شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
شیخ‌الاسلام:

آمریکایی‌ها باید قبول کنند که در سوریه باخته‌اند

پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 603658
مشاور وزیر امور خارجه با بیان اینکه بعد از آزادسازی حلب، مکانیزم آستانه برای کاهش تنش در سوریه به کار افتاد که حقیقتا تاکنون مکانیزم موفقی بوده است، تاکید کرد: تنها مکانیزمی که در سوریه توانست تنش‌ها را کاهش دهد «آستانه» بود.
آمریکایی‌ها باید قبول کنند که در سوریه باخته‌اند
به گزارش جهان نيوز، حسین شیخ‌الاسلام با بیان اینکه آمریکایی‌ها باید قبول کنند که در سوریه باخته‌اند و هر کاری که امروز می‌کنند در آینده سیاسی این کشور تاثیری ندارد، اظهار کرد: ممکن است آمریکایی‌ها مجددا چند موشک و بمب به سمت سوریه شلیک کنند و زیرساخت‌ها و نظامیان و غیرنظامیان این منطقه را هدف بگیرند، اما باید بدانند که آن‌ها دیگر نمی‌توانند در روند سیاسی سوریه تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه ۷ سال پیش آمریکا و غرب، به صورت علنی در عالی‌ترین سطح موضع گرفتند که حکومت سوریه باید عوض شود، افزود: آمریکا، فرانسه، انگلیس، عربستان و ... به مدت ۷ سال هر جنایتی که دلشان خواست در سوریه مرتکب شدند، زیرساخت‌ها را ویران و چندین میلیون نفر را آواره کردند، اما امروز می‌بینند که نتوانتستند در روند سیاسی بحران سوریه موثر باشند و به همین خاطر عصبانی هستند.

مشاور وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه آمریکا و غرب پس از مشاهده شکست سیاست‌های جنگ‌طلبانه‌اش علیه حکومت قانونی سوریه، تصمیم به تجزیه این کشور گرفتند، گفت: خوشبختانه پس از پیروزی مردم سوریه در حلب، این توطئه شکست خورد.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه بعد از آزادسازی حلب، مکانیزم آستانه برای کاهش تنش در سوریه به کار افتاد که حقیقتا تاکنون مکانیزم موفقی بوده است، تاکید کرد: تنها مکانیزمی که در سوریه توانست تنش‌ها را کاهش دهد «آستانه» بود.

وی ادامه داد: بعد از فروپاشی داعش در سوریه، امید آمریکایی‌ها به تروریست‌های غوطه شرقی بود که آن‌ها بتوانند دمشق را تهدید کنند و حالا با تدبیر آستانه، این امید آمریکایی‌ها هم ناامید شد و تروریست‌های این منطقه به ادلب و جرابلس منتقل شدند.

مشاور وزیر امور خارجه در پایان با بیان اینکه ادعای آمریکایی‌ها در خصوص حمله شیمیایی ارتش سوریه به منطقه دوما در غوطه شرقی، دروغی واضح و نامعقول است، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در روند سیاسی امروز و آینده سوریه نقشی ندارند و به همین دلیل می‌خواهند با شلیک موشک‌هایشان به سوریه، به مکانیزم آستانه لطمه بزنند.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *