کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۷ اشتباه مرگبار در خرید گوشی همراه

24 ارديبهشت 1397 ساعت 10:46

انتخاب و خرید گوشی فرآیندی سخت و پیچیده دارد که بسیاری را به دردسر می‌اندازد. اگر به فکر خرید یک گوشی جدید هستید این مطلب را تا آخر مطالعه کنید تا دریابید چه اشتباهاتی ممکن است شما را دچار ضرر کند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از صبحانه، گوشی هوشمند وسیله‌ای است که خرید آن حتی برای افراد حرفه‌ای نیز مشکل است. علاوه بر اینکه باید آیتم‌های متعددی را در انتخاب یک گوشی مناسب در نظر گرفت، در زمان خرید از فروشگاه نیز باید حسابی حواستان را جمع کنید تا دچار ضرر نشوید.

 
بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند در پاساژها و فروشگاه‌ها بگردند و گوشی خود را حضوری خریداری کنند؛ اما عده‌ای دیگر ترجیح می‌دهند به صورت اینترنتی خرید خود را انجام دهند.
 
جزو هر کدام از این دو دسته باشید باید در هنگام خرید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا سرتان کلاه نرود و متضرر نشوید.
 
*فریب تبلیغات را نخورید
 
در اینترنت، تلویزیون یا بیلبوردهای سطح شهر حتما تبلیغات جذاب و جالب گوشی‌های مختلف را دیده‌اید که با هیجان از ویژگی‌های دستگاه تعریف می‌کنند و زیبایی بی‌نظیر آن را می‌ستایند. بسیاری از این تبلیغات از واقعیت به دور هستند و فقط به نقاط قوت گوشی می‌پردازند.
 
به یاد داشته باشید هدف از تبلیغات جلب نظر مشتریانی همچون شماست؛ بنابراین تنها با دیدن تبلیغات یک محصول تصمیم به خرید نگیرید و شخصا در مورد مزایا و معایب آن تحقیق کنید.
 
*به حرف‌های هر فروشنده‌ای اعتماد نکنید
 
برخی از فروشندگان با خریدار روراست نیستند و فقط به منافع خود اهمیت می‌دهند؛ به همین دلیل هر کاری می‌کنند تا خریدار را راضی کنند تا گوشی مورد نظرش را در همان مغازه بخرد. این دسته از فروشندگان معمولا اطلاعات درستی به مشتری نمی‌دهند.
 
پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید گوشی اطلاعات کافی در مورد گوشی مورد نظر خود را از سایت‌های مختلف دریافت کنید تا توضیحات نادرست فروشنده شما را گمراه نکند.

۷ اشتباهی که زمان خرید گوشی نباید مرتکب شوید
 
*از اولین مغازه خرید نکنید
 
دسته‌ای از افراد عادت دارند از همان اولین مغازه، محصول مورد نظرشان را می‌خرند. برای خرید گوشی سعی کنید به اندازه کافی وقت بگذارید و عجله نکنید. فرفی نمی‌کند گوشی‌ خود را آنلاین بخرید یا از فروشگاه‌های سطح شهر. به چند سایت و فروشگاه مختلف سر بزنید و قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید و ببینید کدام یک پیشنهاد بهتری برای خرید گوشی به شما می‌دهند.
 
*گران‌ترین و ارزان‌ترین گوشی بازار را نخرید
 
اگرچه دیگر گران‌ترین گوشی موجود در بازار بهترین گزینه نیست، ولی ارزان‌ترین گزینه قطعا بدترین گوشی‌ است که می‌توانید خریداری کنید.
 
اگر به دنبال یک گوشی خوب می‌گردید پیشنهاد می‌کنیم به دنبال محصولاتی باشید که قیمت معقولی دارند. ممکن است با پرداخت قیمتی بسیار کمتر از آیفون 10، گوشی هوشمندی بخرید که از آن برتری است. اگر هم به دنبال یک گوشی ارزان قیمت می‌گردید بهتر است کمی بیشتر هزینه کنید و فقط قیمت ارزانی آن را مد نظر قرار ندهید چون خیلی زود از خرید خود پشیمان خواهید شد.
 
*فقط به سراغ برندهای معروف نروید
 
اکنون فاصله شرکت‌های تولیدکننده با یکدیگر بسیار کم شده است. امروز فقط برندهای نامدار و قدیمی نیستند که گوشی‌های هوشمند خوبی می‌سازنند، بلکه هستند شرکت‌های جوانی که به همان اندازه محصولات با کیفیت و مناسب قیمتی تولید می‌کنند.
 
*مدل‌های سال گذشته را مد نظر قرار دهید
 
با اینکه پیشرفت فناوری در صنعت گوشی‌های هوشمند بسیار سریع اتفاق می‌افتد؛ ولی اگر واقع بین باشید خواهید فهمید که گوشی‌های 1 سال پیش اختلاف چندانی با گوشی‌های روز ندارند و می‎شود تا چند سال آینده نیز از آنها استفاده کرد.
 
پیشنهاد می‌کنیم در زمان خرید گوشی‌های قدیمی‌تر را نیز مد نظر قرار دهید چون می‌توانید با پرداخت هزینه بسیار کمتر، دستگاه قدرتمند داشته باشید که نیازهای شما را کاملا پاسخگو باشد.
 
*اولویت‌های خود را بشناسید
 
مهم است که شما به عنوان یک کاربر از نیازهای خود مطلع باشید و بدانید چه گوشی با چه ویژگی‌هایی بیشتر به دردتان می‌خورد؛ به این ترتیب محصولی را انتخاب خواهید کرد که از هر نظر مناسب شماست و هزینه اضافه بابت امکاناتی که از آن استفاده نمی‌کند پرداخت نخواهید کرد.
 
مثلا اگر خیلی عکاسی نمی‌کنید نیازی نیست که گوشی تهیه کنید که دوربین حرفه‌ای داشته باشد. یا اگر از گوشی برای کارهای روزمره استفادع می‌کنید نیازی نخواهید داشت یک گوشی پرچمدار بسیار قدرتمند بخرید.


کد مطلب: 604055

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/604055/۷-اشتباه-مرگبار-خرید-گوشی-همراه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com