شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

خاطره‌ جلیلی از بشار اسد و شهید همدانی

يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 604095
در بخشی از کتاب «و این شدنی است» به خاطره سعید جلیلی از دیدار چند سال قبل با بشار اسد اشاره می کند.
خاطره‌ جلیلی از بشار اسد و شهید همدانی
به گزارش جهان نيوز،‌ خاطره دکتر سعید جلیلی از دیدار چند سال قبل با بشار اسد و پیش بینی شهید همدانی درباره آینده سوریه که در کتاب «و این شدنی است» منتشر شده را در ادامه می خوانید:

"چند سال قبل، در اوج بحران سوریه و در شرایطی که بسیاری از مسئولان سوری ترور شده بودند و حتی بعضی از مقامات دولتی این کشور نیز فرار کرده بودند؛ به دمشق رفتم و با بشار اسد دیدار کردم. آن روز حتی برخی مسئولان سوری می گفتند شرایط امنیتی سوریه خوب نیست.

به ما اعلام کردند به چند ملاقات دیپلماتیک اکتفا کنید و جای دیگری نروید؛ اما سردار همدانی به من گفت بیا با مسئولیت من به حرم حضرت زینب سلام الله علیها برویم. توفیقی حاصل شد و به زینبیه رفتیم. بعد از این اتفاق، خود مسئولان سوری تعجب کردند که ما باچه محاسبه هایی این کار را کردیم ! در آن شرایط، نماد تفکر بسیجی، سردار همدانی می گفت نظام سوریه باقی می ماند و سقوط نمی کند. ما می توانیم مانع سقوط آن شویم. این حرف او شعارنبود؛ این را در عمل نشان داد."

برای دانلود فایل کامل PDF کتاب «... و این شدنی است» که حاوی 50 خاطره کوتاه از زبان دکتر سعید جلیلی است؛ اینجا کلیک کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حیف دکتر از وزارت خارجه رفت. یعنی ... بگذریم.