پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۳
۲۰
شاکری، عضو سابق شورای شهر در گفت‌وگو با «جهان»:

چه شد که نجفی یکباره به‌درد تهران نخورد؟/ اگر تخلفات قالیباف صحت دارد، چرا ۱۳ اصلاح‌طلب شورا ساکت بودند؟

دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 604326
اگر واقعا شهرداری تهران محل انجام این همه خلاف بوده چرا از سیزده نماینده اصلاح طلب شورای شهر کسی حتی در حد یک سوال مطرح نکرد؟/ چرا بحث را به استیضاح شهردار نکشانند؟
چه شد که نجفی یکباره به‌درد تهران نخورد؟/ اگر تخلفات قالیباف صحت دارد، چرا ۱۳ اصلاح‌طلب شورا ساکت بودند؟
گروه سیاسی جهان نيوز: مجتبی شاکری  عضو پیشین شورای شهر تهران با اشاره به تناقض رفتاری نمایندگان شورای شهر گفت: اصلی ترین انتظار از نمایندگان شورای شهر بعد از رسیدگی به وضعیت شهر و نظارت بر فعالیت های شهرداری شفاف سازی موضوعاتی است که ماه ها آن را بیان می کنند، واقعا اگر مدیریت شهری پیشین تخلفاتی داشته آن را به صور شفاف ارائه کنند تا از حقوق شهروندان دفاع کرده باشند. آنچه در دوره های پیشین از نمایندگان اصلاح طلب شورای شهر تهران دیده شد که اتفاقا تعداد کمی هم نبودند عدم اعتراض به فعالیت های مالی و تصویب بودجه و...بود. در چهار سال گذشته تنها دوسوال از شهردار شد که توسط آقایان  قناعتی و حافظی که جزء اصلاح طلبان نیز نبودند مطرح شد، اگر واقعا شهرداری تهران محل انجام این همه خلاف بوده چرا از سیزده نماینده اصلاح طلب شورای شهر کسی حتی در حد یک سوال مطرح نکرد؟ چرا بحث را به استیضاح شهردار نکشانند؟ چطور می شود مباحث عنوان شده در ماه های اخیر را صادقانه عنوان کرد در حالی که تمامی اصلاح طلبان شورای پیشین در زمان تصویب بودجه ها وتبصره های مالی همگی حضور داشتند آیا آنها بر انجام خیانت و خلاف سکوت کرده و چشمانشان را بستند؟ چرا به این همه نکات خلاف قانونی که این روزها مطرح می شود اعتراضی نکردند که تبدیل به تذکر؛ سوال واستیضاح شود؟

وی دراین باره افزود: قاعدتا اگر نمایندگان اصلاح طلب  پیشین شورای شهر تهران خادم ملت بودند نباید در برابر مسائل فساد مالی سکوت می کردند چرا که آنها به لحاظ شناخت از مسائل شهرداری افراد غیر مطلع و غیر کارشناسی نبودند بنابراین با توجه به این موضوع نمی توان پذیرفت که مطالب افترایی حقیقت داشته باشد, یا بهتر است عنوان شود طرح مطالبی که ادعای شفاف سازی در دوره جدید دارد و شهرداری وشورای پیشین را به چالش می کشد که ما با دوره قبل به لحاظ شفافیت متفاوت واز آن ها بهتریم پوچ است. بی شک با توجه به اینکه دلیلی بر ادعاهای مطرح شده ندارند تمامی موضوعات و مطالبی که بیشتر فرافکنی و اتهام زنی است تنها کارکرد رسانه ای و نقش اپوزیسیون عمل کردن دارد و هیچ نفع و فایده ای به مردم شهر تهران نمی رساند.

شاکری با توصیه به افزایش شفاف سازی بین نمایندگان شورای شهر و شهروندان تهرانی خاطر نشان شد: توصیه می شود نمایندگان شورای شهر تهران که بر شفاف سازی تاکید و اصرار دارند آن را به عینه عملیاتی کنند به گونه ای که همان چیزی را که خود عنوان می کنند به اطلاع مردم برسانند, همانند بودن در دو طرف یک دیوار شیشه ای، هر حرف یا نظر و عملکرد اعضای شورا در معرض دید مردم قرار بگیرد تا دو طرف همدیگر را به صورت کامل مشاهده کنند متاسفانه تصویری که شورای شهر تا کنون از خود ارائه داده تصویری منطبق با شفاف سازی نیست.

وی با اشاره به موضوع عدم پذیرش استعفای شهردار و تغییر نظر یک شبه نمایندگان شورای شهر به نکته جالبی اشاره کرده در این باره افزود: نکته جالب این است که شهردار تهران آقای دکتر نجفی از پیش از عید نوروز بر عدم کارآیی ومشکلات در اداره شهر تاکید کرده تا بعد از سال جدید همچنان برآن اصرار می کند بنحوی که دیگر ادامه ماندن خود را در شهرداری مصداق خیانت درامانت عنوان می کند. جالب تر آن است که ایشان در جلسه یک شنبه استعفای خود را یک بار دیگر اعلام می کند و ادله هایش را مطرح می کند اما شانزده نماینده شورای شهر یک صدا به رد ادله ها و اینکه شما توانایی شهردار بودن تهران را دارید تاکید می کنند! چیزی نمی گذرد که سه شنبه یک جلسه بعد از جلسه پیشین پانزه نفر از اعضای شورا تغییر 180درجه ای می دهند، یعنی نظر آنها با یک شنبه که اصرار بر ماندن و توانایی شهردار داشتند متفاوت می شود و ناتوانی شهردار را می پذیرند. حال این سوال مطرح می شود که چگونه بعد از گذشت یک جلسه شمایی که برتوانایی شهردار تاکید داشتید به این نتیجه رسیدید که شهردار ناتوان است؟ چه شد که نجفی به یکباره در یک شب بدرد تهران نخورد؟

مجتبی شاکری با تاکید بر بازی سیاسی در این دوره کاری از شورای شهر و شهرداری با اشاره به فعالیت سامانه های اطلاع رسانی شهرداری خاطر نشان شد: آیا این رفتارها بیانگر بازی دادن شهروندان و انجام رفتارهای سیاسی نیست که از پشت پرده هدایت می شود؟ به رغم اینکه نمایندگان شورای شهر از همان روزهای اول کاری خود بر شفافیت سازی و عدم مطالب پشت صحنه تاکید می کردند اما روال عادی شورای پنجم نشان می دهد که  هر آنچه در صحن گفته می شود به گوش عموم نمی رسد، یعنی در صحن همه چیز گفته نمی شود! به نظر می رسد برخورداری از صداقت، راستگویی و عمل کردن به وعده ها و رو راست بودن با مردم تنها راه نجات شهر و شهروندان از کارهای روی زمین مانده است. خوشبختانه شهرداری تهران بیش از سی سامانه اطلاع رسانی دارد که قبل از این دوره هم فعالیت داتشه از این رو بهتر است مسائل اتهامی به سازمان های ذی صلاح ارجاع شود و بعد از تایید آن در سایت ها قرار داده شود تا مردم و خبرنگاران از آن مطلع شوند و همچنین خبرنگاران با دسترسی به این سامانه ها اشرافی بر رفتار نمایندگان در شورای شهر داشته باشند تا خود قضاوت کنند که آیا گفته های نمایندگان شورای پنجم رمطابق منطق شفاف سازی است یا خیر؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
صحت تخلفات را باید قوه محترم قضائیه تایید یا رد کند نه ایشان که خودشان از اعضای شورای شهر بوده اند
Iran, Islamic Republic of
چرا حاشیه میری؟پس چرا اون اصلاح طلبهای عضو شورای شهر قبلی ،منجمله مسجدجامعی در دوره قبل در سکوت بودند ؟اگر نفهمیدند که تخلف شده ،یعنی بیکفایتی مطلق ،اگر فهمیدند وساکت بودند ،که ممکن نیست ،چون اصلاح طلبها اصولا فقط دهانشان کار میکند واگر چیزی هم نباشد ،چیزی میسازند تا دهانشان فعال بماند !
نتیجه: نجفی ...در کرد ورفت !
Iran, Islamic Republic of
دوست 12-46 چکار داریم با اصلاح طلب و اصولگرا شهرداری بر اساس اسنادی شهرداری را متهم به فساد در کارش کرده است حالا باید قوه قضاییه بررسی کند و خبر بدهد اگر درست است فرد خاطی مجازات شود اگر درست نیست فرد شکایت کننده مجازات شود . شما جرا مغلطه و سفسطه میکنید
Iran, Islamic Republic of
از قوه قضا باید بپرسید که تکلیف اختلاس های کلان فاضل لاریجانی به کجا رسیده است ؟
Iran, Islamic Republic of
سردار قالیباف از نظر من ایرادات بسیاری دارد در کار هایش ولی به احترام اینکه ایشان چند سالی فرمانده تیپ و لشگر ما بوده است باید سریعتر پرونده ایشان بررسی شود و جواب داده شود تا ایشان بتوانند در پستی دیگر مشغول کار بشوند
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخه ایرادات بزرگ ؟! خوش به حال تو ونجفی واصلاح طلبها که بی نقصند !
Iran, Islamic Republic of
خنده نداشت دوست عزیز ربطی به اصلاح طلب و اصولگرا هم ندارد . همه انسانها جایز و خطا هستند جز به عقیده ما شیعیان امامان معصوم . حلا اگر هم سردار مرتکب اشتباه یا خطایی شده باشد قانون در مورد ایشان تصمیم میگیرد و گرنه از ظرفیت ایشان در پستهای دیگر استفاده میشود
Canada
اين بنده خدا همين شكليه يا داره ادا در مياره؟
Iran, Islamic Republic of
ایشان جانباز جنگ تحمیلی از چشم هستند. برای سالم ماندن صورت من وتو از دست دشمن ،چشمانشان را داده اند.
Iran, Islamic Republic of
جانبازان جنگ منتی بر سر کسی ندارند و شما هم از بابت جانبازی ان عزیزان منتی بر سر کسی نگذارید
Iran, Islamic Republic of
این عزیزان با خدا معامله کرده واز من وتو هیچ توقعی ندارند .ولی کسی که از مخلوق تشکر نکند از خالق هم تشکر نمیکند.میشود یک از خود متشکر از خود ممنون از خودراضی.
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی مثبت دادم
م
Iran, Islamic Republic of
باز تو کانادایی ...
Canada
چيطورررررى ايرانى؟
علی
Iran, Islamic Republic of
... خودشان که کار بلد نیستند از کسی که کار کرده ایراد می گیرند... مملکت ما همین است امام علی از دست اینها خون گریه می کرد
Iran, Islamic Republic of
هیچکس بهتر از هم حزبیها همدیگر رو نمیشناسند.صادق خرازی همون روزهای اول انتخاب نجفی
گفت : ببینیم نجفی میتواند میخی به دیوار تهران بکوبد!

وهمان هم شد همون میخ رو هم نتونست بکوبه!
Iran, Islamic Republic of
من در تعجبم که این سایت پلید و متحجر به اصطلاح انقلابی چطور داره در سالی که به نام سال حمایت از کالای ایرانی از طرف مقام معظم رهبری نامگذاری شده کالاهای خارجی تبلیغ می کنه. در عدم سلامت این ها باید شک کرد
Iran, Islamic Republic of
بصيرت ندارى باباجون ! يه مصالحى براى جهان نيوز هست كه من و تو نمى دونيم !
Iran, Islamic Republic of
گر تخلفات قالیباف صحت دارد، چرا ۱۳ اصلاح‌طلب شورا ساکت بودند؟
چون قوه قضاييه دو چشم داريم
كه روزگارشون و به باد ميده
...
نباتی
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب شاکری من متن توده مردم حرف می زنم مردمی که منصفانه اگه قضاوت کنم ۵۰۵۰ ماهواره نگاه می کنند یا از دوستداران ماهواره هستن یا صداقت بی بی سی برایشان محرز شده ویا از روی لجاجت و تلافی اختلاصها و پارتی بازی های و حقوقهای زیاد مسئولین به نظام دلخوش نیستن متاسفانه بعلت موارد فوق الذکر امثال من حرفی برای دفاع نداریم البته به زعم آنها چرا که هیچ حرفی را ازما قبول ندارند ای مومن تا که دستت می رسد کاری بکن نظام از دست رسانه های داخلی که دولت پول می گیرند تا مردم را سر گرم فرعیات کنند بیشتر ضربه می خورد اینها که برای شورای شهر فرمودی برایشان قابل قبول نیست اینها سخنان منطقی مدعی العموم را بر نمی تابند و دیکتاتوری می دانند چون از طرف رسانه های زاویه دار و مخالف ان ور آبی اینجوری گفته شده ای عمار زمان فکری به حال منافین داخلی کنید تا دیر نشده .. التماس دعا دارم خدا نگهدار