جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲

آمریکا ۸ نقطه سوریه را مورد هدف قرار می‌دهد

پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۹
کد مطلب: 603754
شبکه «سی. ان. بی. سی» آمریکا به نقل از یک مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود گزارش داد که آمریکا در حال بررسی هدف قرار دادن هشت نقطه در سوریه است.
آمریکا ۸ نقطه سوریه را مورد هدف قرار می‌دهد
به گزارش جهان نيوز، شبکه «سی. ان. بی. سی» آمریکا روز پنج‌شنبه به نقل از یک مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود، گزارش داد که آمریکا در حال بررسی هدف قرار دادن هشت نقطه در سوریه است.

بنا بر این گزارش، دو پایگاه نظامی، یک مرکز تحقیقاتی و یک کارخانه مواد شیمیایی از جمله این اهداف بالقوه هستند. این شبکه همچنین به نقل از منابع آگاه مدعی شده است که آمریکا اکنون «تقریبا به طور کامل» مطمئن است که در شهر «دوما» سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده شده است.

به ادعای این شبکه، نمونه‌های خون و ادرار برداشته شده از قربانیان حادثه دوما نشان می‌دهد که در این شهر از «کلورین» و عامل اعصاب استفاده شده است.

این در حالی است که «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا ساعتی پیش در کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان گفت: واشنگتن هنوز شواهد قطعی مبنی بر اینکه دولت سوریه عامل حمله به دوما بوده در اختیار ندارد و به دنبال دستیابی به چنین اطلاعاتی است.

قرار است شورای امنیت ملی آمریکا امشب برای بررسی وضعیت سوریه تشکیل جلسه دهد. متیس گفت: در این جلسه گزینه‌هایی را که آمریکا در برابر سوریه در اختیار دارد، به رئیس‌جمهور آمریکا عرضه می‌کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هم امروز گفت: در جلسه شورای امنیت ملی گزینه‌ها را بررسی خواهد کرد. او وعده داد «خیلی زود» در این مورد تصمیم‌گیری کند.

منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
8000 نقطه رو بمباران کن
8 نقطه ارزش گفتن داره؟
Iran, Islamic Republic of
جنگ اول جهانی که به جنگ خاکریز ها شهرت دارد در اروپا و اروپای شرقی رخ داد.جنگ دوم جهانی به دلیل عهدنامه ناقص ورسای رخ داد که از یک طرف ژاپن،ایتالیاوآلمان(متحدین) و از طرف دیگر فرانسه، انگلیس ، امریکاو شوروی ( متفقین)را درگیرکرد و بخاطر توطئه یهودیان و کمونیستها در المان نازیسم شکل وبا نژاد پرستی، " هیتلر" قدرت گرفت و از سلاح های شیمیایی گسترده استفاده شد امروزه داعش که ریشه آن را باید در وهابیت جستجو کرد بهترین گزینه پیش رو برای درگیر کردن کشور های منطقه وتسهیل قدرت برتر منطقه ایی عربستان برسایر کشورها ودرکشمکشهای جاری عریستان تلاش دارد اسیب نبیند وبنوعی منافعی دراز مدت در سوریه نهفته که در صورت موفقیت، اسرائیل امن تر در سایه قدرت متفقین جنگ جهانی دوم بجز روسیه شکل میگیرد و در بعد بین المللی سرزمین روسیه بطور جدی در معرض خطر و تهدید واقع واز طرف دیگر اروپای شرقی(ناتو) هم بتدریج عرصه را برای روسها تنگ تر کرده بهمین خاطر است که وهابیت در حال حاضر اسرائیل را خطر اصلی مسلمانان تلقی نمی کنند!جنگی حتی اگر محدود شکل گیرد دامنه آن در بعد سیاسی و فرهنگی بسیار طولانی خواهد بود واگر گسترده شود باید انتظار تغییراتی در کشورهای درگیر داشته باشیم.