پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۲۴

کیهان: چرا گذاشتید منابع ارز خرج خرید ویلا در خارج شود؟!

دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۴۷
کد مطلب: 604182
سخنگوی دولت می‌گوید عده‌ای با منابع ارزی در کشورهای همسایه ویلا خریده‌اند.
کیهان: چرا گذاشتید منابع ارز خرج خرید ویلا در خارج شود؟!
گروه سیاسی جهان نيوز: محمدباقر نوبخت در گفت‌وگو با خانه ملت اظهار داشت: در حال حاضر مشکل این نیست که منابع ارزی ما تقلیل پیدا کرده، بلکه صادرات نفتی 50 دلار است، منابع صادراتی غیرنفتی 46 میلیارد دلار وجود دارد، 90 میلیارد دلار منابع ارزی داریم.

وی تاکید کرد: چیزی که باعث شد این منابع نتوانست پاسخ دهد، سلسله تقاضای‌های جدید غیرواقعی بوده چه آنهایی که فکر می‌کردند هر چه ریال دارند را به دلار تبدیل کنند و سفته‌بازی صورت گیرد، چه عده‌ای که فکر کنند این منابع را به صورت خروج سرمایه ‌استفاده کنند.

نوبخت گفت: ما حق نداریم منابع مردم را که از نفت و صادرات حاصل می‌شود را به آسانی در اختیار عده‌ای قرار دهیم تا در کشورهای همسایه خانه و ویلا بخرند، ما حق نداریم منابع را در شرایطی که فشار جهانی بر جمهوری اسلامی است و تهدید می‌کنند که ما را از نظر اقتصادی تحریم خواهند کرد از دست بدهیم بلکه باید مدیریت بر عرضه و تقاضا داشته باشیم.

به گزارش کیهان، سخنان مبهم سخنگوی دولت در حالی است که مردم انتظار دارند دستگاه‌های ذی‌ربط دولت، با شفافیت بگویند چه کسانی منابع ارزی کشور را خرج خرید ویلا در کشورهای همسایه کرده‌اند و چرا دولت نظارتی بر این امر و مقابله با آن نداشته است؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این صحبتها صحت ندارد.این اقایان برای توجیه بی کفایتی اعمالشان اینها را مطرح میکنند.چقدر ویلا در بیرون کشور خریداذی شده که اقتصاد ما را متزلزل ساخت.این ها بهانه است
Iran, Islamic Republic of
بهانه ارز گرام مضحک است
برای سرپوش گذاشتن به انفجار بمب غول نقدینگی بی سابقه و عدم جذبش در بخش حمایت نشده تولید.
و دلار 4200 هم صوری و نمایشی است.
چون الان در معاملات و تعاملات مالی بین المللی ، نرخ تسعیر طرفهای خارجی با تجار و مسافران و بیماران همان 6000 تومان است نه 4200.
این یعنی داروی گران یعنی تجهیزات صنعتی گران و....
پس مردم را فریب ندهیم
هادی
Iran, Islamic Republic of
با این وضعیت مملکت بهترین کار خارج کردن دارایی از کشوره...
اردکانی
Iran, Islamic Republic of
به برکت حقوقهای نجومی
خصوصا طرح تمول مافیای پزشکان و تجهیزات و دارو
بسیاری از آنها حقوقشان را دلار کردند و بردند...
کجایند دستگاههای نظارتی و قضایی؟
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی امثال حسین شریعتمداری و تندروهایی مثل ایشون تو این مملکت هستند که دنبال ماجراجویی هستند و وصع بد اقتصادی بهترین راه همون رفتن از ایران هست متاسفانه چون داریم میشیم کره شمالی دیگه .
Iran, Islamic Republic of
خخخخع کره شمالی هم از فرط پولهای نجومی وکارانه های نجومی پزشکانش ،پولها میره میشه ویلاهای خارجی؟! کره شمالی هم مثل ماها هر خونه ای دوتا ماشین داره وازبس ماشین توی خیابون هست مردم از دود خفه میشوند؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
لطفادهنتوببندچقدربهانه گیری آخه قراربودصدروزه حل بشه . این صدروزه وشش سالتون. ...
هرّی
کی التماست کرده بمونی؟!
Iran, Islamic Republic of
... مردم عاقل هستند وقتی چهل ساله که هر ساله شاهد افزایش هزینه های زندگی هستند وقتی در آمدشان به ریال است و خرج کردنشان به دلار باید هر چه را دارند در جایی هزینه کنند که شهروند درجه یک و دو ندارد و ....
Iran, Islamic Republic of
یعنی مردم اونقدر دارند که ریالشون رو کنند دلار وبعد برن در کشور دیگه خرجش کنند؟؟؟؟؟؟؟! اینکه یعنی برخورداری مردم.در ضمن 11میلیون مسافر خارج از کشور در سال به نظرت یعنی داشتن یا نداشتن؟!
Iran, Islamic Republic of
اینا که میرن فرش زیر پایشان را هم میفروشند
خدا عقل بده
Iran, Islamic Republic of
تمام دوستان دوران دبیرستان من که درسشان خوب بود همگی رفته اند و همانجا تشکیل زندگی داده اند شوخی نیست در طول 40 سال بیش از ده میلیون ایرانی از کشور مهاجرت کرده اند
Iran, Islamic Republic of
حضرات ...دولت شيخ حسن, ... كه مي زنند,بلافاصله خودشان در نقش مدعي العموم و طلبكار در رسانه ها ظاهر شده و طوري قيافه حق به جانب مي گيرند كه انگار حتي يك نفرشان هم مسئوليتي در اين سوءمديريتها و قصور و تقصيرها نداشته و ندارند و كلهم اجمعين در به در به دنبال احقاق حقوق پايمال شده ملتند و خواهان اشد مجازات براي مسببين بي وجدان و خبيث اين گندزدنهايند!!!!
Iran, Islamic Republic of
وقتی نود در صد مسولین کشوری پاسپورت دو گانه دارند چرا از مردم عادی گله‌مند هستید
Iran, Islamic Republic of
اینان خودشان می‌دانند که ایران آباد و آزاد را تبدیل به ایران ویران وابسته کرده اند ما جز معدود کشورهایی هستیم که با نگاه به قبل دنبال آرزوهای از دست رفته می گردیم خانه هایی با دیوار های کوتاه ازدواج های کمتر تبدیل شده به طلاق صمیمیت همسایه‌ها هوای پاک محیط زیست پاک دریاچه های پر از آب رودخانه های پر آب وووووووو کافی هست نگاهی بیندازیم به اطرافمان و مقایسه کنیم چه بود و چه شد و دیگر حسرت حقوق شهروندی دیگر کشورها را نخوریم و منابع ارزیمان را به انجاهانبریم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
...
محفوظ
Iran, Islamic Republic of
...
پس بیخود همدیگه رو محکوم نکنیم چون خودمون تربیت وقبول می کنیم
...
Iran, Islamic Republic of
ملت هوشیار باشد توطئه خارجی و خرید ویلا در خارج برای فریب مردم است.اقتصاد با خرید فرضا چند ویلا در خارج بهم نمیریزد.بدانید که در این میان سودها و منافع بسیار کلان و خارج از تصور به افراد و جریانهایی نصیب شدِمواظب باشیم گول نخوریم .الان هم با ممنوعیت فروش ارز در صرافی ها بازار سیاهی ایجاد کرده اند تا ارزها را با بهای بالاتری بفروشند
Iran, Islamic Republic of
اِی خِدا از این همه خالی بندی...
علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
برای اولین و آخرین بار باید راهی پیدا کرد تا دست افساد طلبان را ... جامعه در طول تاریخ رو کرد ...
علی
Canada
۶ تا ۱۰ ملیون ایرانی در خارج از کشور زندگی و کار میکنند. بسیاری از اینها افراد عادی هستند که به دنبال زندگی بهتر با قبول خطرات و ریسکهای بسیار و کلی استرس مهاجرت کرده اند و حق دارند که سرمایه ی عمر خود را در محل زندگی شان داشته باشند و آنجا استفاده کنند. بسیاری از این افراد اینقدر با معرفت هستند که هنوز سرمایه ی عمرشان در ایران است و در حال تولید و کمک به اقتصاد ایران است و برداشت بسیار محدودی از درآمدشان در ایران دارند. عده بسیاری هم به صورت کارمند و کارگر و یا سرمایه گذارهای کوچک در خارج از کشور فعال هستند و به نحوی نیاز به حقوق بازنشستگی و یا اجاره خانه شان در ایران و یا سایر حق و حقوق قانونی شان در ایران به صورت ارز دارند. گران شدن ارز در ایران علاوه بر ضربه زدن به قشرهای ضعیف آسیب پذیر ایران به این افراد هم ضربه بزرگی میزند. اگر رفاه و شادی و امنیت اقتصادی و هوای پاک و ..... در ایران باشد هیچگاه مهاجرت نمیکنند و ارز هم بالطبع کمتر خارج میشود
دانا
Iran, Islamic Republic of
من هم مثل خیلی از مردم دولت رو مقصر وضع اقتصادی می دونم البته نه فقط این دولت بلکه دولت های پیاپی ای که فقط دنبال نفع دوستان و اطرافیانشان بودن با اینحال بازهم مثل قبل تاکید می کنم ما در جنگ اقتصادی به سر می بریم بنابراین باید به دنبال راه حلی برای نجات اقتصاد مردم و کشور باشیم و فراموش نکنیم این دولتمردان هم مثل دولتمردان قبلی خواهند رفت و آنچه می ماند ویرانه ای بر سر مردم خواهد بود بنابراین سعی کنیم راه حل تزریق کنیم ؛
1- تمام اسکناس ها در کشورهای دنیا شماره گذاری شده اند یعنی قابل ردیابی که در اسکناس کشور ما به رنگ قرمزه حالا یه کم فکر کنیم برنامه نویسا اول تحلیل سیستم می کنن بعد طراحی سیستم با یه برنامه نویسی درست می شه اسکناس ها رو از هر ارزی که باشه نظارت کرد.
2- با این شماره ها به صورت مجازی حتی با ارائه اسکناس ها به افراد می شه فهمید دهنده و گیرنده اسکناس ها چه کسانی هستند البته به طور مجازی بنابراین اگر پول شویی یا اختلاس یا قاچاقی صورت بگیره می شه ردیابی کرد .
3- اختصاص ارز به کالا هم در برنامه نویسی باید انجام بشه که هم جلوی قاچاق ارز گرفته می شه و هم جلوی قاچاق کالا و هم کالای اصل از تقلبی شناخته می شه .
4- سود شفاف هم شناخته می شه البته با آوردن بورس تو صحنه هم بازار گرم تر و قیمت ها واقعی تر و با تبدیل ارز در این بازار متعادل می شه .
بازهم تقاضا می کنم به خاطر مردم راه حل ارائه کنید