پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

انقلاب ادبیات را با مضامین قرآنی آشتی داد

دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 604307
میلاد عرفان پور، شاعر معاصر با تاکید براینکه انقلاب اسلامی در بسیاری از زمینه‌ها ما را با قرآن و مفاهیم اخلاقی و قرآنی آشتی داد، گفت: انقلاب اسلامی درعرصه ادبیات و شعر نیز حرکت بزرگی بود که توانست ما را به سمت مضامین قرآنی و ارزشمند سوق دهد.
انقلاب ادبیات را با مضامین قرآنی آشتی داد
به گزارش جهان نيوز، میلاد عرفان پور، شاعر معاصر با تاکید براینکه انقلاب اسلامی در بسیاری از زمینه‌ها ما را با قرآن و مفاهیم اخلاقی و قرآنی آشتی داد، گفت: انقلاب اسلامی درعرصه ادبیات و شعر نیز حرکت بزرگی بود که توانست ما را به سمت مضامین قرآنی و ارزشمند سوق دهد.

میلاد عرفان پور، با بیان اینکه در سال‌های آغازین نوگرایی توجه به مفاهیم قرآنی کمرنگ شد اظهار داشت: با ظهور انقلاب اسلامی، ادبیات و شعر ما با ریشه های سنتی و محتوای قرآنی آشتی کرد و در حال حاضر پررنگ شده است.

وی تشریح کرد: همواره توجه به محتوای قرآنی در آثار نویسندگان و شعرای تاریخ ما کاملا مشهود بوده است اما در یک دوران در آغاز جریانات نوگرایی، شعر نو از محتوا و معارف قرآنی فاصله گرفت و بیشتر به سمت ادبیات غرب پیش رفت.

عرفان پور ادامه داد: اگرچه با تولد انقلاب اسلامی دوباره ادبیات، شعر و داستان نویسی با قرآن پیوند خورد اما نسبتش شبیه به شاعران کلاسیک ما نیست و بازهم جای پیشرفت دارد و یک کار تحقیقی و محققانه می‌طلبد.

این شاعر معاصر ضمن تاکید بر اینکه ادبیات همواره همنشین قرآن بوده است خاطرنشان کرد: همواره ادبیات گذشته ما چه از نظر محتوایی و چه از نظر فرم و شکل زیر سایه قرآن و منبعی مهم برای ادبیات و شعرای ما بوده است.

منبع:فردانیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *