جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
مدیر اجرایی و رفاهی نمایشگاه کتاب خبر داد

ورود اولین محموله گمرک به نمایشگاه کتاب

يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 603856
مدیر اجرایی و رفاهی سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: با توجه به تاخیر به دلیل وجود فعالیت‌‌های عمرانی و هماهنگی‌های لازم، بنا داریم برای ناشرانی که غرفه خودساز دارند از سوی کمیته ناشران داخلی روز 3 اردیبهشت را اعلام کنیم تا کار را برای برپایی غرفه آغاز کنند.
ورود اولین محموله گمرک به نمایشگاه کتاب
به گزارش جهان نيوز، حسین صفری؛ مدیر اجرایی و رفاهی سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران پیرامون تحویل سالن‌ها به ناشران اظهار داشت: با توجه به اینکه قرار بود بخش‌های مختلف در این دوره در فضای مسقف قرار گیرند و از طرفی شاهد مهیا شدن رواق‌های شرقی و غربی بودیم، تلاش کردیم استقرار ناشران در این بخش‌ها نیز انجام شود.

* دسترسی آسان بازدیدکنندگان به سالن‌های نمایشگاهی اولویت نخست
وی با بیان اینکه دسترسی آسان بازدیدکنندگان به بخش‌های مختلف اولویت اول ما محسوب می‌شود،گفت: دسترسی آسان به محل و ظرفیت متراژ همین فضاها برای استقرار ناشران از مواردی بود که به آن توجه ویژه داشتیم. با این وجود دو بخش از نمایشگاه کتاب در زیر چادر استقرار خواهند یافت.

صفری با اشاره به این و بخش خاطرنشان کرد: بخش دانشگاهی و نیمی از بخش کودک و نوجوان در فضایی به مساحت دو هزار متر در چادر استقرار خواهند یافت.

* بخشی از شبستان به دلیل مسابقات قرآن ششم اردیبهشت تحویل می‌شود
مدیر اجرایی و رفاهی سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران ضمن بیان اینکه فعالیت‌های جانبی از جمله فرهنگسرای کتاب و بخش نهادها و سازمانها نیز زیر چادر خواهند بود، تصریح کرد: جانمایی کلی انجام شده است و همکارانم مشغول کار هستند ضمن اینکه بخش عمده از تحویل سالن‌ها انجام شده است.

این مقام مسئول در امور اجرایی نمایشگاه کتاب با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن در مصلا افزود: به دلیل برگزاری مسابقات قرآن  در شبستان که دارای 5 بخش است (بخش ‌های سه، چهار و پنج که در واقع بخش محراب را شامل می‌شود) از ششم اردیبهشت تحویل خواهد شد تا غرفه بندی انجام شود. اما مابقی فضاها به ما تحویل شده است.

* نخستین محموله کتاب‌های خارجی هفته آینده وارد گمرک نمایشگاه کتاب می‌شود
وی به مهیا سازی نیم طبقه دوم محل استقرار بازار جهانی، میهمان ویژه و سالن کشورها اشاره کرد و گفت:  این بخش نیز در حال مهیا شدن است.

به گفته وی، بخش گمرک هم آماده شده و چند مرتبه نماینده گمرک از آن بازدیدهایی را داشته است بنابراین به واسطه مهیا بودن این بخش هفته آینده نخستین محموله  کتاب وارد نمایشگاه کتاب خواهد شد.

وی درباره این محموله و اینکه از چه کشوری است گفت: اولین محموله مربوط به کشورهای عربی است که هفته آینده وارد کشور خواهد شد.

مدیر اجرایی و رفاهی سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران ضمن بیان اینکه شهرداری تهران همکاری ویژه‌ای را وزارت ارشاد در امور نمایشگاه کتاب داشته است ابراز داشت: اتفاق خوب این دوره آن است که مجموعه شهرداری همکاری ویژه‌ای را با ارشاد آغاز کرده، از بحث حمل و نقل و ترافیک تا خدمات شهری امکانات خوبی در اختیار نمایشگاه قرار خواهد گرفت.

* مشکل ناشران کودک بزودی حل می‌شود
صفری در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود همچنان مشکلات ناشران کودک برای استقرار حل نشده و امکان حضور آنها در صحن مهیا نشده، ادامه داد: در استقرار این دسته از ناشران موارد فنی و ایمنی مطرح است که در حال برطرف کردن و مذاکره هستیم، از 4 هزار متری که قرار بود در صحن به این دسته از ناشران تخصیص یابد 2 هزار متر فضا تخصیص یافت و شاهد تقلیل مساحت بودیم.

* 3 اردیبهشت ناشران متقاضی غرفه خودساز می‌توانند غرفه دریافت کنند
وی در پاسخ به این سوال که تحویل غرفه‌ها چه روزی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: با توجه به تاخیر به دلیل وجود فعالیت‌‌های عمرانی و هماهنگی‌های لازم، بنا داریم برای ناشرانی که غرفه خودساز دارند از سوی کمیته ناشران داخلی روز 3 اردیبهشت را اعلام کنیم تا کار را برای برپایی غرفه آغاز کنند. اما سایر ناشران طبق جدول زمان‌بندی سه روز قبل از آغاز نمایشگاه غرفه‌ها در اختیار قرار خواهد گرفت.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *