پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

پرتاب ماهواره برای جمع‌آوری زباله‌های فضایی

يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 604038
دانشمندان اروپایی همراه موشک فالکون ۹ یک ماهواره آزمایشی به مدار زمین فرستادند تا با تاکتیکهای مختلف زباله‌های فضایی را جمع‌آوری کنند.​
پرتاب ماهواره برای جمع‌آوری زباله‌های فضایی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، دانشمندان اروپایی روش جدیدی برای پاکسازی زباله‌های فضایی ابداع کرده‌اند؛ در همین راستا همراه موشک فالکون 9 که هفته قبل به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفت یک دستگاه آزمایشی به نام RemoveDERBIS نیز ارسال شد.

RemoveDERBIS ماهواره‌ای آزمایشی است که می‌تواند زباله‌های شناور در فضا را با استفاده از تاکتیکهای مختلف مانند یک تور عظیم جمع‌آوری کند.

در RemoveDERBIS از چهار فناوری کلیدی استفاده می‌شود که عبارتند از  یک تور عظیم، موشک هارپون (نوعی موشک ضدکشتی)، یک سیستم جهت‌یابی بصری و سیستمی که از سرعت حرکت زباله‌ها می‌کاهد تا از کنترل خارج نشوند.

 این ماهواره  در ارتفاع 400 تا هزار مایلی زمین قرار می‌گیرد و با استفاده از دو کیوب ست فرآیند جمع‌آوری زباله‌ها را شبیه‌سازی می‌کند.

وزن این سیستم در کل کمتر از 100 کیلوگرم است و مأموریت RemoveDERBIS از سال 2013 میلادی آغاز شده و کنسرسیومی از 10 شرکت از سراسر اروپا از جمله ایرباس و مرکز فضایی دانشگاه سوری در آن همکاری می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *