جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱
علیخانی:

نباید دنبال گزینه‌ مشهور برای شهرداری باشیم

شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 603787
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه فردا (یکشنبه) درباره فرآیند انتخاب شهردار تصمیم گرفته خواهد شد،‌ گفت: دیگر نباید به دنبال گزینه‌های مشهور برای شهرداری تهران باشیم، چرا که پایتخت نیازمند یک شهردار عملگراست.
نباید دنبال گزینه‌ مشهور برای شهرداری باشیم
به گزارش جهان نيوز، محمد علیخانی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا در رابطه با فرایند انتخاب شهردار گفت: فردا (یکشنبه) در جلسه هم اندیشی شورای شهر در رابطه با فرایند انتخاب شهردار تصمیم خواهیم گرفت. در این جلسه روی سازوکار و چارچوب‌های انتخاب شهردار بعدی بحث خواهد شد.

علیخانی با اشاره به فرایند انتخاب شهردار در زمان آغاز به کار شورای شهر افزود: احتمالا فرایند انتخاب شهردار مشابه دفعه قبل خواهد بود، با این حال ممکن است دوستان شورا پیشنهاد جدیدی نیز داشته باشند. این پیشنهادات طرح شده و در رابطه با آن‌ها تصمیم خواهیم گرفت.

عضو شورای شهر در رابطه با گزینه‌های پیشنهادی مطرح شده برای شهرداری تهران گفت: افرادی مطرح شده‌اند اما از نظر من باید بر اساس برنامه، گزینه‌ها را انتخاب کنیم و به دنبال افراد دارای نام و نشان نباشیم. نباید دنبال افرادی باشیم که صرفا مشهور بوده و مسئولیت‌های مهم داشته‌اند، من شخصا به دنبال چنین گزینه‌هایی نیستم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در رابطه با معیارهای خود برای انتخاب شهردار آینده ادامه داد: من به دنبال پیشنهاد افرادی برای پست شهرداری هستم که برنامه داشته و عملگرا باشند. زمان به سرعت در حال سپری شدن است، ۷ماه از عمر شورای شهر گذشته است و در این دوران با مشکلاتی زیادی روبه‌رو شدیم.

علیخانی با بیان اینکه شورا اگر می‌خواهد موفق باشد باید بر اساس برنامه، گزینه‌ها را انتخاب کند، افزود: باید روی کسی تمرکز کنیم که برای تهران برنامه مناسبی داشته باشد. فردی که بتواند اولویت‌های خود را در برنامه مشخص کرده و برنامه‌هایش شعاری و کلی نباشد.

 این عضو شورای شهر مهم‌ترین معضل تهران را ترافیک و آلودگی دانست و درباره ویژگی‌های گزینه‌های احتمالی شهردار آینده تصریح کرد: افراد مورد نظر باید دارای برنامه‌ای با قابلیت سنجش و ارزیابی باشند. من به دنبال فردی به عنوان شهردار بعدی هستم که عملگرا باشد تا بتوانیم این همه مشکلی که در تهران با آن روبه‌رو است را بالاخره حل کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نگران بلاتکلیفی در شهرداری و موج استعفا‌ها نیست، تصریح کرد: اتفاقا افرادی که با رفتن یک فرد پست خود را ترک می‌کنند، بهتر است بروند. این رفتن نشان می‌دهد که این افراد به خاطر خدمت به مردم نیامدند بلکه به خاطر فرد آمدند و امروز هم به خاطر یک شخص تصمیم گرفته‌اند، بروند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عملگراتر از سردار قالیباف ؟ درسته منظور ایشان همین بود ؟