پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۴
۳۸
قهرمان‌سازی به سبک اصلاح طلبان برای ۱۴۰۰

قالب کردن جهانگیری با کارنامه سازی کاذب/ وقتی آقای معاون اول روی بدبختی مردم سوپرمن می شود!

پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 603643
اسحاق جهانگیری در ماههای اخیر در دولت دوازدهم مورد بی مهری اعضای اصلی دولت قرار گرفته و حتی حسن روحانی نیز دیگر وی را زیاد در بازی های خود شرکت نمی دهد. بی مهری که اصلاح طلبان را بر آن داشت تا به وی پیشنهاد استعفا از دولت بدهند.
قالب کردن جهانگیری با کارنامه سازی کاذب/ وقتی آقای معاون اول روی بدبختی مردم سوپرمن می شود!
گروه سیاسی جهان نيوز: اسحاق جهانگیری که سودای ریاست جمهوری را در سر می پروراند از چهار سال قبل از انتخابات 1400 تمام اقداماتش در راستای تبلیغات زودهنگام انتخاباتی تعبیر می شود.

به گزارش جهان نيوز، معاون اول دولت در همان ایام انتخابات ریاست جمهوری که در قامت نامزد پوششی روحانی ظاهر شد، به عنوان آلترناتیو برای انتخابات بعدی از سوی اصلاح طلبان مطرح شد و همچنان نیز وی از گزینه های اصلی این طیف برای 4 سال بعدی است. کسی که در مناظرات انتخاباتی برای به کرسی نشاندن حرف هایش حتی به گریه افتاد و اتهامات بی اساسی را نیز در قالب فضای دوقطبی علیه رقبا مطرح می ساخت.

اسحاق جهانگیری در ماههای اخیر در دولت دوازدهم مورد بی مهری اعضای اصلی دولت قرار گرفته و حتی حسن روحانی نیز دیگر وی را زیاد در بازی های خود شرکت نمی دهد. بی مهری که اصلاح طلبان را بر آن داشت تا به وی پیشنهاد استعفا از دولت بدهند تا علاوه بر خداحافظی زودهنگام با دولتی که سهم اصلاح طلبان را در پیروزی پرداخت نمی کند، دیگر در مصائب و مشکلات آن نیز شریک نباشد.

اما معاون اول همچنان مصر است در دولت باقی بماند. او به مانند دوره انتخاباتی بلد است از کاه، کوه بسازد و برای اینکار طیف وسیعی از فعالین و رسانه های اصلاح طلب را پشت سر خود دارد. کوچکترین کار و اقدامی از جهانگیری از سوی مطبوعات اصلاح طلب در بوق و کرنا می شود تا از او قهرمانی بسازند که در دولت مستاصل در پی منافع عمومی مردم است.

در روزهای اخیر با افزایش قیمت ارز و رکورد جدید 6300 تومانی که توسط سیاست های مالی و اقتصادی دولت تدبیل و امید رقم خورد، نگرانی های زائدالوصفی مردم را فراگرفت. نگرانی از آینده نامعلوم و تحت تاثیر قرار گرفتن سایر بازارها دلهره ای ایجاد کرد تا عده زیادی برای حفظ سرمایه های خود مجبور به تبدیل ریال به دلار شوند. افزایش قیمت دلار از سال گذشته شتاب گرفت و در سه هفته نخست سال جدید مرز 5 و سپس 6 هزار تومان را رد کرد.

دولت در ایران به عنوان نهادی شناخته می شود که با فروش نفت دلارهای نفتی را در اختیار دارد و تامین کننده اصلی ارز در داخل کشور است. دست کاری در عرضه و تقاضا می تواند به راحتی باعث اوج گیری قیمت ارز شود. به هر حال در پی یک دوره بی ثباتی در بازار ارز در نهایت دولت تصمیم گرفت تا پس از سال ها وعده، آن را تک نرخی کند. ولی تک نرخی شدن ارز نه بر اساس مکانیسم های بازار بلکه با دستور دولتی صورت گرفته است. سیاست شکست خورده ای که بارها از سوی دولت های قبل نیز اجرایی شده است.

اما در این بین اسحاق جهانگیری کسی بود که خبر تک نرخی شدن دلار را با قیمت 4200 اعلام کرد. در حالیکه مسئولیت اقتصادی در دولت با وزیر اقتصاد و داریی است، کرباسیان این خبر را اعلام نکرد و ولی الله سیف، رئیس بانک مرکزی نیز در این زمینه میدان را به جهانگیری سپرد. جهانگیری با اعلام این خبر به سرعت به عنوان قهرمان و سوپر من بازار پرتلاطم ارز توسط اصلاح طلبان معرفی شد.

تصور کنید که افزایش بی سابقه قیمت دلار و طلا تا مرز سکته مردم را برده است ولی دولت دست روی دست گذاشت تا در نهایت تصمیمی را که سال ها وعده آن را داده بود به ناگهان در پشت درهای بسته گرفته و به صورت دستوری از سوی معاون اول اعلام شود. در روزهای سه شنبه و چهارشنبه صفحات اول روزنامه های اصلاح طلب از سوپرمن بازار ارز رونمایی کردند.

روزنامه سازندگی وابسته به حزب کارگزاران و از حامیان اصلی وی برای ریاست جمهوری عملا وی را در قامت سوپرمن بر روی جلد خود به تصویر کشید که دلار افسارگسیخته را مهار کرده است! نیاز به قهرمان سازی از جهانگیری و آن نیز با استفاده ابزاری از اقدامات نمایشی و بدون پشتوانه، راهی است برای قالب کردن وی به افکار عمومی برای انتخابات آینده.

اصلاح طلبان در ماههای اخیر شکست های سنگینی را تجربه کرده اند. آنها نتوانستند در دولت دوازدهم نقش چندانی داشته باشند، نمایندگان لیست امید در مجلس منفعل ترین و کم تحرک ترین نمایندگان در خانه ملت هستند و هیچ اثرگذاری در حوزه های سیاسی ندارند. شواری شهر تهران با آنهمه تبلیغات با شکست سنگین و استعفای شهردار مواجه شده است. پایگاه اجتماعی این طیف در اعتراضات دی ماه سال گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شده و رئیس دولت اصلاحات نیز جایگاه قبلی خود را در افکار عمومی از دست داده است. تمامی این اتفاقات سبب شده تا تمامی ظرفیت ها برای قهرمان سازی از اسحاق جهانگیری به کار گرفته شود. کسی که در کنار دولتمردان ظرفیت بسیاری پایینی در حل مشکلات و بحران ها دارد و بسیاری از مسائل در حوزه اجرایی نیز ماحصل کارنامه وی نیز محسوب می شود.

قالب کردن جهانگیری با کارنامه سازی کاذب یکی از سیاست های اصلی اصلاح طلبان در سال های آینده خواهد بود. آنها حتی حاضر شدند به قیمت بدبختی و فلاکت مردم از اسحاق جهانگیری سوپرمن بسازند. اینکه وی توانسته مردم را از قیمت 6 هزار تومانی دلار نجات دهد یک ادعای بزرگ و البته غیرواقعی است. حتی بسیاری از کارشناسان اقتصادی نسبت به دستوری کردن نرخ دلار هشدار داده اند و صد البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت در سال های قبل که دولت نهم و دهم در بازار ارز مداخله می کرد از اصلی ترین منتقدان این اقدامات دولتمردان کنونی و از جمله اسحاق جهانگیری بود.

به هر حال اصلاح طلبان برای فرار از شکست های بیشتر در فیلم جدید خود جهانگیری را به عنوان نقش اصلی به کار گرفته اند تا به مانند شخصیت های اصلی فیلم ها یک تنه در مقابل مشکلات قد علم کند و آنها را شکست دهد ولی باید اذعان کرد که زندگی واقعی مردم فیلم و سریال نیست که جریان اصلاح طلب سعی دارد تا بازیگری چون جهانگیری را به آنها قالب سازد و این مردم هستند که ماحصل سیاست های غلط اقتصادی و عدم تحقق وعده های اقتصادی دولتمردان را با پوست و استخوان خود لمس می کنند و بدون شک در این ماجرا، جهانگیری قهرمان آنها نخواهد بود
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کی گفته ، مردم خبر ندارند چه کلاه بزرگی سرشان رفته
ارز دولتی به 9 گروه کلا تعلق می گرفت که 3200تومان بود و فقط یک گروه کالا لوکس بود که ارز آزاد می گرفت
یعنی با چند روز گرانی ، عزیزان صراف آشنا سود به جیب زدن و دولت تا آخر سال
امان از بی اطلاعی مردم
Iran, Islamic Republic of
بدبخت و مفلوک آن ملت و مردمی هستند که سال 1400 به ... و امثالهم رای بدهند و بازی بخورند. جریانی که فقط خوب بلد است حرف بزند وعده و وعیدهای توخالی بدهند دم انتخابات و بعد هم که رای آورند دیگه همه چی تموم.
از مسکن اجتماعی آخوندی گرفته تا طرح عملا شکست خورده بیمه سلامت هاشمی، از رونق اقتصادی و افزایش نرخ اشتغال و... کرباسیان در روز رای اعتماد گرفته تا بهبود معیشت مستمزی بگیران و بازنشستگان ربیعی، از کمک به تولید و خروج از رکود نعمت زاده و شریعتمداری گرفته تا عزتمندی در جهان و پاسپورت ایرانی و اافزایش توان دیپلماسی ظریف از جهانگیری گرفته تا نجفی، و.... البته در صدر این لیست آقای جناب آقای رییس جمهور روحانی که هنوز وعده و حرف های محکم و قول و قرارهای شان در گوش همه مان زنگ می زد (با تکان دادن های محکم انگشت اشاره)
.
انصافا گفتمان اصولگرایی حداقل حرف که می زد عمل می کرد هر چند با اشکال و ایراد همراه بود از احمدی نژاد گرفته تا قالیباف و رییسی
Iran, Islamic Republic of
با تثبیت ارز و تک نرخی شدن آن سنگ مخالفان دولت مانند اغتشاشات سال قبل به سنگ خورد
Iran, Islamic Republic of
ایشان و برادرشان با هم فرقی ندارند
Iran, Islamic Republic of
انتخابات 1400 پیروزی قاطع و بدون حرف کاندیدای اصلاح طلبان خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
1400 با کاندیدای جبهه اصلاحات!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
فعلا این یکی رو که زاییدید بزرگ کنید دومی پیشکش
تکرار گن......
Iran, Islamic Republic of
دارید با این حرف ها دوباره برای آشوب و فتنه آماده میشید
دوباره توهم زدید؟
چه کار می کنید که این قدر متوهم میشید
به نظر میرسه یه چیزایی می خورید
الان در اوج گرانی دلار و تاریکی آفتاب برجامتون
خداییش چه جوری توهم میزنی؟
الان به جای پاسخگویی صحبت از پیروزی در سال 1400 رو میزنی؟!؟؟!
شما عجالتا این گندی که زدید رو جمع کنید و در 1400 دوباره این گنده کاریتون رو "تکرار نکنید"
دلار جهانگیری
Iran, Islamic Republic of
اگر الان بری توی بازار بگی دلار 4200 بده
بهت می خندند و میگند دلار جهانگیری نداریم
ولی دلار آمریکا بالای 6000 ت
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تثیت قیمت ارز و تک نرخی کردن آن از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید است
قریشی
Iran, Islamic Republic of
اگر تونستند باشد. ولی تا حالا که کلاه برداری و گول زدن بود. به قول خودشان با بخشنامه نمی شود ارز را تک نرخی کرد. به عمل کار برآید به حرافی و قول دادن نیست. جوجه ها را آخر پاییز می شمارند!!!!!!!! باش تا صبح دولتت بدمد کاین هنوز از نتیجه سحر است. اگر تا حال این دولت یک قول داد و عمل کرد این هم دومیش خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
رفیق لطفا آدرس جایی که 10 دلار را 4200 تومان بفروشه به من بده. حرف زدن که هزینه نداره. میشه بگه دلاری که با مجلس توی بودجه 4000 تومان بسته بود (و الان بخیال خودش زرنگی کرده و دویست تومان گرونش کرده) رسما 2500 تومانه ولی به دست کسی نرسه .
Iran, Islamic Republic of
مسئولین ما در این 32 سال بر خون و زجر مردم خانه وکاخهای خود را ساخته اند.اما بدانند خانه شان چون تار عنکبوت است
قمی
Iran, Islamic Republic of
آقای جنتی و ۶حقوقدان محترم بدانند.
اصلاح طلبان ثابت کردند هر وقت قدرت بگیرند کاری نمیکنند که مردم راضی شوند و جمهوری اسلامی قوت بگیرد.
چون اساسا با این ساختار مخالفند ولی علنی نمیکنند تا فرصت نفوذ به قدرت و ضربه زدن را از دست ندهند.
یعنی با وجود آنکه بسیار خطرناکتر جریان انحرافی هستند ولی تایید صلاحیت میشوند و فرصت تضعیف نظام پیدا میکنند.
مگر گرایشهای چپ و مستقل و اصولگرا و انقلابیون برای مملکت داری کافی نیستند که به این تفکر التقاطی و معاند پنهان و آشکار نظام مجال داده میشود.
چرا به بهانه فرصت دادن به جناحها به این جریان خطرناک که خودشان میگویند حداکثر ۱۵درصد کشورند و گهگاه با فریبکاری از مردم‌میگیرند مرتبا مهلت و‌ فرصت خیانت میدهید؟
چرا آزموده را...؟
چرا از یک‌ سوراخ...؟
دیگر بهانه ای برای تایید صلاحیت آنها نمانده است.
کشور آرامش و تلاش جهادی میخواهد.
یاعلی
Iran, Islamic Republic of
خب مگر به گفته شما 15 درصد بیشتر نیستن؟ خب بزارین تایید صلاحیت بشن و رای نیارن. اینطوری بهتر نیست؟
Iran, Islamic Republic of
...
Canada
کل ماهیت اصولگرایان روی سوپرمن سازی از افراد عادی میچرخه!
Iran, Islamic Republic of
اين اصلاح طلب ها غير از مسخره بازي كار ديگه اي بلدن ؟!
براي حفظ قدرت بازيگراي ماهري هستند ولي ديگه بايد برن سيرك چون مردم كامل شناختنشون .
Iran, Islamic Republic of
انشالله اگه سید صلاح بدونه
اسحاق جهانگیری رئیس جمهور ایران در سال ۱۴۰۰ خواهد بود
رئیس جمهوری برای همه مردم ایـــــــران
Germany
تو را به خدا قسم دیگر موضوع ریاست جمهوری آینده را حزبی و جناحی نکنید. بابا ملت خسته شدند
ای کسانی که دلتان برای مملکت، مردم، فقرا ، ارز، نفت، اشتغال، آب، مبارزه با فساد و قاچاق و .... می سوزه، این آقایان اصلاح طلب و اصول گرا چهل سال است بر گرده سیاست و مدیریت مملکت سوارند، شما بگوئید چه گلی به سر مردم و جامعه زدند؟ چه آنهائی که در مجلس بودند چه آنهائی که در دولت هستند!!!
ایران عزیزی و پهناور نیازمند افرادی است که به دور از تجمل، تشریفات، جلسه الکی و بیهوده و... با تمام قوا برای همـــــــــــــــــه ایرانیان کار کنند. یک سری به سیستان و بلوچستان بزنید. یک سفر به هرمزگان بروید. از جنوب کرمان بازدید کنید ببینید بی تدبیری، عدم تخصص، فامیل بازی، سیاسی بازی، همایش و جلسه الکی، بی خیالی و.... مدیران فعلی و قبلی چه بر سر مملکت آوررده است؟ جهانگیری هم یکی از آنهاست. یک شب شد بدون تشریفات کنار مردم زلزله زده باشه؟ یک بار به صورت عادی به باغداران شمالی یا آذربایجانی سر زد ببینه مشکلشون چیه؟ یکبار با معدنچیان نشست ببینه چقدر حقوق می گیرند و تفاوت حقوق و مزایای خودش با این عزیزان زحمتکش چقدره؟ و...
تورا به خدا به فردی ساده زیست و اهل اقدام و عمل رای بدهید هر کس می خواد باشد.
Iran, Islamic Republic of
منم همچنان بیکار خواهم ماند و حقم وارد جیب دختران و پسران مظلوم وزرا خواهد رفت
Iran, Islamic Republic of
سید یا عمو سیروس؟؟
Iran, Islamic Republic of
عمو سوروس درسته.
Iran, Islamic Republic of
جوج سیروس درستره
Netherlands
فرق اسحاق با روحانی مثلا چیه ؟ که تو انتخابات ۹۶ تمام قد از روحانی حمایت کرد و تمام ناکارآمدیاشو ماست مالی کرد
ایشون از ۴ سال قبل داعیه مبارزه با فساد اقتصادی داشت و فساد مالی برادرش رو ندید
و به اعتراف خودش چهل سال تو مجموعه های اجرایی بوده و اینم وضع مملکتمونه نفت میفروشن و کالا وارد میکنن و به خودشون حقوق میدن ....
Iran, Islamic Republic of
پنبه زنی به سبک جیان نیوز وشرکا! دیگ به یگ میگه...........؟
Iran, Islamic Republic of
..او که در ناکار امدی در وعده هایش دست وپا میزند ، بیهوده تلاش می کند تا وعده های اعلام شده در ایام انتخابات را مردم ایران فراموش نمایند...
Iran, Islamic Republic of
افساد طلبان با این همه افتضاح باز هم روی سنگ پای قزوین را سفید کردند
Iran, Islamic Republic of
اقای جهانگیری از دلار ۴۲۰۰ تومانی چه خبر . اگر دیدی سلام ما را برسان به ان یار پنهان از نظرها
حامد
Iran, Islamic Republic of
می دونید چرا بابک زنجانی به اعدام محکوم شده ؟ به علت اخلال در نظم اقتصادی کشور!
حالا کسانی که با بی کفایتی و مدیریت ناکارامد در نظم اقتصادی کشور اخلال ایجاد کرده اند چرا آزادند؟ چرا محاکمه نمی شوند و به اعدام محکوم نمی شوند؟ هر فردی که کوچک ترین اطلاعی از اقتصاد کلان داشته باشد می داند که اخلال در نظم اقتصادی کشور در ماجرای اخیر افزایش وحشتناک قیمت دلار به مراتب بیشتر از کارهای بابک زنجانی است.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
بابک زنجانی ژن برتر نبود
آب و صابون
Iran, Islamic Republic of
...
Sweden
...
United States
بله. اقای... قهرمان مال مردم خورها و اختلاس گرها و محبوب دل غربزدها.
Iran, Islamic Republic of
آقایان اشرافی که بمدد انقلاب اشرافی شدند . حداقل 5 سال است با اقداماتی گوش به دستور کدخدایشان بوده و دستورات آنها اجرا کرده ، کشور را در تعطیلی ، رکود و بیکاری قرار داده اند . وضعیت اقتصادی خود در حد اعلا ولی وضع نابسامان ملت در بدترین وضع ممکن ، بسیاری از جوانان پر انرژی بیکار شدهاند ، بسیاری از خانواده ها به خاطر مشکل اقتصادی از هم پاشیده شده . اقتصاد کشور فلج شده و هزاران مشکل را برای مردم و کشور به بار آورده اند . و بعضی از مردم که مشکل فکری دارند هنوز از این افراد رفاه زده بی درد نالایق و بعضا خود فروخته و مهره غرب حمایت کرده و برای بار دوم تمام مسئولیت و امکانان کشور را در اختیار همین اشخاص نالایق که بعضی از آنان تابعیت کشور دیگری دارند و عرق ملی ندارند داده اند و...
Iran, Islamic Republic of
... چرا جهان بررسی نمی کند.