پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
بیت‌الهی:

صادرات‌ محصولات‌ نانوی ایران‌ به بیش از ۴۵ کشور

دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 604211
مدیر کارگروه ارتباطات بین الملل ستاد فناوری نانو با اشاره به ظرفیت‌های موجود درایران از صادرات محصولات نانوی کشور به بیش از ۴۵ کشور دنیا خبر داد.
صادرات‌ محصولات‌ نانوی ایران‌ به بیش از ۴۵ کشور
به گزارش جهان نيوز، علی بیت‌الهی مدیر کارگروه ارتباطات بین الملل و استانداردسازی ستاد فناوری نانو درباره برگزاری اولین المپیاد جهانی نانو بیان کرد: براساس تجارب ایران در برگزاری هشت المپیاد ملی دانشجویی، پیشنهاد برگزاری یک المپیاد بین‌المللی نانو در راستای حل معضلات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی در مجامع بین‌المللی مثل مجمع آسیایی نانو مطرح شد و خوشبختانه بعد از دو سال پیگری این پیشنهاد مورد تصویب قرار گرفت و بسیاری از کشور‌های آسیایی و سپس کشور‌های اروپایی از این طرح استقبال کردند.

وی با بیان اینکه در این دوره ۴ تیم برمبنای شاخص‌های تبیین شده از سوی کمیته راهبردی انتخاب می‌شوند، درباره جوایز برندگان ادامه داد: تیم اول ۳ هزار یورو و سه تیم بعد هریک ۲ هزار یورو جایزه نقدی همراه مدال المپیاد با پوشش نانویی که به همت یکی از شرکت‌های داخلی ما تهیه شده است، دریافت می‌کنند و به بقیه شرکت‌کنندگان لوح یادبود حضور اعطا می‌شود.

بیت‌اللهی اظهار داشت: دانشجویان می‌توانند از دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این رقابت حضور داشته باشند و طبق مقررات تنظیم شده، کشور میزبان می‌تواند دو تیم را در رقابت داشته باشد.
 
وی گفت: قطعا ایران یکی از کشور‌های فعال است که دنیا جایگاهش را به رسمیت شناخته است. ما فعالیت در زمینه نانو را از صفر شروع کردیم و امروزه با پیشرفت خوبی بیش از ۴۰ هزار متخصص بالاتر از سطح ارشد در کشور داریم، بنابراین ظرفیت بسیار خوبی ایجاد شده است.

مدیرکارگروه ارتباطات بین الملل و استانداردسازی ستاد فناوری نانو درباره تجاری‌سازی فناوری نانو عنوان کرد: ایران به لحاظ تجاری سازی محصولات و توسعه فناوری خوب عمل کرده است و بیش از ۳۶۰ محصول را در کشور تجاری کردیم.

وی با اشاره به عرضه محصولات بیش از ۱۶۰ شرکت به بازار ادامه داد: با سیاست‌های اتخاذ شده توسط ستاد ویژه فناوری نانو محصولات نانوی ایران به بیش از ۴۵ کشور دنیا صادر می‌شود و این مسئله نویدبخش آینده خوب است، درحقیقت رشد و پیشرفت به ظرفیت‌های موجود در کشور بازمی‌گردد و ایران با داشتن این ظرفیت‌ها از جمله استادان، پژوهشگران و دانشجویان علاقه‌مند، مستعد، شرکت‌های برجسته فناوری و ... ضمن طراحی یک برنامه جامع می‌تواند به نتایج خوبی دست یابد.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *