شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۱۶
حاتمی کیا:

به وقت شام را برای مدافعان حرم نساختم

پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۷
کد مطلب: 603757
ابراهیم حاتمی‌کیا لحظاتی قبل و پیش از آیین اکران فیلم سینمایی به وقت شام که ویژه خانواده مدافعان حرم، هنرمندان و اصحاب رسانه یزد برگزار شد اظهار داشت: به وقت شام را با این ذهنیت ساختم که احساس کردم مدافعان حرم کلا مظلوم واقع شده‌اند.
به وقت شام را برای مدافعان حرم نساختم
به گزارش جهان نيوز، کارگردان فیلم سینمایی به وقت شام با بیان اینکه به وقت شام را برای مدافعان حرم نساختم و هدفم آشنایی مردم با داعش و مدافعان حرم بود گفت: مدافعان حرم بسیار مظلومند.

ابراهیم حاتمی‌کیا لحظاتی قبل و پیش از آیین اکران فیلم سینمایی به وقت شام که ویژه خانواده مدافعان حرم، هنرمندان و اصحاب رسانه یزد برگزار شد اظهار داشت: به وقت شام را با این ذهنیت ساختم که احساس کردم مدافعان حرم کلا مظلوم واقع شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ هشت ساله ما واضح بود که رزمنده و سرباز ما باید می‌جنگید و پس از دفاع به شهر و کشور خودش که باز می‌گشت مورد احترام بود و این موضوع هم طبیعی بود، ولی در مورد مدافعان حرم اینگونه نبود و به صورت غریبانه رفتند و حتی بعضا به صورت پنهانی و با نام‌های مستعار به خاک سپرده شدند.

کارگردان فیلم ارزشی به وقت شام خاطرنشان کرد: بیان کردن آن چیزی که ما باید در جنگی شرکت کنیم که مسیر آن بعد‌ها به کشور ما وارد نشود از اهمیت بسیار زیاد برخوردار است.

حاتمی‌کیا با اشاره به اینکه شهر‌های بسیاری از سوریه را دیده است گفت: وقتی دم از شهر‌های سوریه می‌زنیم شاید یادمان به شهر‌هایی از جمله خرمشهر و آبادان در زمان جنگ بیفتیم، ولی به هیچ عنوان هیچ یک از این شهر‌ها همانند شهر‌های سوریه نیستند و هیچ چیزی از سوریه باقی نمانده است.

وی با تاکید بر اینکه تروریست‌ها تا مرز‌های ایران هم آمدند تصریح کرد: هنرمندان دیگری هم در ارتباط با مدافعان حرم فیلم ساختند و در آخرین مورد هم پایتخت وارد این عرصه شد.

کارگردان فیلم‌های متعدد ارزشی و انقلابی تصریح کرد: این فیلم را برای مدافعان حرم نساختم بلکه بیشتر دلم می‌خواهد بقیه افرادی که شناختی نسبت به داعش این پدیده بسیار خطرناک ندارند به وسیله این فیلم با اقدامات تروریستی آشنا شوند.

حاتمی‌کیا ادامه داد: برای هر فیلمسازی این یک آرزو است که سینمای اکران آثارش پر باشد و مردم پس از مشاهده فیلم رضایت کامل داشته باشند و امیدوارم که این فیلم هم پاسخ همه افراد را داده باشد و از آن رضایت داشته باشند.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تندیس
Iran, Islamic Republic of
بعنوان یک مدافع حرم باید بگویم سریال پایتخت 5 با موضوع مدافعان حرم ساخته نشده و در این باره روایتگری یا روشنگری ندارد . بلکه سریالی طنز با دست مایه ای اکشن و نگاهی سطحی به موضوع داعش و جنگ سوریه است که بنظر میرسدبدستور بعض مسئولین آن سازمان در راستای پر کردن خلا ناتوانی تلویزیون ایران در رسالت جذب مخاطب ساخته شده. قرار دادن جمعی از خانواده ای که برای تجارت چمدانی با رویکرد توریستی و صبغه غیر جهادی و فرهنگی متفاوت از مدافعان حرم و براساس حادثه ناخواسته در جریان داستان وارد صحنه ای حاشیه ای از تقابل با داعش میشوند در قالب موضوع مدافعان حرم کم لطفی بزرگی در حق این عزیزان است . افق بلند موضوع دفاع از حرم و مدافعان حرم باید بدور از رویکردهای گیشه ای و با موشکافی و تحقیق کافی در منظر جهانیان قرار گیرد . فلذا خواهش میکنم عزیزان متعهد به سینمای انقلاب اسلامی نسبت به این موضوع عمیق تر اظهار نظر و یا ورود کنندو از برادر عزیز و متعهد به آرمانهای بلند انقلاب جناب آقای حاتمی کیا در مورد انتساب این سریال به موضوع مدافعان حرم گلایه مندم.
جواد(ابوزینب)
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک مدافع حرم از سازندگان پایتخت و بوقت شام سپاسگذارم .... خدایارتان
United Arab Emirates
البته ادمين جهان نيوز كه شده ابو زينب ديگه ؟؟؟
ميان خودشون كامنت ميزارن كه بگن طرز ديد ما خيلي هوادار داره
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
اى جان ! زدى به هدف ! ...
Iran, Islamic Republic of
این فیلم کاری بسیار ضعیف است هر چند کارگردانی مطرح چون حاتمی کیا انرا با بودجه و سفارش سپاه ساخته باشد. وبسیار اماتور ساخته شده است
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم افرادی مثل تو به چی میگن فیلم قوی
ولی فکر کنم به فیلمی مثل فروشنده که مشخصه پشتش
چه اهدافیه ؟!!!!
saman
Iran, Islamic Republic of
من یکی از طرفداران حاتمی کیا بوده و هستم اما بدون هیچ قصد بدی میخوام بگم به وقت شام فیلم خوبی نبود واقعا. کارگردانی کار خوب بود انصافا. بالاخره حاتمی کیا کارگردان کار بوده. اما مهم تر از همه قصه کار و عمق داستان هست که خیلی سطحی و آبکی بود. روابط دراماتیک به هیچ وجه در نیومده بود. روی داعش خیلی سطحی کار شده بود. از رزمندگان ایرانی چیز خاصی نشون ندادند. کلا از سوریه هم چند تا سکانس ضعیف بیشتر نبود و همه کار تقریبا توی هواپیما بود. جلوه های ویزه فیلم یه جاهایی خوب بود و یه جاهایی خیلی تو ذوق میزد. در مجموع یه فیلم معمولی بود. واقعا همچین فیلمی با کارگردانی حاتمی کیای بزرگ خیلی جای کار عمیق تری داشت .به امید کارهای خوب بعدی از این کارگردان خوب.
United States
در فیلمهای دولتی و حکومتی هیچ هنری وجود ندارد.این فیلم بسیار اماتور در جلوه های ویژه و داستانی که خیلی محکم نیست.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
فیلم به وقت شام را دیدم خیلی جالب بود و مظلومیت مدافعان حرم و قساوت و بی رحمی و سطحی نگری داعش را به خوبی به تصویر کشیده است
طبیعی است که افرادی که از مدافعان حرم خوششان نمی آید و نگاه به غرب دارند از این فیلم تعریف نکنند و مذمت کنند
Iran, Islamic Republic of
احسنت.
Iran, Islamic Republic of
وجدانا بگو اصلا فیلم رو دیدی .بینی و بین الله
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا فیلم به وقت شام، پا به پای فیلم های هالیوودی میرود. احتمالا شما فیلم درجه 3 ترکیه ای می بینی و با سینمای حرفه ای هالیوود آشنایی نداری.
به وقت شام عالی بود. من سه بار رفتم سینما و دیدم. فیلم پر از نماد و نشانه است که فکر رو به کار میندازه. با صخنه های اکشن و جلوه های ویژه فوق العاده. دوربین عالی. صدای هیجان انگیز. موسیقی جایزه بهترین موسیقی جشنواره فجر. کارگردانی، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فجر.
فقط یه فتنه گر میتونه بگه فیلم خوبی نیست!
حکومتی بودنش هم اگه منظور ساخت فیلم برای اهداف حکومته، این بسیار عالیه. چون اهداف حکومت ما، ارزش های اسلامیست. همه ما وظیفه داریم به حکومت اسلامی، کمک کنیم. این هم افتخار دیگری برای آقای حاتمی کیا.
Iran, Islamic Republic of
واقعا به وقت شام فیلم خوش ساخت و با داستانی گیرا تا آخر ماجراست

خوشبختانه مردم هم استقبال مناسبی از این اثر کردند و دیده شده

اینهایی که میگویند آماتور و سفارشی است، گمان میکنند فیلم در مرحله جشنواره است که مردم آن را ندیده باشند و نظرات خلاف واقع آنها را قبول کنند.
مثل آن منتقدنمایی که گفت این فیلم کمدی بود!
واقعا بعد از دیدن فیلم، شک کردم که شاید نظرش درباره فیلم دیگری بوده!!
saman
Iran, Islamic Republic of
اگر اصولی به فیلم نگاه کنید متوجه میشید که داستان فیلم چه در مورد داعش و چه در مورد رزمندگان ایرانی و چه در مورد مردم سوریه ضعیف بود و میطلبید خیلی عمیق تر کار بشه. روابط حمیدیان و همسرش و همچنین با پدرش اصلا در نیومده بود و سطحی و مصنوعی بود. داعش معلوم نبود چه کسانی هستند و از کجا دستور میگیرن و ساپورت میشن. تقریبا میشه گفت جنایت خاصی از داعش نشون نداد جز ساخت یک فیلم تبلیغاتی!. در کل داستان سطحی و ضعیفی داشت. چنین فیلمی میطلبید که به داعش عمیق تر بپردازه. به رزمندگان مقابل داعش بیشتر بپردازه. برای جذاب کردن بعد عاطفی فیلم باید روابط دراماتیک فیلمو خیلی قوی تر نشون میداد. شهر های سوریه و مصیبت های مردم سوریه رو تقریبا نشون نداد!! و...
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
با نظر شما مخالفم.
اینکه هر کاری میتواند بهتر انجام شود شکی نیست، حتی نظر شما. اما این به معنای ضعف نیست.
به طور کلی، انتقاد شما اینست که باید ابعاد وسیع تری از سوریه، رزمندگان ایرانی، و داعش، نشان داده میشد. اما این کار، در یک فیلم شدنی نیست. باید 20 تا فیلم در مورد سوریه بسازند. این فیلم، یک شرح کلی اما کم عمق از ماجراهای سوریه نبود. شرح یک عملیات، اما عمقی بود. پس هدف فیلم، همان عملیات هوایی است که شما نقطه ضعف دیدید. عملیات زمینی هم اضافه شود، داعش وسیع تر شود، کل تاریخچه داعش آورده شود، میشود چند ساعت فیلم؟
رزمندگان ایرانی بودند. کاپیتان رستمی و پدرش. همین کافیست. غرض این فیلم، نمایش نمادهای ایرانی بود. نه یک نیروی زمینی ایرانی.
داعش هم چهره خبیث اش نشان داده شد. بله گردانندگان پشت صحنه را نشان میدادند، بهتر بود. شاید نشان دادن دست آمریکا و رژیم صهیونیستی، هدف دار بود. البته آمپول مورفین به عنوان کمک های غیرقابل فروش را نشان دادند که نماد کمک کشورهای دیگر، به داعش بود.
خلاصه اینکه فیلم، حرف خود را با نماد میزند تا فکر را به کار بیندازد و با فیلم های هلو برو تو گلو فرق دارد.
در کل خیلی خوب بود. از نقد شما هم متشکرم.