جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

متلاشی شدن یک باند وابسته به داعش در موصل

پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 603721
سخنگوی مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق از متلاشی شدن یک باند وابسته به گروه تروریستی داعش در موصل خبر داد.​
متلاشی شدن یک باند وابسته به داعش در موصل
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، "یحیی رسول" سخنگوی مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق گفت نیروهای امنیتی این کشور با استناد به اطلاعات دقیق و رصد پیوسته، موفق شدند یک باند 11 نفره وابسته به گروه تروریستی داعش در شهر موصل را متلاشی کنند.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر و فرمانده نیروهای کل مسلح عراق نوزدهم آذرماه سال 1396، رسما آزادی کامل خاک این کشور از دست داعش و تحقق پیروزی بزرگ را اعلام کرد.در همان روز، الحشد العشبی از پایان عملیات نظامی در الجزیره و البادیه در غرب عراق و سیطره کامل بر مرزهای مشترک با سوریه خبر داد. 
نیروهای عراقی همچنان به عملیات پاکسازی کامل مناطق این کشور از لوث بقایای گروه تروریستی داعش در این کشور ادامه می‌دهند.

کشف گور دسته جمعی در شمال الرمادی
برخی منابع در فرماندهی عملیات الأنبار گفتند: نیروهای ارتش عراق یک گور دسته جمعی را در داخل یک منزل مسکونی در منطقه "الطرابشه" واقع در شمال الرمادی کشف کرده‌اند که در آن اجساد سوخته شده‌ای وجود دارد.

به گفته این منابع، هنوز معلوم نشده است که این گور دسته جمعی متعلق به غیرنظامیان است یا عناصر گروه تروریستی داعش.گروه تروریستی داعش در دوران اشغال استان الانبار، بسیاری از غیرنظامیان ساکن این استان را به شکل وحشیانه‌ای قتل عام کرد. نیروهای امنیتی عراق هر از گاهی در مناطق استان الانبار، گورهای دسته جمعی را کشف می‌کنند.

دستگیری 58 نفر از عناصر یک گروه خرابکار ضد شیعه در عراق
"جبار الموسوی" رئیس کمیته امنیتی استان "ذی قار" امروز پنجشنبه گفت نیروهای امنیتی عراق 58 نفر از عناصر گروه موسوم به "المولویه" را دستگیر کردند.وی افزود: "المولویه"، گروهی انحرافی است که علیه مرجعیت دینی اقدام می‌کند و به دنبال تخریب زیرساخت‌های شیعه و متزلزل کردن امنیت است.

الموسوی با بیان "هر کدام از عناصر دستگیر شده، یک قبضه سلاح در اختیار دارد"، از همه خواست به خطرات این جریان انحرافی که از سال 2014 میلادی تاکنون  ظاهر شده است، توجه کنند.
این مسئول عراقی تاکید کرد که گروه المولویه هسته‌های پنهانی و افکار منحرفی دارد و در خارج از کشور نیز عضو دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *