کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرزند کروبی بیان کرد:

رضایت از آملی لاریجانی و نارضایتی از روحانی درباره رفع حصر/ مشخص است حسن روحانی جدی نیست

26 فروردين 1397 ساعت 16:04

مشخص است آقای روحانی در کار خود جدی نیست. به هر حال آقای روحانی رئیس شورای عالی امنیت ملی هستند و اگر اراده‌ای بود می‌توانستند گام‌های مهمی در این زمینه بردارند. با این وجود هنوز برای ما مشخص نیست که آیا ایشان دستوری به شورای عالی امنیت ملی در زمینه داده‌اند و یا خیر.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمد حسین کروبی فرزند مهدی کروبی طی گفتگوی از علاقه پدرش به برنامه‌های خبری صدا و سیما و خواندن روزنامه کیهان و همچنین کوتاهی‌های حسن روحانی درباره رفح حصر سخن گفته است.

به گزارش جهان نیوز، گزیده ای از اظهارات وی در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب آرمان را می خوانید:

* از روزی که خواندن مطبوعات برای ایشان فراهم شد تقاضای پنج روزنامه مثل آرمان، شرق، اعتماد، کیهان و جمهوری اسلامی را کردند. البته در ساعاتی از روز تلویزیون هم تماشا می‌کنند. علاقه بیشترشان به بخش خبری صداوسیماست و گاهی اوقات برنامه‌های دیگر را می‌بینند.

* به فرزندان، عروسان و نوه‌ها اجازه داده شد هر زمان که تمایل داشته باشند می‌توانند با حاج آقا دیدار داشته باشند و حتی درصورت تمایل شب را در آنجا سپری کنند. در چند ماه گذشته ما هر زمان که تمایل داشته باشیم می‌توانیم به دیدار حاج آقا برویم. در شرایط کنونی مادرم نیز با پدر زندگی می‌کنند.

* به پدر گفته شده بود که شما حرکتی انجام بدهید تا حاکمیت نیز گام بعدی را بردارد. حاج آقا در پاسخ به این مسأله عنوان کرده بودند که بنده چه حرکتی می‌توانم انجام بدهم و کاری از دستم برنمی‌آید.

* اعضای کمیته رفع حصر که از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است دراین زمینه دیدار مثبتی با آقای آملی لاریجانی انجام داده‌اند و هنگامی که جلسه را ترک کرده بودند، خوشحال بودند و نسبت به آینده خوشبین بودند. یکی از اعضای رفع حصر به بنده گفت که انتظار نداشتیم دیدگاه ایشان نسبت به مسأله حصر تا به این اندازه باشد. البته اولین دیدار اعضای کمیته رفع حصر با آقای علی لاریجانی بوده است که ایشان در این دیدار قول کمک داده‌اند و عنوان هم کرده‌اند هر چه زودتر این مسأله باید حل شود و به سود همه خواهد بود وادامه آن به صلاح کشور نیست.

* ما هنوز اطلاع دقیقی از برنامه دولت برای رفع حصر نداریم گرچه آقای نوبخت بارها عنوان کرده است که دولت به صورت جدی دنبال حل موضوع می‌باشد ولی دقیقأ هیچ کس نمی‌داند دولت تا به حال چه قدم مثبتی بر داشته است. مشخص است آقای روحانی در کار خود جدی نیست. به هر حال آقای روحانی رئیس شورای عالی امنیت ملی هستند و اگر اراده‌ای بود می‌توانستند گام‌های مهمی در این زمینه بردارند. با این وجود هنوز برای ما مشخص نیست که آیا ایشان دستوری به شورای عالی امنیت ملی در زمینه داده‌اند و یا خیر.

* حدود پنج سال پیش رئیس دولت اصلاحات به من گفتند که خبرهای موثقی دارم که به احتمال زیاد مسأله حصر حل خواهد شد. یک بار نیز آقای جهانگیری به خودم گفتند که قرار بود گشایش‌های جدی در این زمینه انجام شود اما دعوای دختران مهندس موسوی با مأموران همه چیز را به هم زد. بار دیگر گفتند نامه پدرم به آقای روحانی موضوع را منتفی کرد، به تازگی هم آقای ذوالنور فرمودند که با نامه اخیر پدرم رفع حصر را منتفی کرده است، واقعيتش به نظر می‌رسد برخی دست‌های پشت‌پرده وجود دارد که برای حل نشدن این موضوع اقدام می‌کنند. به نظر من این دست‌های پنهان، از قدرت نیز برخوردار هستند و اجازه نمی‌دهند موافقان گام‌های جدی‌تری در این زمینه بردارند.

* ظاهرا مهم‌ترین دغدغه در این زمینه این است که برای این افراد چشم انداز روشنی از فردای رفع حصر وجود ندارد. این افراد اظهار نگرانی می‌کنند از فردای رفع حصر چه اتفاق و واکنشی در سطح جامعه پدید خواهد آمد که به‌نظر من نگرانی بی‌موردی دارند مگر همین نگرانی‌ها در مورد مرحوم آيت ا... منتظری وجود نداشت؟ با این حال دیدید اتفاق خاصی رخ نداد و پس از مدتی کوتاه دیدارهایی از سوی برخی از اقشار مردم با ایشان صورت گرفت و خیلی زود شرایط به وضعیت عادی بازگشت. این وضعیت برای محصورین کنونی نیز وجود دارد و نگرانی در این زمینه بی‌مورد است. هم پدرم و هم آقای موسوی همواره به نظام جمهوری اسلامی معتقد و دلسوز نظام بوده‌اند. به همین دلیل نیز هیچ نگرانی در این زمینه وجود نخواهد داشت.


کد مطلب: 604126

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/604126/رضایت-آملی-لاریجانی-نارضایتی-روحانی-درباره-رفع-حصر-مشخص-حسن-جدی-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com