کار میکند خب سودش را همه جهان میبرد
اینکه شما میگید مگر نخبه ها چکار واسه کشور کردند مضحک هست
مثلا ادیسون که چراغ برق را اختراع کرد فقط مردم امریکا دارن استفاده میکنن یا تمام جهان
Iran, Islamic Republic of
مضحک حرف شماست نخبگان هر کشور اول به اون کشور نفع می رسونن و از نفعی هم که به دیگر کشورها می رسونن برای کشورشون کسب ثروت می کنن مگرنه ادیسون برای رضای خدا کار نکرد برای کسب سود کار کرد و از این اختراع ادیسون کشورش سود فراوانی برد درضمن کشورهای استکبارگر محتکران علم هستن و اجازه دست یابی به دیگر کشورها نی دن مانند انرژی هسته ای که ما خومون بدون دیگران دست یافتیم ولی بخاطرش تحریممون کردن
Iran, Islamic Republic of
تعریف شما از نخبه چی هست ؟ به همه جاسوس ها و خائن ها لقب نخبه میدن برای مظلوم نمایی ! نخبه در چه زمینه ای بوده ؟ درضمن نخبه ای که مست و بی بند و بار باشه هیچ فایده ای نداره تخصص بدون تعهد نهایتش به امثال میرزا ملکم خان و تقی زاده ها می رسه .
پیروز
Germany
تعریف نخبه ازنظر شماها کیان؟ فردیکه در لو دادن اسامی دانشمندان هسته ای چند وقت پیش اعدام شد ، فکر میکنید نخبه نبوده؟ مقصر عدم توجیه نخبگان ما توسط بخش امنیتی و حریص بودن افراد و ساده نگری آنها به مقوله های مالی است ، با صید هر فرد از نخبگان ما ، هم یک نخبه ما حذف میشود و تمام هزینه های انجام شده برای او ازبین میرود ، هم اطلاعات طبقه بندی و حساس کشور لو میرود و هم اینکه آن فرد دیگر هم قابل اعتماد نیست و هم اینکه دیگر وجودش برای سیستم ماخطرناک خواهد بود ، لطفا در نظر دادن ، چشمانتان را روی مصالح میهنی نبندید ،هیچکس بجز خاینین ، از حذف نخبگان سود نمیبرد
Spain
بدبخت ...
Iran, Islamic Republic of
بگذارید دو تابعیتی ها که بجز خیانت ازشون چیزی ندیدم و مفسدین برن؛ نظام قضایی ما با اون فشارهای باندی و دولتی که حریف اونا نمیشه؛تازه اگه کسی رو هم محکوم کنه آنقدر مجازات پفکیه که بعد ازمدت کوتاهی آزاد میشه و جری تر از گذشته برعلیه کشور کار میکنه پس بهتره این خیانتکارای بی حیا از کشور خارج بشن.
Iran, Islamic Republic of
ما دنبال فراری دادن جاسوسا و خیانت کارا نیستیم؛ این شمائید که اونارو فراری میدین تادست کثیفتون رو نشه.
علی
Iran, Islamic Republic of
فقط بگید کی قابل اعتماده؟ کی کارش درسته؟ کی خوبه؟ اونو بگید
Iran, Islamic Republic of
شما ایران را تهران نبین
خیلیلها قابل اعتمادن الا جاسوسها که در همه کشورها هستند
Netherlands
فقط هر کی باتوم دستش بگیره قابل اعتماد هست از دید این دوستان
Iran, Islamic Republic of
قابل اعتماد آنانی هستند که برای استقلال و پیشرفت کشور جان دادند نخبگانی مثل شهید رضایی نژاد، شهید احمدی روشن، شهید علی محمدی و شهید شهریاری.
آیا اینان نخبه نبودند و چرا ترور شدند. چرا غرب شرکتها و دانشمندانی را که در برنامه موشکی، هسته ای و سایبری و هوافضای ایران فعالیت دارند را تحریم می کنند. شما که می گویید این کارها فایده ای ندارد پس جرا غرب مصر بر جلوگیری از این پیشرفتهاست. اگر فعالتهای امثال مدنی برای کشور مفید هست پس چرا غرب آنها را تحریم نمی کند.
چرا امثال کاوه مدنی اگر واقعا نخبه بوده و می توانسته برای ایران کاری کنند از سوی غرب هدف قرار نگرفتند و اتفاق برایش ریپورتاژ تبلیغاتی هم می گذارند و اسم اش را می گذارند فرار مغزها.
چرا با کنایه حرف می زنی، فکر و اندیشه را از تو نگرفته اند کاش قبل از افاضه کمی بیندیشی ضرر نمی کنی.
چرا مرغ همسایه را غاز می دانید؟
United States
يعنى بايد همه تحصيل كرده ها حتماً بايد شهيد شن تا از نظر شما جماعت نخبه بحساب بيان ؟! خدا شفاتون بده بابا ! با اين تفكر فاشيستى پدر مملكت رو درآورديد ! خدا نكنه سلوك يكى بر خلاف ميل شما باشه يا حاضر به باج دادن به آقايون نشه فوراً دستگاه جاسوس سازشون شروع به فعاليت ميكنه ! جالبه همه مخالفهاشون هم فقط جاسوسند يا مهره دشمن !
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
از دید ما جاسوسان و آنهای که به دشمن اعتماد میکنن و خائنین قابل اعتماد نیستن؛ این عقیده ایست که همه مردم دنیا برای کشورشون دارن.
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
علی آقاهمه اونهایی که بدون ادعا و درکمال گم نامی تمام هم وغم خودشون رو گذاشتن برای آبادنی این کشور؛ برای دفاع اقتصادی، ایجاد اشتغال و رشد تولید داخلی؛ همه اونهایی که و با ذکر یا علی بدون اعتماد به دشمن و فقط به اعتماد جوانان این مرز و بوم تلاش کرده اند و دل هموطنی رو شاد کردن؛حقوق نجومی نگرفتند و سرمایه های این ملت رو از کشور نبردندو بین مردم تفرقه ننداختند؛ از دست آوردها کشور دفاع کردندو تا پای جان وآبرو برای مملکت ایستادند و از دوتابعیتی بودن،از سستی در مقابل دشمن ،از اتکا به شیطان، از خودفروشی و جاسوسی و ازخیانت متنفر بوده وفقط دل در گروی نظام اسلامی و خدمت داشته و دارندو دلیل زنده بودن و پویایی این کشور وجود مقدس اونهاست وبدان ماهم به یمن وجود آنها زندگی میکنیم.علی آقاهرچند شاید دستمان خالی باشد،شایدبرای برآوردن احتیاجات فرزندانمان نداشته باشیم وشرمنده شیم ؛ ولی انشاالله در مقابل امام زمان(عج) شرمنده نشیم، درپیشگاه رسول الله وائمه اطهار وشهدا خجل نشیم
Denmark
من این بنده خدا را نمیشناسم و نمیدونم کیه شاید واقعا نخبه باشه! اما اطراف ما هر چی پولداره پخمه است داره میره . فرار پخمه های پولدار سفارتخونه ها را شلوغ کرده وگرنه برا نخبه ها دعوت نامه میاد نیاز به رفت و آمد تو سفارتخونه ها ندارن
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر همه دشمنان داخلی و خارجی؛ خدا غافلین را هم بیدار کند که جای دوست و دشمن را عوض نکنند
سر اصلاح
Iran, Islamic Republic of
خودکرده را تدبیر نیست.
بعضی از اعضای دولت بخصوص دو تابعیتی ها سرچشمه فساد و خیانتن اونوقت شما میگی« خدا به داد دولت برسه»؟
Iran, Islamic Republic of
جالبه دراین مملکت یه جاسوس روسی دستگیر نمی شه و یا اصلا وجود ندارد.
Iran, Islamic Republic of
دستگیر شده ماجرای دستگیری اعضای حزب توده و مجازاتش را بخوانید
Iran, Islamic Republic of
از نظر شما تمام مردم ایران غیر قابل اعتمادند...
Iran, Islamic Republic of
ببند بی غیرت اگر در کشور انگلیس محبوبت انگلیس کسی جاسوسی کنه قبل از مرگش کاریش میکنند که هزار بار ارزوی مرگ کنه .همون کسانی که کشور را فروختند بحرین که خاک ایران بود اذربایجان خاک ایران بود سمرقند خاک ایران بود و...الان هم امثال این فردطریقه دیگر وطن فروشی میکنند ...
من من
Iran, Islamic Republic of
تعریف جاسوس البته جالبه!..
تقریبا طبق تعریف دوستان تمام ایرانیا که کوچکترین حرفی و نظری درمورد ایران داشتن در دیدار با یک خارجی جاسوس بودن!
بعد با همون تعریف تمام افرادی که از کشورهای دیگه به ایران میان یا با ایرانیا تبادل اطلاعات دارن هم جاسوسن؟

نزار زکا به عنوان یک مدرس و سخنران سالهای سال سابقه داره و اصلا ایرانی نیست! به بهونه همایش علمی دعوتش کردیم ایران بعد دستگیرش کردیم!
اصلا هم متوجه نیستیم ک با ادامه این روند کم کم همکاریهای علمی ایرنیها با دنیا کلا قطع میشه! شما حاضری بری یک کشوری ک معلوم نیست بعد سخنرانی بگیرنت ...
United States
جالب اینجاست که با این روش می خواهند خارجیها بیان ایران و سرمایه بیارن ؟ اخه مگر اون خارجی مغز خر خورده پولش را بیاره تو کشور من ؟ هم پولش را باید بده هم بره زندان . بعد دولت در سایه میاد شاید حکم اعدام هم بده ....
Iran, Islamic Republic of
آره وقتی رفقای سر کارتون تمام بانک هارا غارت کردند باید هم چشم به پول اونور آبی ها داشته باشیم تابرامون سرمایه گذاری کذایی کنند منتهی اول جاسوس های وطن فروش باید به عنوان نخبه بیان راس کار .....وبعد با امنیت کامل خارج بشوند واگر سپاه این چندتا شاه ماهی را نگرفته بود دیگه حسابی بهمون می خندیدید....
Iran, Islamic Republic of
والله از وقتی یادمون میاد همینه . دوران احمدی نژاد، دوران روحانی هیچ فرقی نکرده . شما می برید و می‌خورید ما هم نگاه می کنیم و اه می کشیم عزیز
Iran, Islamic Republic of
دقيقا :))
Iran, Islamic Republic of
من من !جان! لطفا بگو چقدر این سخنرانیها برای ماها استفاده داشته است ؟؟؟ رد گم کردن برای جواسیس تازگی نداره وسینه زدن برای طرفداری از جاسوسهای کدخدا از زمان قطب زاده تا حالا رواج داشته است.
چطور شد کدخدا که جلوی تجارت ما رو میگیره ،فرت فرت نخبه ودانشمند! میفرسته سخنرانی توی کشورمون؟!
من من
Iran, Islamic Republic of
یکبار دیگه میگم شاید متوجه بشی.. این فرد و برخی دیگه با عنوان علمی و دعوت رسمی دانشگاههای ایران به همایش ها دعوت میشن .. همینجوری بلند نمیشن بیان ایران!
فرت و فرت دانشمند برای اقامت نمیفرستن! ما خودمون بطور مداوم دعوت می کنیم تا قبول کنن و بیان!

کسی با برخورد با جاسوس مشکلی نداره! ولی بیشتر موارد اعلامی از جهانبگلو در قدیم تا این افراد خنده داره.. مثل ایجاد سازمان غیر دولتی! صحبت در مورد ایران و منابع اون! هیچ دلیل واقعی مثل دسترسی غیر مجاز اونها به اسناد محرمانه یا انجام عملیات خرابکاری ارایه نمیشه.. حضور در مهمونی .. انتقاد از سیستم.. حضور در دانشگاههای خارجی اسمش جاسوسی نیست!
Iran, Islamic Republic of
کسی رو بدون مدرک متهم و بازداشت و محاکمه نمی کنن کسانی که رابطه با سازمان های جاسوسی داشته باشه جاسوس نیست پس چی هست !؟ نکنه از نظر شما لورنس عربستان هم یک باستان شناس بوده نه جاسوس انگل ستان ؟ کسی رو بی خودی نمی گیرن همون نزار زکا که کاملا رابطه اش با سیا و جاسوسیش مشخص هست ؟ شما نگران همکاری علمی نباشید که کسی با دستگیری جاسوس ها مشکل ندارد جز مزدوران سازمانهای جاسوسی ... کسی هم مرض نداره بی خودی کسی رو بازداشت کنه و برای خودش الکی دردسر درست کنه
Iran, Islamic Republic of
قوه قضائیه هم هیچ مجرمی رو براحتی آزاد نمی کنه و از مرز رد نمی کنه. پس بهتره وقت ما رو نگیری.
Iran, Islamic Republic of
ایشان از همه اتهامات تبریه شدند و قانونی هم از کشور خارج شده از مرز که قاچاقی رد نشده
من من
Iran, Islamic Republic of
الان داری شوخی می کنی یا جدی هستی؟
طبق تعریف شما هر استاد ایرانی که کوچکترین ارتباطی با سپاه و مجموعه هاش داشته هم باید بعد از خروج از ایران به عنوان جاسوس ایران متهم بشه و زندانی...
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
من من عزیز؛ «تقوی که نباشد دست و زبان انسان افسار ندارد؛ همه کار میکند»(مولی متقیان علی علیه السلام)
آنقدر از راه پرت و آنقدر دوشده ایم که دشمن را خودی و خودی را دشمن میبینیم
جاسوسان را با اسناد ومدارک متقن و محکم ؛ دوست وهمکار علمی میبینیم.
خدا به داد همه مابرسد.انشاالله
من من
Iran, Islamic Republic of
عزیز
اگه واقعا مدرکی دال بر جاسوسی یعنی دسترسی غیر مجاز اونها باشه حرفی نیست!
ولی اخه شرکت در مهمونی؟ حضور در همایش علمی؟ اینا جرمن؟ دوربین هایی که کیلومترها دورتر از وروردی مراکز نظامی بودن و هستن جاسوسی درمورد موشکهاست؟ سندی واقعی ارایه شده از این موضوع؟
United States
بی غیرت تو امثال تو هستید بخاطر 2 زار مواجب چشمتون را روی دزدی و اختلاس و فساد و کثافتکاری . بی غیرت تو امثال تو هستید که از بس کج فهمید دارند می برند و میخورند و تو بخاطر یک مواجب کوچولو هموطنت را فروختی . بی غیرت تو هستی که چشمت را روی واقعیت جامعه بستی و چشم بسته داری به همه توهین می کنی
علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
از کی تا حالا جاسوسان وطنفروش جزء مردم ایران شدن؟
غیر قابل اعتماد، شما غربزدگان بی هویت هستین که فقط زیر لگدهای دشمن ممکنه از خواب بیدار بشین
علی
Iran, Islamic Republic of
من یه ایرانی هستم که کشورم را دوست دارم. طرفدار این نظام نیستم و نسبت به شیوه مدیریت و کشورداری موجود به شدت منتقد هستم , ولی به خدا برای شماها که طرفدار این نظام هم هستید این شیوه مدیریت و کشور داری صحیح نیست ؛ ره به ناکجا آباد میبره. دودش تو چشم همه ماها میره و برای شما بیشتر.
Iran, Islamic Republic of
از کی تا حالا جاسوسان وطنفروش جزء مردم ایران شدن؟
غیر قابل اعتماد، شما غربزدگان بی هویت هستین که فقط زیر لگدهای دشمن ممکنه از خواب بیدار بشین
Iran, Islamic Republic of
من طرفدار امریکا و اروپا هستم و بشدت مخالف روسیه و چین . میدونی چرا ؟ چون ۳ تا کتاب خوندم و با چند نفری صحبت کردم . هر جا روسیه قدم گذاشت جز جنگ و بدبختی هیچی نیاورد ولی امریکا باعث شد المان الان قطب اقتصادی دنیا بشه . سنگاپور را می بینی ؟ ویتنام را می بینی ؟ اقای عزیز دیگه دوران دروغ و حرف الکی گذاشته ۴ تا سایت ببینی همه واقعیتهای دنیا موجود هست .
Iran, Islamic Republic of
ویتنام با فواحشش شده قطب گردشگری وسنگاپور هم که عملا مال صهیونیستهاست ! چرا قدوم مبارک کدخداتون درعراق وبخصوص در ابوغریبش از حافطه ات پاک شده.زندانهای مخفیش در سراسر اروپا+ابوغریب هم یادت رفته ؟! امریکا قبل از انقلاب هم در ایران تمام وکمال یورتمه میرفت وطبق امار بانک جهانی اونوقت 46درصد مردم ایران زیر خط فقر بودند.
Iran, Islamic Republic of
برو عکسهای ابوغریب رو ببین تا جنایت حالیت بشه....
Iran, Islamic Republic of
المان با مردمان سخت کوشش به اینجا رسیده اقای اروپائی دوست! ولی چرا امریکا وانگلیس وفرانسه که مثلا رفتند لیبی رو به قول خودشون به کشور نمونه دموکراسی در غرب اسیا مبدل کنند ،از اون کشور ویرانه ای با یک میلیون کشته و15میلیون اواره ساخته اند که سه تا دولت ودوتا مجلس ودهها گروم شبه نظامی توش سبز شده است.چرا در عراق وافغانستان وعربستان ! قطب اقتصادی نساختن ! سایتها هم انعکاس ادمها هستند.خیلیهاشون جز دروغ چیزی تحویلت نمیدن.
Iran, Islamic Republic of
برای ااینکه بیشتر کشته ومرده امریکا بشی ،این فیلم رو سرچ کن:اعتراف بزرگ ژنرال وزلی کلارک برای تلاش کشور امریکا درنابودی 5کشور در طی هفت سال .
Iran, Islamic Republic of
خوب عزیز برادر شما که طرفدار اونهایی برو اونجا چرا اینجا وایسادی ؟؟؟؟؟
برو از نزدیک ببین خبرشم به ما بده اگه خوب بود مام بیایم
البته اسلحه یادت نره!!!!به فنا نری
Iran, Islamic Republic of
والا اگه راهمون بدن كه از خدامونه بريم
يني فك كن يك دقيقه هم معطل نمي كنيم:))
Iran, Islamic Republic of
من مخالف امریکا و اروپا هستم و موافق هم پیمانی با روسیه و چین در برابر غرب چرا چون 20 تا کتاب خوندم و با چندین نفر صحبت و مباحثه کردم . هر جا امریکا پا گذاشته جز جنگ و بدبختی و تحریم جنایت نداشته مثل افغانستان و لیبی و عراق و یمن و سومالی و سوریه و ... درضمن متفقین آلمان رو ویران گردن و تجزیه و تقسیم کردن امریکا ژاپن را ویران کرد و بمب اتم روش ریخت چیزی که باعث پیشرفت این دو کشور شد خود مردم ژاپن و آلمان بودن و این دو کشور قبل از جنگ هم قدرتمند و پیشرفته بودن و جنگ فقط باعث ویرانی این دو کشور شد ! مصر و عربستان و ... که نوکرهای غرب هستن چرا پیشرفت نکردن ؟ چین و روسیه (فدراسیون روسیه بعد شوروی) به هیچ کشوری تجاوز نظامی مستقیم نکردن که جنگ و بدبختی بیارن و درضمن حضور نظامی روسیه در سوریه باعث برگشت ثبات به این کشور شد . و درضمن ویتنام و سنگاپور ربطی به امریکا ندارن که ویتنام جز کشتار نتیجه ای از حضور امریکا ندید ؟ متاسفانه ...هایی مثل شما انگار نسخته پیشرفتتون برای ایران حمله ایران و نابودی و کشتار مردم ایران و تجاوز امریکایی خا به ناموس ایرانی هست ! احمق عزیز چهارتا کتاب درست و حسابی بخون دیگه دوران تقی زاده و ملکم خان که راه پیشرفت رو بی حجابی و کلاه فرنگی معرفی می کردن گذشته 60 سال در دوران پهلوی ایران حیات خلوت غرب بود ولی پیشرفتی حاصل نشد .
Iran, Islamic Republic of
ای بدبخت کم سن وسال برو تاریخ بخون تا ببینی این انگلو ساکسون ها چه به سر جهان سوم وبشریت درآوردهاند اگر روسیه وامثال اون نبودند کمی ترمزشونو بکشند طبق خود فیلم های هالیوودی خودشون همه مردم جهان مثل دوران فراعنه مصر شلاق خور اون ها بودیم ....
Iran, Islamic Republic of
دوستی که فرمودن آمریکا آلمان رو ابرقدرت اقتصادی کرد
شما اون موقع نبودی اما یه زمانی آلمان ابرقدرت اقتصادی و نظامی دنیا بود و در زمان هیتلر میخواست کل اروپا رو فتح کنه
امروز آلمان هرچی داره از اون زمانه و نه از مستعمره ی آمریکا بودن
این ضرب المثلها یادت بمونه
هیچوقت به گدا چیز باارزش نمیدن
حق دادنی نیست گرفتنیه
Iran, Islamic Republic of
مردم ایران !؟ تعریف شما از مردم چی هست ؟ یک جاسوس از خارج برگشته جزو مردم ایران هست ! پس امثال احمدی روشن و تهرانی مقدم و ... مردم ایران و نخبه نبودن ؟
هادی
Iran, Islamic Republic of
خوب وقتی بهش اتهام الکی جاسوسی میزنن بیاد ایران که تمام عمرش رو بره زندان... هیچکی هم که کاری نمیکنه
Iran, Islamic Republic of
تا حالا که اومدن چه گلی به سرت زدن که میترسی حالا نیان ،گلها تموم شه؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
حالا این علم غیب رو از کجا اوردی که صد درصد بی گناهه؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
شما از کجا می دونی اتهام الکی میزنن ! اگه اتهام الکی میزنن آن که حساب پاک است از محاکمه چه باک است بیاد ایران و دادگاهی بشه اگه بی گناه هست !
United States
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
فقط خدا میداند چند نفر دیگر به شغل جاسوسی در ایران مشغول هستند. دعا میکنم همه شان گیر بیافتند. بدتر از وجود جاسوس در کشور کسانی هستند که بدون هیچ دلیلی شروع به تطهیر چهره از جاسوسان میکنند.
باید از آنها پرسید که در گذرنامه جاسوس "شغل" را چی مینویسند؟
اینقدر در گیر تطهیر چهره هستند که ساده ترین موارد را هم در ذهن خودشان انکار میکنند.
بالاخره جاسوس یک پوشش و یک عنوان میخواهد. دکتر ، وکیل ، مهندس ، نماینده مجلس ، کارشناس ، ورزشکار و .....
جالب است بدانید به جاسوس های تراز اول صهیونیست ها حتی نوحه خوانی هم یاد میدهند. اگر لازم شود نماز شب شان قطع نمی شود. حتی اصطلاحات کوچه بازاری را هم بلد هستند. اینقدر با فرهنگ و آداب ایرانی و اسلامی آشنا هستند که فکر میکنی هفت جدش حاج آقا و حاج خانم بودند.
موضوع جاسوس و جاسوسی در ایران برای بعضی ها اینقدر سطحی است که فکر میکنند اگر یکی تو محیط زیست بود و جاسوس بود حتما "انگ جاسوسی" چسبانده اند! اگر نابغه بود میشود "فرار مغزها"
نمیدانم جلوی کی باید گرفته شود!؟ جاسوس ها یا خودی های شبه خودی.
United Arab Emirates
کسی که متهم به جاسوسیه چطوری از کشور خارج شده؟
Iran, Islamic Republic of
توسط همدستانشون که ................
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
همانها که فرارش دادند عکسها را منتشر کردند که بطور غیر مستقیم دریابد که جای برگشتن ندارد.
Iran, Islamic Republic of
یه عده اینقدر خودباخته هستن که اگه طرف خودش هم بگه جاسوس بودم بازم میگن نه تحت فشار این حرفا رو گفته!!!!!
Iran, Islamic Republic of
كانال خاوري و مرتضوي :)
Sweden
شاید دلیل بر نگشتن ایشون مدیران جاسوس و خیانتکاری هستن که کمر به نابودی این کشور بسته اند. شاید ایشون بخاطر اینکه از تهمت فرار کنه رفته شاید نشریه هایی مثل جهان که فقط دنبال دعوا و نه ارائه راه حل هستن باعث فرار شدن.
در هر صورت دلم به حال کشورم میسوزه!!!!!!!!!!
Switzerland
به شدت با شما موافقم،
به طرز مشکوکی جریانی به راه افتاده که با توهین و افترا سعی در دلسرد کردن نخبگان دارند تا با رفتن آنها عنان کار در دست کارنابلدان بماند و مردم رفته رفته دچار یاس و ناامیدی شوند. باید خیلی مراقب این نفوذی ها بود، امثال کشمیری ها هنوز هستند و به شدت فعال شده اند.
United States
یک نخبه دیگه هم فراری داده شد. البته اینها نخبه هائی از جنس انگلیسی خبیث و امریکائی جنایتکار هستند و وجودشان جز ضرر برای مملکت نیست....
Germany
اون پرچم آمریکای جنایتکار چی می گه پس ؟
حقگو
Iran, Islamic Republic of
وزارت اطلاعات گفته بود که مدیر دوتابعیتی را در دستگاه های دولتی وجود ندارد اکنون چگونه آقای کاوه مدنی دو تابعیتی بوده است. حالا شما خود پیدا کنید ذغال فروش را؟
حميد
Iran, Islamic Republic of
جاسوس اصلي شما هستيد كه با ايدئولوژي خودتان باعث فقر و بيكاري و خشكسالي و تخريب محيط زيست شديد و تمام جوانان تحصيل كرده را فراري مي دهيد تا پر كنيد جيب خودتان را كه پر نشدني است .
Iran, Islamic Republic of
عجب... مغز که نیست خاک اره توشه...
جاسوسی هم شده کاسبی برخی ...
داداش، یکمی فقط انصاف داشته باش؛
این همه جاسوس تو این دولت جی کار می کنن؟
نزار زاکا، جیسون رضائیان، دری اصفهانی ، کاووس سیدامامی و عده زیادی که کشف نشدند...
همین شد که توافق هسته ای ما را دیکته کردند و نوشتیم و الان با نقض فاحش آن هیچ کاری از دست دولت بر نمی آد جز نوشته توئیت! مسخره نیست تو رو بخدا...
علی
Canada
هر وقت اسم جاسوس میاید جیمز باند یادم میاید!!! همه هم میدانند جاسوس است و باز هم دستگیرش نمیکنند!!! فیلمی سراسر خالی بندی!!!!! فقط سریال هوم لند بود که جاسوس آمریکایی آمد ایران و سپاه اعدامش کرد!!!!
Iran, Islamic Republic of
الان مرتضوی کجاست؟
Iran, Islamic Republic of
شما لياقت اونو نداشتين و حقتون همين بدبختي و فالكتي كه به سرتون مي ياد
Iran, Islamic Republic of
مجریان امر نتوانسته اند در خصوص جاسوسی محیط زیستی ها جامعه را اقناع نمایند چون فقط یک مشت اتهامات بی پشتوانه صادر می کنند.
Iran, Islamic Republic of
در پرونده های جاسوسی و قضایی باید حقیقت کشف و عدالت اجرا شود و نیازی به دخالت عامه مردم ندارد چون کار تخصصی هست و غیر متخصصین نباید دخالت کنند درضمن برای انسان عاقل همین اطلاعاتی که داده شد کافی است حتما سید امامی در تونل های زیر خونه اش دنبال تحقیق درباره کرم های تهران بوده نه !؟
دانا
Iran, Islamic Republic of
جدیدا شنیدم روسیه اعلام کرده اصلا در دوما شیمیایی نشده و این بازی یک گروه به اصطلاح صلح طلب در سوریه بوده و کار جاسوسای انگلیسی بوده ، در جای دیگه هم شنیدم جاسوسای انگلیسی رو تو غوطه شرقی بازداشت کردن انگلستان کجا خاورمیانه کجا فعالیتشون از کجا تا به کجاست ؟ تو افغانستان که کلا پلاسن ، تو ایران خودمون هم که خودشون و گروه های صلح طلب و مدنی کمه دوستان و دلالان خوبی هم دارن . راستی تو تمام مقاله تون یک کلمه از گیت هایی که مسئولان سابق و فعلی و بعدی باید رد کنن تا به خارج برن چیزی نگفتین اگه فقط گیت ها رو بخواین برای مردم عادی بشمرین می بینید کجای کار ایراد داره یه جا دوجا نیست که اینا ردش کردن گیت زمینی ، گیت هوایی ، گیت قضایی ، گیت مامورا ، حالا نهادهای اطلاعاتی و امنیتی رو نمی شمریم خودمونیم قانون برای ما مردم قانونه برای یه عده نونه برای یه عده هم آبه و هم نونه
Iran, Islamic Republic of
محیط زیست ویا هر کجای دیگر ایران زمینی که سرای من است .چنانچه نفوذی در اوباشد که به مصالح مردمش فکر نمیکند .همان بهتر که راهی افکار و اندیشه های خود شود و مثل این مدنی انطرف اب باقی بماند .آن کسانی که روز گاری در مصر برسر قبر محمدرضا میرود و یا با عده ایی بهائی نشست وبرخاست میکند بداند قماش دیگری از همفکران او افرادی را به بهانه های فن آوران روز در پست های کلیدی قرارداده اند وحال وروزشان را که مرور کنی جاسوس از آب در میایند. نگذارید انقلاب بدست نااهلان و نامحرمان بیفتد .دولتیها ، نظارتیها دست مریزاد .آیا وصی خوبی برای امام کشورتان هستید ویا خود گرفتارید؟؟؟؟؟
رضا
Canada
...یک سوال بسیار ساده : چطور است که وزارت اطلاعات اعتقادی به این پرونده جاسوسی ندارد و فقط یک ارگان نظارتی چنین اعتقادی دارد!!! هرکسی هم جای این بدبخت بود دست زنش را می گرفت می رفت و پشت سرش را نگاه نمی کرد
Iran, Islamic Republic of
چون وزارت اطلاعات رو ابر نفوذی ها و ابر جاسوسان از زمان ماجرای توطئه قتل های زنجیره ای چنان فشل کرده اند که توانایی کشف جاسوس ها را ندارد ...
United States
جهان نیوز ... چند روز دیگه میگن فرارش تقصیر احمدی نژاد بوده!!!!!
Iran, Islamic Republic of
پس آقای آشنا که نگران فرار مرتضوی بود درواقع میخواسته رد گم کنه
Iran, Islamic Republic of
من نمیدانم این وزارت اطلاعات چه کارمی کند که این همه جاسوس وارد کشور می شوند به نظرم باید وزارت اطلاعات از نو بازسازی شود
Iran, Islamic Republic of
یکی از دوستان حرف خیلی خوبی زد چرا این نخبه ها را ترور نمی کنند؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
این کانال در وزارت اطلاعات باید شناسایی شود. از سوی دیگر در وزارت اطلاعات متنی را می نویسند می فرستند قم و از گروه باصطلاح مجمع محققان و مدرسان خودشان می خواهند برای ازادی حصر سران فتنه زیرش را امضا کنند و به مسولان نظام بفرستند
ali
Iran, Islamic Republic of
.

فعالان محیط زیستی جاسوس نبوده که در مقابل زیاده خواهی‌های ...تعرض آنان به مناطق حفاظت شده محیط زیست ایران ایستادگی کرده و اجازه ندادند تا آنان بدون دردسر از محدوده‌های جغرافیایی حفاظت شده محیط زیست برای استقرار سامانه‌های موشکی استفاده کنند.
Iran, Islamic Republic of
خفه بابا ، کسی از ضربه به توان موشکی ایران ضربه نفع می بره آمریکا و اسراییل و عربستان هست و کسانی هم که به بهانه محیط زیست دنبال شناسایی سیلو های موشکی و توهم های محیط زیستی هستن در پازل دشمن کار می کنن و این برای خیانتشون کافی است درضمن هیچ کجای دنیا فعالین محیط زیست همچین مزخرفاتی نمی گن که شما نسبت به سامانه های موشکی می گید...
Iran, Islamic Republic of
حرف مفت نزن این مزخرفات غیر علمی توهم توطئه شما برای تحمیق احمق ها هم کافی نیست ، چرا نگران سد سازی های لجام گسیخته نیستید که دریاچه ارومیه و زاینده رود را خشک کرده و باعث تبخیر آب می شوند
مجید آقا
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم
چرا این سئوالات را از وزیر اطلاعات یا همان نماینده دروغگویی که اکنون در مجلس جولان می دهد نمی پرسید؟
چرا مردم مخاطب هستند و مسئولین مورد پرسش قرار نمی گیرند ؟
می ترسید؟
درآمدتان از دولت است؟
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
ببینید اب ازسرچشمه گل الوده !!اونکه درراس سازمان نشسته که ازبین این همه تحصیلکرده میره اون جاسوس روبرای کارانتخاب میکنه روحداقل برکنارکنن ( کلانتری) چرابررسی نمیکنید دراین مدت کوتاه ریاست اون اقا این همه فجایع درمحیط زیست اتفاق افتاده
سهند
Iran, Islamic Republic of
شانس اورد رفت و گرنه يا بايد در زندان خود كشي مي كرد ويا بايد وارد پروژه اعترافات ساختگي عمو حسين مي شد.
تو را چه كار با خشكسالي و سد سازي اخر ؟...