کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ژنرال‌های صهیونیست: حمله به سوریه ضعیف بود

27 فروردين 1397 ساعت 12:04

ژنرال‌های رژیم صهیونیستی تجاوز نظامی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه را ضعیف توصیف کردند و نگرانی خود را از افزایش تجارب جنگی حزب الله لبنان در نبرد علیه تروریستها در سوریه ابراز داشتند.​


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، روزنامه رای الیوم در شماره امروز خود در گزارشی به قلم "زهیر اندراوس" واکنش وزیران و ژنرال های ارتش رژیم صهیونیستی به تجاوز نظامی اخیر آمریکا و انگلیس و فرانسه به سوریه را بررسی کرد.
 
این روزنامه نوشت: ژنرال ذخیره موشیه یعلون وزیر سابق امنیت اسرائیل و فرمانده ستاد مشترک ارتش این رژیم در گذشته در سمیناری در شهرک نیس تیسونا در فلسطین اشغالی گفت: بهتر است که اسرائیل  روی منافع مستقیم خود متمرکز کند.

وی افزود: "وقتی وزیر امنیت بودم؛ ایرانی ها تلاش کردند که جبهه ای را علیه اسرائیل از طریق حزب الله بگشایند...فکر می کنم که در حال حاضر حزب الله می تواند ماموریت حمله به اسرائیل را انجام دهد. نیاز داریم تا با درایت و مسئولیت پذیری رفتار کنیم".

ژنرال بازنشسته "عمیرام لوین" فرمانده سابق جبهه شمال در ارتش رژیم اسرائیل نیز در سمیناری در شهر بئر السبع در فلسطین اشغالی گفت: حمله به سوریه بسیار ضعیف بود. امید داشتم که کاخ ریاست جمهوری بشار اسد برچیده شود.

لوین افزود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فردی ناتوان است.

این ژنرال صهیونیستی گفت: دشمن مستقیم ما حزب الله است. نبرد با ایران خوب نیست و باید هرکاری برای پرهیز از یک رویارویی تمام عیار انجام دهیم.

وی سپس به کابینه رژیم اسرائیل حمله کرد و گفت: سران سیاسی، ما را به سمت فاجعه و تنش سوق می دهند. سیاست یا راهبردی وجود ندارد. اسرائیل باید از دیپلماسی آرام استفاده کند.این ژنرال صهیونیست با حمله به فلسطینی ها گفت: "در جنگ آینده فلسطینی ها را تکه تکه کرده و به اردن کوچ خواهیم داد و آنها مستحق چیزی نیستند".

لوین در مقاله خود در روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت همچنین نوشت: وقتی جنگ سوریه پایان یابد، حزبالله با نیروها و فرماندهانش با کوله باری از تجربه جنگی و آموزش به لبنان بازخواهند یافت و خود را ساماندهی دوباره کرده و به تهدید اسرائیل با انبار دهها هزار موشکی خود که آماده هدف قرار دادن ما است، ادامه خواهند داد.

وی گفت: در جبهه شمالی در جلوی دیدگان ما این روزها چالش امنیتی پیچیده‌ای درحال شکل‌گیری است. یک مسئله اکنون روشن است و آن هم لزوم آمادگی فراگیر برای جنگ با حزب الله است.

لوین تصریح کرد: روزنه فرصت‌ها برای دخالت در سوریه و سرنگون کردن بشار اسد پایان 2017 بسته شد.

این ژنرال صهیونیست همچنین ترس خود را از حضور حزب الله و ایران در سوریه پنهان نکرد و خواهان "تمرکز تلاش های دیپلماتیک اسرائیل با آمریکا و روسیه شد تا بتوان خطوط قرمز اسرائیل را برای آنها روشن کرد و خواهان وادار کردن ایرانی ها و حزب الله برای رفتن به منطقه السویداء سوریه در شرق و خارج از بلندیهای جولان" اشغال شد.


کد مطلب: 604333

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/604333/ژنرال-های-صهیونیست-حمله-سوریه-ضعیف

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com