جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

پایان رفاقت و آغاز فصل رقابت برای دوحزب مردم و نواز

چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب: 603445
با نزدیک شدن انتخابات در پاکستان سران دو حزب نواز و مردم، مجددا به اتهام‌زنی به‌یکدیگر پرداخته و مشکلات کشور را ناشی از وجود دیگری دانستند.
پایان رفاقت و آغاز فصل رقابت برای دوحزب مردم و نواز
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، هنوز خاطره دوستی و رفاقت دو حزب نواز و مردم در سال 2014 برای مردم پاکستان زنده است.زمانی که نواز شریف، با جلب رضایت آصف علی زرداری برای بقای حکومت خود مجبور شد نقش راننده زرداری را بازی کرده و او را از محل فرود بالگردش تا منزل خود همراهی کند.

ضیافت ناهار نواز شریف که بیش از هفتاد نوع غذا در آن آماده شده بود تمام اطلاعاتی بود که رسانه‌ها از جلسه نخست وزیر وقت پاکستان با رئیس جمهور سابق این کشور به مردم دادند.ولی ظرف یک ساعت نتیجه جلسه مشخص شد: حمایت مطلق حزب مردم از حزب نواز برای بقای حکومت نواز شریف و شکست دادن اعتراضات خیابانی عمران خان.

مردم اما به وضوح دریافتند که این رفاقت ظاهری صرفا برای سرکوب کردن تلاش‌های حزب تحریک انصاف و تشکیل ضلع سوم قدرت در پاکستان است.در اصل بدون آگاهی از جزئیات جلسه می‌توان دریافت که موضوع اصلی که زرداری و نواز شریف بر سر آن توافق کردند این مطلب بود که : حزب مردم اجازه خواهد داد دوران حکومت حزب نواز به اتمام برسد و سپس حزب نواز است که باید این لطف را جبران کرده و حکومت 5ساله آینده پاکستان را به حزب مردم بسپارد.

حدود نیمی از این نقشه ساده ولی زیرکانه در سال 2014 اجرا شد و با حمایت قاطع حزب مردم که نقش بزرگ‌ترین اپوزیسیون دولت را نیز بازی می‌کرد، حزب نواز توانست از اعتراضات عمران خان و طاهر القادری جان سالم به در برد.
ولی درست زمانی که نوبت نواز شریف بود تا به تعهدات خود در تبانی با حزب مردم عمل کند، سیاست چهره واقعی خود را نشان داد، زیرا طمع قدرت اجازه نمی‌داد که نواز شریف از حکومت بر پاکستان چشم پوشی کند.

به همین سادگی دوران رفاقت تمام شده و فصل رقابت مجددا آغاز شد، این بار زرداری چون پلنگی زخم خورده از هر فرصتی استفاده می‌کند تا نالایقی نوازشریف و دولتش را اثبات کند.دوستان دیروز، امروز تبدیل به دشمنانی شده‌اند که هیچ تریبونی را برای تخریب دیگری از دست نمی‌دهند.زرداری در سخنان اخیر خود اعلام کرده است: نواز شریف به کشور و مردم خیانت کرده و باید به عنوان یک خائن مجازات شود.

مریم نواز دختر نواز شریف نیز به دفاع از پدر برخواسته و حزب مردم و در راس آن شخص زرداری را تخریب‌گرانی می‌داند که هدفشان تخریب نواز شریف و نابود کردن حزب نواز است.البته برخلاف آنچه روسای این دوحزب تصور می‌کنند اکنون تحریک انصاف نیز به اندازه کافی قدرت پیدا کرده و آماده است تا پنجه در پنجه این دو رقیب دیرینه انداخته و آنان را شکست دهد.
قرار است انتخابات پاکستان بین تاریخ‌های 25 تیر تا 9مرداد برگزار شده و تکلیف دولت آینده پاکستان مشخص شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *