سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
۲۶
درباره تجاوز و جنایت اخیر آمریکا در سوریه

چرا از موشک ها کاری بر نمی آید/ پیشرفته ترین سلاح آمریکا نابود شد

شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب: 603805
داعش، آخرین وپیشرفته ترین و موثرترین جنگ افزار صهیونیسم مسیحی بود که مقابل چشم سازندگان آن و به دست پهلوانان شجاع محور مقاومت در هم شکست و با هیچ شعبده ای از زمین بلند نخواهد شد. اگر از موشک ها کاری بر می آمد، داعش را نمی ساختند.
چرا از موشک ها کاری بر نمی آید/  پیشرفته ترین سلاح آمریکا نابود شد
گروه سیاسی جهان نيوز، محمد ایمانی: حمله موشکی آمریکا و انگلیس و فرانسه به چهار منطقه سویدا، حماه، حمص و دمشق در سوریه، فاقد کمترین ارزش و دستاورد سیاسی ارزیابی می شود. این اقدام جنایتکارانه، آن هم درست در ایام پاکسازی اطراف دمشق از آخرین بقایای گروه های تروریستی، اعتراف به سهیم بودن در شکستی بزرگ است.

آمریکا و انگلیس با این نمایش، عربستان سعودی را باز هم خواهند دوشید اما بعید است حتی اندکی از عقده های شکست آل سعود در جنگ های ناکام عراق و سوریه و یمن را فروکش کند؛ چون در میدان و در جمع بندی شکست های حقارت آمیز ائتلاف غربی-عبری-عربی طی دهه گذشته، کمترین تغیییری ایجاد نخواهد کرد.

100 موشک شلیک شده، حتی اگر به جای سوریه به سمت یمن شلیک می شد، کمترین تاثیری در واقعیت های میدان جنگ ایجاد نمی کرد. ارزش هر اقدام جنگی را نه در خلا، بلکه با عایدی آن بر روی زمین می سنجند . به این معنا، شکست آمریکا و آل سعود در جنگ نیابتی 7 ساله سر جای خود باقی است.

اما این گونه هم نیست که قبل و بعد حمله، هیچ توفیری نداشته باشد. آمریکا قُمپُزی را که هفته ها بود می گفت شلیک خواهد کرد، در کرده است؛ پر سر و صدا اما با کمترین عایدی. درست مانند قمپز (توپ) های پر صدا و بی دستاورد عثمانی ها. مشت بسته قدرت آمریکا اکنون باز شده است. آنها به اصرار خود نشان دادند از این پس هیچ غلطی نمی توانند بکنند؛ همچنان که سال گذشته در حمله به پایگاه الشعیرات نتوانستند.

البته این ناتوانی برای اهل فن، هنگامی آشکار شد که روند پیروزی های محور مقاومت در جارو کردن حکومت سرطانی داعش از عراق و سوریه شدت گرفت. در آن زمان آمریکا و آل سعود بیشترین تلاش و هزینه را برای سرپا نگه داشتن هیولای وحشت افکن خود انجام دادند. اما باد داعش خالی شده بود و معلوم کرد باد قدرت آمریکا و متحدانش در سوریه و عراق مدت هاست خالی شده است.

ماجرای حمله دیشب، هر چند اقدامی جنایتکارانه و نقض حقوق بین الملل است، اما اعتبار رو به زوال آمریکا را چه در زمینه ابرقدرتی و چه درباره ژست مبارزه با تروریسم، به چالش کشید؛ چه اینکه آمریکا در حمایت از تروریست های نشاندار و با صحنه سازی همان ها، به دولت مقاوم در برابر تروریسم داعش و النصره و فیلق الشام حمله کرده و ناکام مانده است.

اگر حرف ترامپ را جدی بگیریم که به عنوان هدف پنهان حمله  گفت "افزایش همکاری‌های دوستان ما از جمله عربستان و امارات، ضمانت خواهد کرد که ایران از نابودی داعش منتفع نمی‌شود"، جبهه مقاومت، پیروز بلا منازع جنگ  است و بدین معنا آمریکا با اصرار خود سمت طرف بدنام و بازنده  ایستاده است.

داعش، آخرین وپیشرفته ترین و موثرترین جنگ افزار صهیونیسم مسیحی بود که مقابل چشم سازندگان آن و به دست پهلوانان شجاع محور مقاومت در هم شکست و با هیچ شعبده ای از زمین بلند نخواهد شد. اگر از موشک ها کاری بر می آمد، داعش را نمی ساختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تيترتان مشكل دارد !!!
Iran, Islamic Republic of
باید دید دوران بزن در رویی چگونه پاسخ داده می شود....زمان باید کمی بگذرد
Iran, Islamic Republic of
الان واقعا دوران مذاکره است یا دوران قدرت موشکی
Iran, Islamic Republic of
اينارو نگيد چي بگيد
فعلا اينقدر كه روسيه محل پرتاب موشك هارو نابود كرد كه معلوم نيست طرف مقابل طرف از كجا شليك كرده بازم!
دوباره شرط بندي روي روسيه از پيش بازنده كرديد ضايع شديد
Iran, Islamic Republic of
کسی روی روسیه شرط بندی نکرده این شما ییید که امریکا رو آق داداش خودتون می دوند و انتظار هیچ گونه بی احترامی رو به این آرمان شهر تون ندارید چرا نمی خواهید قبول کنید که خون بشریت داره از دندونهای امریکاییها ی خون اشام چکه می کنه؟اگر دین ندارید لااقل آزاد مردباشید وواقعیت رو بگید.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا بهترین کار تقویت ارتش سوریه است
الآن با سیستم پدافند زمان شوروی سابق تونسته ۷۰ درصد موشکها رو بزنه
و البته ان شاء الله سیتمش بروز که بشه وضعیت خیلی بهتر خواهد شد
در هر حال ما طرفدار روسیه نیستیم
در مقابل دشمنان مشترک هماهنگیم
روسیه الحق و الانصاف خیلی کار کرد
...
Iran, Islamic Republic of
اين هفتاد درصد رو به غير از ايران و روسيه كسي نميگه ! كامبوجم اين رقم رو تائيد نميكنه
Iran, Islamic Republic of
خب الان روسیه و چین تو کدام سوراخ موش قایم شدند ؟
Iran, Islamic Republic of
فعلا اونی که برای خالی نبودن عریضه دو تا ترقه در کرده آمریکاست
...
Iran, Islamic Republic of
مملکت از کره شمالی بدتر شده . میگن شما حق نداری این جنس را بیاری یا حق نداری دلار بخری ؟ کجای دنیا اینجوری هست ؟ خوب بگید داریم از الگو کره شمالی استفاده می کنیم . بابا خودتون میدونید حریف امریکا و اروپا نمی تونید بشید بهتر نیست مردم را بیشتر بدبخت نکنید ؟
Iran, Islamic Republic of
همین ترس شما از امریکا و اروپا باعث شد که دوستاتون هسته ای رو تقدیم کردن دو دستی و دست از پا دراز تر برگشتن اگه با نظر شما باشه ما حریف داعش هم نمی شیم چوون امریکاییها و اروپایی ها پشت سرش بودن و الان باید ازد ست داعشی ها کجا فرار می کردیم؟ اگر تو می ترسی عده ای هستند که جگراین معرکه رو دارن وفقط اگه کمک نمی کنی هی غرنزن.
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر محترم
با تشکر. کداک مردمی هستند که امنیت را نخواهند یا دولت ها و حکومت ها برای برقراری امنیت منتظر نظر مردم باشند....بیشتر مطالعه و با کارشناسان فن گفتگو کنید. جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
نظرت اصلا ربطی به خبر نداره که جواب سنگین بهش بدیم. راجع به شلیک مفتضحانه موشک های آمریکا و رهگیری شون، نظرت چیه؟
Iran, Islamic Republic of
حداقل در پاسخ به 110 موشک شلیک شده، سوریه هم یک موشک به سمت ناوهای آمریکا شلیک می کرد
Iran, Islamic Republic of
فعلا صلاح ندانستند
و به هر حال نه سوریه ایرانه
و نه موقعیتش مثل ایران
Iran, Islamic Republic of
اقای ایمانی موقع این حرفا گذشته دوست خوبم اینترنت در همه خانه ها هست و مردم اخبار تمام کانالها را رصد میکنند و سپس اضهار نظر و عقیده میکنند
United States
...
کاربر محترم . با تشکر. بیشتر مطالعه و با کارشناسان فن گفتگو کنید. جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
اگر از موشک کاری برنمی آید چرا سپاه حاضر به مذاکره موشکی نیست ؟...
Iran, Islamic Republic of
نگرفتی داداش منظور اینه که موشک نمیتونه ایمان و اراده مردم رو تحت تاثیر قرار بده و مردم بترسن و میدون رو خالی و مملکتشون و دو دستی تقدیم آمریکا کنن و بشن نوکر آمریکا مثل عربستان موشک برای بی ایمان هایی مثل اسرائیل و آمریکا ترس دارد طوری که سربازانشان کم کم خودشونو خیس میکنن از ترس و بالاتر اینکه وقتی میبرنشون جبهه جنگ خودکشی میکنن برای همین قابل مذاکره نیست چون دهن ترسو ها با دیدنش سرویس میشود . ۸ سال جنگ راه انداختند چون فکر میکردند از نظر نظامی ایران ضعیف است
Iran, Islamic Republic of
یکجا تیتر می زنید موشک اه اه! یک جا تیتر می زنید موشک به به!
بابا تکلیف تان را با خودتان مشخص کنید.!!!
مشکل شما این است که مردم دیگه فکر می کنند و می فهمند و مثل دوران جنک با عراق نیست که به جای اینکه چرایی کشته شدن جوانان را بپرسند به هم دیگه تبریک شهادت می دادند.!!!
Iran, Islamic Republic of
دو نکته اساسی را درنظر بگیرید : اولا بدلی از امت اسلامی در منطقه توسط انگلیس پلید درست شده واین کشور وآمریکا ازاین بدل، صرفنظر از شیردوشی انان ، افکارمنحرف وصدرصد انحرافی رابنام امت اسلامی تبلیغ میکنند که بمراتب خطرناک تر ازهرچیزدیگری است. موشک شلیک شده با اثرات تخریبی و باوجود زیان هایی که بهمراه دارد باید اهدافی راتوجیح کند. موشکهای بکارگرفته شده علیه سوریه درادامه همان سیاستهای عربستان ،قطر و تعداددیگری است که بطورکلی شکست صدرصدی را در سوریه تجربه کردند. درحقیقت شلیک آنها بمثابه خودکشی طرف شکست خورد ه در افکار عمومی دنیاست چون راه گریزی نمیبیند دست به عملیات انتحاری میزند.ثانیا"براین باور باشیم که کشور درچارچوب منشورسازمان ملل وبا تکیه برقانون اساسی وقوای مقننه، اجرائیه و قضائیه وباتکیه بر آراء عمومی دست به انتخاب حکومت خود زده ومشروعیت خودرا احصاء نموده وبعنوان یک کشور مستقل مصلحت خود را به چیزی که تشخیص میدهد تنظیم نموده پس پشتوانه میلیونی ومردمی گاه تاثیرش بمراتب از موشک با اهمیت تراست دراین حالت قدرت سیاسی که درتجهیزات پیشرفته وروزدنیا تبلورپیدا میکند مهمترین آنهامیشود .فراموش نکنید که آقای پوتین اخیرا"برای کشور روسیه تسلیحات پیشرفته روز دنیا را برای امنیت ومنافع خود بسیار حیاتی دانستند .بنابراین ساخت سلاح روزدنیا اعم از زمینی، هوایی،دریایی وحتی خارج از جو زمین بچشم تامین امنیت ، یک واقعیت روز دنیاست که گاهی ممکن است میدان دیپلماسی درمنازعات بین المللی جواب ندهد ولذا باید برای دفاع از خود مجهزبه سلاحهای متعارف روز دنیا باشیدوالا بغیر از اینها درمنازعات به چیزی که هرگز از ان خرسند نیستی وادارتان میکنند .تجربه تاریخی کشور ما هم موید همین موضوع است .قوای مسلح ایران عزت زیاد .چوایران نباشد تن من مباد .
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
در خصوص جنایات فرعون در حق قوم موسی ،قرآن می فرماید فرعون پسران را ذبح می کرد (مثل گوسفند سر می برید ) و زنها را زنده نگه می داشت تا در فراغ فرزندان شبانه روز ناله و زاری کنند.ما در این عصر شاهد بودیم که داعش و حامیانش این جنایت را در عراق و سوریه تکرار کردند.اما به برکت اسلام عزیزو وحدت شیعه و سنی این وحشیگری ها نتیجه نداد و باعث همبستگی سایر ادیان نیز با اسلام عزیز شد .خوب حالا با این حرکات موذیانه سعی در انحراف افکار عمومی دارند . و می خواهند اگر بتوانند آب در باسن داعش بریزند و زنده اش کنند ....دست و بازوی رزمندگان سلحشور حزب اللهی از شیعه و سنی را می بوسیم و از خدا می خواهیم این همه همدلی را بر ما مبارک بگرداند...اندکی صبر سحر پیروز نزدیک است ....انشا اله
علی گرگانی
United Arab Emirates
درخبربالا نوشتید:
دیدید روزگارامروز روزگار موشکه!!!
باز دراین خبرتان نوشتین:
چرا ازموشکها کاری برنمی آید؟!!!!!!!!!
اینهمه اختلاف اندیشه درچندمیلیمتری!!!!
مگه شما خدای نکرده هرهری مذهبین؟!!
اینچه جور موضع گیریه!!
ازیکطرف به نادانان درون کشور که ممکنه ازبرنامه موشکی ایران ناراحت باشن راباتیتربالاتان می تازیدکه دیدید:
روزگار امروز روزگارموشکه!!!
بازاینجایادتان رفته که انگار حرف بالا رازدین!!!!
پس با این 2تاخبرشما تکلیف ماچیه بایدچکارکنیم؟!
دنبال موشک باشیم یانه؟!!
دیگه اینگونه سردرگمی درتحلیل راندیده بودیم!!!!
شما برآنچه که باوردرستان هست تحلیل کنیدتا اینگونه دچارتناقض آشکارنشین
پیروزباشید
معنی و تفاوت
Iran, Islamic Republic of
جناب گرگانی
از دشمن و سلاحش خواه موشک یا غیر آن نترسیم
و از تولید و تهیه سلاح خواه موشک و خواه غیر آن ، که برای دشمن رعب آور است ، غافل نمانیم
Iran, Islamic Republic of
آقای گرگانی راست می گوید! آدم باید بفهمد که چه کلماتی را بلغور می کند! مگر اینکه شخص منافق باشد و بخواهد ظاهراً زیرکانه و در اصل رذیلانه با دفاع نامناسب از یک موضوع حرف دشمنان را به کرسی بنشاند...
Iran, Islamic Republic of
...