کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دیدار دکتر زاکانی با خانواده شهید بلباسی +عکس

26 فروردين 1397 ساعت 16:14

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: بنده در سال ۱۳۸۸ در مقایسه شهدای دفاع مقدس و شهدای فتنه بیان کردم شهدای فتنه در صورت داشتن پایه‌های ایمانی برابر با شهدای دفاع مقدس، از آنان افضل‌تر می‌باشند.


به گزارش جهان نیوز، دکتر علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در دیدار با خانواده شهید بلباسی در شهرستان قائم شهر که در روز چهارشنبه ۲۲ فروردین ماه انجام شد گفت: «کسانی که در دوره ائمه حضور داشتند به کسانی که در دوره غیبت بودند حسرت می‌خوردند. اهل بیت نیز در خصوص دوره غیبت فرمایشاتی دارند که ارزش مجاهدت در دوره‌ی کنونی را مشخص می‌کند. در دوران غیبت اگر فردی در مسیر مستقیم باشد و پایه‌های ایمانی برابری با افراد دوران حضور ائمه داشته باشد، در مقایسه با افراد دوران حضور ائمه دارای ارزش و جایگاه بالاتری است.»


وی هچنین افزود: «در خصوص دوران جهاد اصغر و جهاد اکبر نیز این منطق حاکم است. اگر کسی در دوران جهاد اکبر در مسیر حق مجاهدت کند و پایه‌های ایمانی برابر با مجاهدین دوران دفاع اصغر داشته باشد، به دلیل سختی‌ها، پیچیدگی‌ها و مشکلات جهاد اکبر دارای جایگاهی افضل است.»

دکتر زاکانی ادامه داد: «ما اکنون هم در دوره غیبت به سر می‌بریم و هم در دوران جهاد اکبر و کبیر و با منطقی که ذکر گردید بنده در سال ۱۳۸۸ در مقایسه شهدای دفاع مقدس و شهدای فتنه بیان کردم شهدای فتنه در صورت داشتن پایه‌های ایمانی برابر با شهدای دفاع مقدس، از آنان افضل‌تر می‌باشند. بعدها که رهبر انقلاب نیز فرمودند شهدای فتنه افضل شهدا هستند نشان داد این منطق صحیح است. این منطق ناظر به شهدای مدافع حرم نیز وجود دارد رهبر انقلاب نیز فرمودند این شهدا هم رنج غربت را می‌کشند و هم در دوره جهاد اکبر سختی‌هایی وجود دارد که هر کسی رفتار این شهدا را درک نمی‌کند و این‌ها موجب می‌شود جایگاه عالی این شهدا متعالی گردد. شهدای خانطومار که دیگر علاوه بر موارد فوق از مظلومیت خاصی نیز برخوردار هستند چرا که با ایستادگی مردانه در مقابل آن هجمه سنگین به شهادت رسیدند و پیکر پاکشان نیز متاسفانه باز نگشت.»

وی افزود: «نقل تاریخ است در جنگ احد بعد از پیروزیه اولیه، وقتی همه در حال جمع کردن غنائم بودند به شداد بن هارون گفتند تو هم جمع کن اما شداد گفت من آمده‌ام که خون گلویم را فدای پیامبر(ص) کنم و به چیزی کمتر از این قانع نیستم. در انتهای جنگ وقتی برای دفع شهدا آمدند شداد به صورت بر زمین افتاده بود وقتی او را بر گرداندند پیامبر فرمود او راست گفت. به نظرم مهمترین چیز هم این است که ما راست بگوییم چرا که همه چیز نابود می‌شود و همین صداقت‌ها می‌ماند. رمز جلوه‌گری امثال شهید حججی و شهید بلباسی که چنان موج‌هایی در کشور ایجاد می‌کنند اخلاص، صداقت‌ها و رابطه‌شان با خداست که گوشه‌ای از آن در وصیت نامه شهید بلباسی مشخص است.»


دکتر زاکانی در انتها خاطر نشان کرد: «امثال ما باید درک نشستن بر سر این سفره را پیدا کنیم. درک این نعمت سطوح مختلفی دارد. نخستین سطح زنده نگاه داشتن یاد شهدا با گریه و برگزاری یادواره شهدا است که حداقل‌ترین کاری است که از ما ساخته است. سطح دوم نگاه به شهید به عنوان نقطه‌ی ثبتی و سنجه‌ی حق و نا حق است که می‌توان با اتکاء به آن حق را از نا حق و مرد را از نامرد تشخیص داد. سطح بالاتر از این بهره‌مندی از شهید به عنوان الگوی زندگی است و باز هم بالاتر از آن باور راستین به آیه‌ی شریفه‌ی «وَ لَا تحَْسَبنََّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فىِ سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتَا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون» باید با تمام وجود درک کنیم شهید زنده است و ما مرده‌ایم و اما بالاترین سطح درک نعمت حضور بر سفره‌ی شهدا درک احتیاج واقعی ما به شهدا است ما در واقع محتاج شهدا و شفاعت آنان هستیم و شهدا هستند که باید دست ما را بگیرند و ما را از منجلاب دنیا رها سازند.»

در این دیدار آقایان دکتر بلباسی و دکتر نعمت زاده از اساتید دانشگاه و جمعی از فعالین فرهنگی استان مازندران نیز حضور داشتند.


کد مطلب: 604129

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/604129/دیدار-دکتر-زاکانی-خانواده-شهید-بلباسی-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com