کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به مطالبی که رهبر انقلاب درباره من گفتند، افتخار می‌کنم

24 فروردين 1397 ساعت 12:12

آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرد.


به گزارش جهان نیوز، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در حاشیه اولین کنفرانس بین‌المللی وحدت در سوریه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در آغاز این نشست بشار اسد ضمن خوش‌آمدگویی به هیئت مجمع تقریب و سایر هیئت‌های شرکت‌کننده در نخستین اجلاس وحدت امت اسلامی که برای نخستین بار در سوریه برگزار شد، اظهار داشت: مطالبی که رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اینجانب فرموده‌اند موجب افتخار بنده است.

وی ضمن تشکر از حضور علما و نخبگان در این کشور و با اشاره به شرایط حساس کنونی در سوریه که مورد تهاجم استکبار قرار دارد، این حضور را نشانه حمایت ملت‌های مسلمان از محور مقاومت و خصوصاً کشور سوریه دانست.
رئیس‌جمهور سوریه گفت: ما در سوریه به نقش علما و وحدت مسلمین در این شرایط حساس باور داریم و نقش سازنده عالمان دینی مانند سایه‌ای بر سر ملت‌های مسلمان است.

وی عنوان کرد: اینکه رهبر انقلاب اسلامی ایران مرا با آن اوصاف مورد لطف قرار دادند موجب افتخار بنده است.
رئیس جمهور سوریه درپایان از علماء خواستند مبانی عقلی وحدت و مقاومت را مورد بررسی قرار دهند و ویروس تکفیر را شناسایی کرده و پادزهر آن را ارائه دهند.

پس از سخنان رئیس جمهور سوریه، آیت الله اراکی به‌عنوان نخستین سخنران از بشار اسد و وزیر اوقاف که زمینه تأسیس مجمع وحدت امت و برگزاری این اجلاس با حضور بزرگانی از علما و متفکران جهان اسلام را فراهم آوردند تشکر و قدردانی کرد و نقش علما در ایجاد بستری محکم برای وحدت جوامع اسلامی را مورد تأکید قرار داد.

دبیرکل مجمع تقریب افزود: کشور سوریه به جهانیان اثبات کرد با وجود رئیس‌جمهوری حکیم و مردمی شجاع و مقاوم می‌توان کارهای بزرگی به‌ثمر رساند که ان‌شاءالله فتح قدس از دستاوردهای آن خواهد بود.

آیت الله اراکی در گفت‌وگوی خصوصی با رئیس‌جمهور سوریه چهار موضوع را پیشنهاد کرد که وی ضمن تحسین این پیشنهادهای مهم دستور لازم را برای اجرا صادر کرد؛ 1. تأسیس مرکز ترویج اسلام معتدل 2. تأسیس مجمع فقهی که در جهان اسلام مرجعیت داشته باشد 3. تأسیس دانشگاه مذاهب اسلامی در کشور سوریه 4. پشتیبانی جدی از مجمع سوری برای وحدت امت.
 


کد مطلب: 603764

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/603764/مطالبی-رهبر-انقلاب-درباره-گفتند-افتخار-می-کنم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com